arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۳ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۰

سنجش: مجازين براي تكميل فرم انتخاب رشته فقط 45 دقيقه فرصت دارند

معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به آغاز انتخاب رشته مجازين كنكور 90 از امروز، گفت: داوطلبان از زمان ورود به سايت سازمان سنجش فقط 45 دقيقه براي تكميل فرم انتخاب رشته مهلت دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به آغاز انتخاب رشته مجازين كنكور 90 از امروز، گفت: داوطلبان از زمان ورود به سايت سازمان سنجش فقط 45 دقيقه براي تكميل فرم انتخاب رشته مهلت دارند.

سيد جلال طباطبايي در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به انتشار دو نوع دفترچه راهنماي انتخاب رشته در سايت سازمان سنجش، گفت: اين دو نوع دفترچه يكسان هستند و فقط فرمت‌هاي آنان با يكديگر متفاوت است.

وي افزود: دفترچه راهنماي انتخاب رشته نوع اول بر اساس شهر و دانشگاه و دفترچه نوع دوم بر اساس رشته تنظيم شده است، بنابراين تفاوتي با يكديگر ندارند.

طباطبايي با بيان اينكه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از زمان ورود به سايت براي انتخاب رشته 45 دقيقه براي تكميل انتخاب‌هاي خود فرصت دارند، اظهاركرد: به داوطلبان توصيه مي‌شود فرم پيش‌نويس انتخاب رشته را تكميل و سپس با دقت و اولويت علاقه، كد رشته محل‌هاي انتخابي را در فرم نهايي انتخاب رشته تكميل كنند.

معاون سازمان سنجش با اشاره به شش عامل تعيين كننده در گزينش نهايي داوطلب در كنكور، گفت: اولويت كد رشته‌هاي انتخابي داوطلب، سهميه، نمره كل يا رتبه داوطلب در رشته‌هاي انتخابي يا به عبارتي در زيرگروه مرتبط با رشته، جنس داوطلب، استان بومي بر حسب نوع دوره در رشته انتخابي و همچنين استثناء هايي كه در بعضي رشته‌هاي دفترچه وجود دارد، عوامل تعيين كننده در گزينش نهايي داوطلب هستند.

وي با تاكيد بر اينكه داوطلبان بايد در دوره‌هايي كه مجاز شدند نسبت به انتخاب رشته اقدام كنند، خاطرنشان كرد: چنانچه داوطلبي در دوره‌اي غيرمجاز اعلام شود و در آن دوره انتخاب رشته انجام دهد شانس خود را براي قبولي در رشته‌هاي ديگر از دست مي‌دهد.

طباطبايي با اشاره به امكان انتخاب 100 كد رشته محل در فرم انتخاب رشته، خاطرنشان كرد: داوطلبان بايد به اطلاعيه‌هاي اصلاحيه ظرفيت‌ها و رشته‌هاي جديد براي انجام انتخاب رشته دقت كنند.

تا كنون به همه اعتراضات داوطلبان پاسخ داده ‌شده است

وي در خصوص وضعيت انتخاب رشته با بيان اينكه تا كنون اعتراض خاصي وجود نداشته است، اظهار كرد: اعتراضات بيشتر در خصوص سوابق تحصيلي بوده است كه آن هم به دليل برداشت اشتباه داوطلبان از اين موضوع بوه است، چرا كه تصور آنان از سوابق تحصيلي، معدل ديپلم و يا دوره پيش دانشگاهي است كه البته به همه اعتراضات فوري پاسخ داده مي‌شود.

معاون سازمان سنجش افزود: سوابق تحصيلي از نمرات10 درس تشكيل مي‌شود كه البته آن هم در زيرگروه‌هاي مختلف تاثيرات متفاوتي دارد و پس از همتراز شدن ارزش آن مشخص مي‌شود.
نظرات بینندگان