arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۳۷۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۰

شجونی: رهبری دیگرحامی100% احمدی​نژادنیست/اگر پلیس نبود، خاتمی را کشته بودند

«اصولگرایانی که ضد انحراف پیروز انتخابات ریاست جمهوری بعد هستند»، «همان طور که زورکی رضاخان چادر مردم را برداشت باید زورکی سر زنها چادر گذاشت»، «دخترانی که با لباس خواب به خیابان می​آیند جوانان عزب ما را آتش می​زنند»، «احمدی​نژاد که بنی​صدر یا منتظری نیست که بخواهیم ردش کنیم»، «در مملکت ما تا مراجع تقلید هستند، یخ حزب نمی​گیرد»، «آدم با کلفت خانه​اش اینطور برخورد نمی​کند که احمدی​نژاد با متکی کرد!»، «اگر کسی بودجه فرهنگی ریاست جمهوری را خرج ریاست جمهوری آینده خودش بکند والله این انحراف است».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبر نوشت: «اصولگرایانی که ضد انحراف پیروز انتخابات ریاست جمهوری بعد هستند»، «همان طور که زورکی رضاخان چادر مردم را برداشت باید زورکی سر زنها چادر گذاشت»، «دخترانی که با لباس خواب به خیابان می​آیند جوانان عزب ما را آتش می​زنند»، «احمدی​نژاد که بنی​صدر یا منتظری نیست که بخواهیم ردش کنیم»، «در مملکت ما تا مراجع تقلید هستند، یخ حزب نمی​گیرد»، «آدم با کلفت خانه​اش اینطور برخورد نمی​کند که احمدی​نژاد با متکی کرد!»، «اگر کسی بودجه فرهنگی ریاست جمهوری را خرج ریاست جمهوری آینده خودش بکند والله این انحراف است».

 اینها تنها بخشی از تیترهایی بود که برای مصاحبه با حجت​الاسلام جعفر شجونی می توان برگزید.

«حیف شد»؛ این عبارتی است ک حجت​الاسلام شجونی 77 ساله چهار بار در طول گفت​وگو وقتی سوا​​ل​های درباره رئیس جمهور از وی می​پرسیم، آن را بیان می​کند.

به نسبت دو سال قبل وقتی با او در یک بعد از ظهر گرم در مرداد ماه 90 در کافه خبر  گفت​وگو کردیم او را متفاوت از گذشته یافتیم. اگر سال 88 حامی 100 درصدی رئیس جمهور بود، حالا بعد از خانه نشینی رئیس جمهور، با اینکه می​گوید  همچنان حامی اوست ولی به اندازه گذشته از رئیس جمهور دفاع نمی​کند و پاسخ سوال​ها را با تامل بیشتری می​دهد.

ویژگی این گفت​وگو پراکندگی آن است که به جهت اظهارنظرهای جالب و گاه شاذ این عضو جامعه روحانیت مبارز در متن گنجانده​ایم. از جمله آنکه  وجود پارلمان در حکومت اسلامی را نمی پذیرد و می​گوید امام هم به این خاطر که متهم به دیکتاتوری نشود، آن را قبول کرد.

آینده جریان سیاسی رئیس جمهور، نسبت پارلمان با حکومت اسلامی، موضوع عفاف در جامعه و دلیل عمل نکردن دولت به این مصوبه قانونی، دیدگاه جامعه روحانیت مبارز درباره بازگشت خاتمی به عرصه سیاسی و در نهایت ترکیب مجلس آینده محورهای این گفت وگو است که مشروح آن در ادامه می​آید:


آقای شجونی! بار قبل که با شما گفت وگو کردیم شما به جد از آقای احمدی​نژاد حمایت می​کردید، ولی در اظهارنظرهای اخیرتان...

الان هم حمایت می​کنم. اما ایشان الان نمره منفی در کارنامه​اش دارد. منتها به کلی به آرمان امام خیانت نکرده است. لذا ما آن جور که نسبت به بنی صدر تاختیم، ایشان را نمی​کوبیم. منتها عملکرد ایشان زیر سوال است. ایشان به این سوال که 11 روز کجا بوده، جواب نمی​دهد و به ما درس ولایت فقیه می​دهد!

شما فکر می​کنید حامیان مردمی آقای احمدی​نژاد بعد از خانه نشینی یازده روزه رئیس جمهور کم شده​اند؟

بله که شده است.

حتی در قشر مذهبی و متدین؟

بله، من هر جایی ایران که منبر می​روم سوالاتی که مردم از ما می​کنند، نصفش از همین جنس است. مسلم است که حامیان احمدی​نژاد فروکش کرده​اند. ما دیگر از احمدی​نژاد نمی​خواهیم 4 نفر اصولگرا به ما معرفی کند.

یعنی  پیش بینی می​کنید در انتخابات آتی مجلس، اگر گروهی بخواهند با آرم آقای احمدی​نژاد وارد عرصه بشوند، رای لازم را کسب نکنند؟

باور نکنید کسانی که با آرم احمدی​نژاد به انتخابات بیایند رای بیاورند. البته حیف شد ما دلمان می سوزد. چون  ما در جامعه هستیم و وقتی با دانشجویان یا مردم در مساجد صحبت می​کنم یا  کاغذ به من می​دهند، نصف سوال​ها در رد آقای احمدی​نژاد است. می​گویند چرا ایشان نسبت به رهبری بی​اعتنایی  کرده است.

عزیز من! ما یک قله داریم که اگر آن لق شود، همه ما لق می​شویم. دائر مدار این نظام، ولایت فقیه است. امام (ره) چطور برای ما شاخص بود و کسی بالای حرف ایشان حرف نمی​زد. می​خواست بازرگان باشد یا بنی صدر باشد. ولایت فقیه هم در تورات و انجیل هست. در قرآن هست؟

کجای تورات هست؟

بروید غزل​های سلیمان برای دختران اورشلیم را در تورات ببینید.

تا جایی که بنده می​دانم ولایت فقیه نظریه امام خمینی (ره) است که در درس​های نجف ایشان شکل می​گیرد؟

نه بابا! امام جرات کرد، این حرف را بیان کرد. این حرف شما معنی اش این است که ولایت فقیه تازه پیدا شده است.

مگر آنچه ما امروز به عنوان تئوری ولایت فقیه می​شناسیم، نظریه امام نیست؟

این دروغ محض است. این خلاف عقل و دین ما است. امام جگرش را داشت و آن را مطرح کرد. سایر علما جرات نمی​کردند با طاغوت در بیفتند. این اصل از اول اسلام بوده است. لذا فتحعلی شاه به ملااحمد نراقی می​گوید شما اجازه بدهید ما از طرف شما سلطنت کنیم.

اما در دوران صفوی و قاجار، ما به دو شان فقاهت و سلطنت مواجه هستیم که از یکدیگر جدا بوده است.

آن سلطان با اجازه حاکم شرع حکومت می​کرد. شما ببینید در دوران امام موسی کاظم، علی بن یقطین به امام می​گوید «من شرعا نمی​توانم در دستگاه هارون کارمند باشم. اگر شما اجازه می​دهید من در این مسئولیت باشم». یعنی برای کار خودش اجازه می​گیرد والا  آن حکومت باطل است. بنابراین بعد ازاهل بیت، علما دین هستند. امام حسین( ع )می​فرماید: «الامور به یدل علما بالله» کارها باید دست علما بالله باشد.

شما از دوسال باقی مانده دولت تحلیلتان چیست؟ فکر می​کنید بعد از این دوسال، آینده سیاسی آقای احمدی​نژاد چگونه سپری خواهد شد؟ چهره​ای مثل آقای سلیمی​نمین معتقد است ایشان به استمرار دوران بعد از قدرت خود فکر می​کند.

اولا این حرف​ها کهنه شده است. من از آن آقایی که از ما جدا شد چهار برگ پرینت دارم که نوشته است: « احمدی​نژاد یعنی مشایی و مشایی یعنی احمدی​نژاد و بعد از احمدی​نژاد هم رئیس جمهور مشایی است». این حرف​هایی است که او زده است. تکرار این مطالب را هم برای خودم قبیح می​دانم. اینها همه حرف است. وقتی یک فیلتری به اسم شورای نگهبان هست، ما برای خودمان حرف بزنیم که چه بشود؟

 این سوال را از این جهت پرسیدم که شما فکر می کنید دولت بعدی بخشی از بدنه انقلاب اسلامی است یا اینکه ممکن است کسی از اطرافیان فعلی رئیس جمهور هم بتواند  وارد عرصه شود؟

من عقیده دارم اصولگرایانی که ضد انحراف هستند، مملکت را به دست می​گیرند و در انتخابات ریاست جمهوری آینده رای آنها، رای بالایی خواهد بود. برای اینکه برای مردم جا افتاد که فتنه چه بوده است. هر کدام از رئیس​جمهورهای ما کنارش یک آفتی پیدا شده است. زمان آقای هاشمی آن کارگزاران، زمان آقای خاتمی اصلاح طلب​ها و مشارکتی​ها و زمان آقای احمدی​نژاد هم این انحرافی​ها. برای  مردم ما جا افتاده است، مردم می​فهمند.

به نظر من رئیس جمهور بعدی باید مثل احمدی​نژاد کابینه اش را داخل دهات​ها و روستاها ببرد والا یخ دولتش نمی​گیرد.

یعنی شما معتقدید دولت بعدی باید روش​های این دولت را ادامه بدهد تا موفق باشد؟

همین جور است. ببین! احمدی​نژاد یک آدم مسلمانی است. مثل شهید رجایی فکر می​کند. می​خواهد امانی  کار کند. یک بار در مجلس اول شهید رجایی زمانی که رئیس جمهور شده بود، آمد پیش من و گفت: «من حالم از این شکل و قیافه این سازمان برنامه و بودجه بد می​شود». گفتم چرا؟  گفت: «اینها باید سه تا چهار میلیون حقوق بگیرند تا 7 میلون برای من بودجه تصویب بکنند!» این حرف​ها که به شما می​گویم مال 25 سال پیش است. بعد به او گفتم حالا تو چطوری می​خواهی حکومت کنی؟ گفت:امانی. مثلا به من گزارش دادند وضع  فلان نقطه کشور خراب است. من ده گونی پول به یک فرد امینی می​دهم تا او مشکلات آن نقطه را حل کند. به این می​گویند حکومت اسلامی.

این چیزی که شما می​فرمایید خیلی با ساختار حکومت کردن امروز هم​خوان نیست.

الان نیست. زمان امام زمان هست.

یعنی معتقدید این شیوه که ما الان داریم، غلط است؟

بالاخره بدون محاسبه که نمی​شود، اما به شما بگویم که حکومت اسلامی پارلمنتاریسم نیست. شایسته سالاری است. امام خمینی برای اینکه متهم به دیکتاتوری نشود پارلمانتاریسم را قبول کرد. ما الان 32 سال است  که 32 انتخابات داریم ولی چون نوکر آمریکا نیستیم ما را دیکتاتور می​دانند.

یعنی می گویید ما در حکومت اسلامی پارلمان نداریم؟

من اصل  پارلمان را در حکومت اسلامی قبول ندارم.

مگر خدا به پیامبرش نمی​فرماید در امور با مردم شورا کن؟ خوب حال شکلش در یک جامعه بزرگ 75 میلیونی در قالب مجلس نمود پیدا می​کند.

امرهم شورا بینهم درست است. ولی این شیوه که الان پول​ها هدر می​رود و بی​خود خرج می​شود، درست نیست. ائمه سلام الله علیها این راه طولانی را طی نمی​کنند. شایسته سالاری می​کنند. این قدر هزینه​های بی در و پیکر برای اینکه بین آنها «امرهم شورا» بینشان باشد، نیست. فکر نمی​کنم این نحو پارلمانتاریسم را معصوم علیه السلام بیاید قبول کند.

 این حرف​های شما در شرایطی است که شما خودتان مجلس را تجربه کردید!

بله، ما این کار را کردیم و باید هم بکنیم. منتها این غیر از حکومت اسلامی است. ولی اگر پارلمان نداشته باشیم به ما دیکتاتور می​گویند. همین چیزی را که من  گفتم آل خلیفه انجام می​دهد و کسی هم کاری به کارش ندارد! چون نوکر آمریکا است؛ دنیای دنیای غلطی است. آمریکا غلط است، پدر جان!

شما فرمودید آرا آقای احمدی​نژاد کم شده است. فکر می​کنید چه شد که آرای آقای احمدی​نژاد تغییر کرده است؟

 همان بلایی که سر پیشینیان آمد، سر ایشان هم آمد.

ولی آقای احمدی​نژاد همان سال 84هم می گفت که مشکل ما زلف دختران نیست ولی همین مردمی که می​گویید الان منتقد ایشان هستند به آقای احمدی​نژاد رای دادند. بنابراین سیاست های فرهنگی ایشان خیلی هم فرق نکرده است.

من می​گویم درباره همان هم احمدی​نژاد اشتباه کرد. آقای احمدی​نژاد می​ترسد که زلف دختران را برایش بهانه کنند و بعد یک پوست موزی زیر پایش بیندازند و کله پایش کنند! آن وقت​ها هم خودش حرف درستی نزد. ما درباره حجاب قانون داریم، کی باید آن را اجرا کند؟  دولت.

قانون برای حجاب هم نصحیت دارد و هم شلاق. این قانون را چه کسی باید اجرا کند؟ بنده شجونی یا دولت؟ دولت اشتباه می​کند که  مدام می گوید ما باید فرهنگ سازی کنیم. 1400 سال است که فرهنگ​سازی کردیم. یعنی مردم نمی​دانند حجاب واجب شرعی است؟ قمار حرام است؟ دولت بهانه می​آورد. نمی​دانم این دولت با همه سلامتش چه مشکلی دارد که قانون را اجرا نمی​کند. باید بررسی کرد. من عقیده​ام این است که همان طور که زورکی رضاخان چادر مردم را برداشت باید زورکی سر زنها چادر گذاشت.

این حرف را کسی قبول می​کند؟

این حرف ملی، ایرانی و مذهبی است.

زورکی که نمی​شود مردم را دین دارد کرد!

زورکی باید گذاشت. دختری که با لباس خواب! در خیابان آمده، دارد جامعه ما را آتش می​زند. او جوان​های عزب ما را آتش می​زند و تحریک می​کنند. جوان هم که نمی​توانند ارضا شود دیوانه می​شود و یک کارد برمی​دارند! صفحات حوادث روزنامه​ها را شما انگار نمی​خوانید؟! برخی از فیلم​های محرمانه را به من، آقای مهدوی کنی و امام کاشانی دادند که شما ببینید خوابتان نمی​برد.

 ولی ناهنجاری​های اجتماعی چند عاملی است و نباید یک جانبه به آن نگاه کنیم.

چند عاملی هست. من هم قبول دارم. من اروپا هم رفته​ام. ولی به خدا این جور که برخی از دخترهای ما در خیابان راه می​روند، آنجا ندیدم!

این فرمایش اول شما کمی تند نیست؟ فکر نمی​کنید کسی در لباس شما باید زبان موعظه طلبانه​تری داشته باشد و این قدر تند حرف نزند؟ در سوال​های کاربران ما هم  هست که از شما به خاطر ادبیاتتان انتقاد کردند.

من این را قبول ندارم. بنده 30 سال است این طور حرف می​زنم. این حرف​ها بی خود است. باید حالی این دخترها کرد که عزیز من تو اگر مثل یک جواهری، نباید این جور خودت را عرضه کنی. ما زورنمی​گویم. ما فرهنگی حرف می​زنیم. منتها اگر کسی بخواهد  جامعه را به گند بکشاند، ما می​ایستیم. من کی گفتم این دختر 18 ساله​ای که مدرسه می​رود را به زور چادری کنیم؟ برخی​ها با اسلام مبارزه می​کنند. آدم می​فهمد که چه کسی به  دین دهن کجی می​کند.

کاربران خبرآنلاین از شما سوال کردند اگراین سیاست تعمیر و نگهداری درباره آقای رئیس جمهور جواب نداد، چه؟

دارد جواب می​دهد. در مورد ایشان نباید بی​انصافی بود. احمدی​نژاد که بنی​صدر یا منتظری نیست که بخواهیم ردش کنیم. این آدم خدمت کرده، منتها جواب ملت را درباره آن یازده روز نداده است. مردم منتظرش هستند.

فکر می​کنید اصولگرا ها در چه مواردی باید به آقای احمدی​نژاد تذکر می​دادند، ولی از این مساله غفلت کردند؟

اصولگرایانی مثل آقای عسگراولادی یا حبیبی به آقای احمدی​نژاد تذکر می​دادند، منتها ایشان با کسی مشورت نمی​کند. می​گوید من حزبی نیستم. باشد، اما طوری حرف نزن که به سایر احزاب توهین شود. این موتلفه حزب امام است و تا حالا سهم​خواهی هم نکرده است.

این را هم به شما بگویم که در مملکت ما تا مراجع تقلید هستند، یخ حزب نمی​گیرد. چون مرجع تقلید یک فتوا می​دهد و زیرآب هر چی حزب است را می​زند! اینجا که آمریکا نیست که دو حزب به جان هم بیفتند. در ایران پاگرفتن احزاب شدنی نیست. چون بالاترین و قوی​ترین حزب در ایران حزب توده بود که همه را ناراحت می​کرد.

آقای رئیس جمهور به هر حال قدرت دارد. شما بدانید که بعد از این خانه نشینی احمدی​نژاد، عکس​هایش را در لبنان که این همه در سفرش از او استقبال کردند، پائین کشیدند. این احمدی​نژاد با همه خوبی​هایی که دارد، دیگر آن احمدی​نژاد دوسال پیش نیست.حیف شد.

تغییرات آقای احمدی​نژاد در چیست؟ نگاهش به ولایت فقیه تغییر کرده است؟

 ما در قرآن داریم که «یسلمو تسلیما». نسبت به ولایت فقیه باید تسلیم شد. اینکه آقای احمدی​نژاد بگوید من می​توانم فلانی را نخواهم، به خدا درست نیست. ایشان 12 تا مشاور داشت به یکباره همه را بر کنار کرد. یک دلیلی بیاورد، یک  تودیعی بکند! چرا وزیر امور خارجه​اش را اینگونه برداشت؟ آدم با کلفت خانه​اش این جور برخورد نمی​کند. این چه اخلاقی است؟ این اخلاق اسلامی نیست.

دوره اول  که ما نماینده مجلس بودیم، این آقای متکی هم  دانشجو و فارغ التحصیل شبه قاره بود. وقتی که نماز خواندن را مسخره می کردند، اینها بچه مسلمان بودند. چرا با آبروی افراد بازی می​کنید؟ همه این کارها را هم به مشایی نسبت می​دهند. من می​گویم انشاء الله دروغ است. من نمی​گویم مشایی آدم ضد انقلاب، منافق، مال مردم خور و.. است، ولی حیف شد، برای خودش هم بد شد. من عقیده​ام این است که مشایی نماز شبش هم ترک نمی​شود ولی کارهایی کرد که رهبری فرمودند انحراف. رهبری دیگر حامی 100 درصدی آقای احمدی​نژاد نیست و از برخی حرکات ایشان دلخوری دارد.

به آن خواننده شما که از من خواسته بود درباره تعمیر و نگهداری توضیح بدهم، باید بگویم تعمیر یعنی اینکه منحرفین را از دور و برش دور کنیم. چه کسی منحرفین را رد بکند؟ دستگاه قضایی.

آقایی بقایی اخیرا در گفت وگویی  گفته بود که در خلوتمان به کسانی که دولت را متهم به جریان انحرافی بودن می​کنند می​خندیم. در مقابل آقای توکلی اخیرا در نطق خودش در مجلس  تاکید کرد موضوع جریان انحرافی فقط  بحث چند رمال و جن گیری نیست. تحلیل شما از این جریان و زمینه​های شکل گیری آن چیست؟ به دنبال چی هستند؟ با چه ویژگی​های این جریان را باید بشناسیم؟

 اطلاعات من به قدر اطلاعات شما است. من هم چیز پشت پرده​ای نمی​دانم. همه ما منتظریم ببینیم که دستگاه قضایی که می​گوید یک تعدادی را گرفتیم، کارش به کجا می​رسد. این را باید دستگاه قضایی پاسخ دهد. یکی می​گفت جن اینها، انگلیسی است! یکی می​گفت ایرانی است. من هم مثل شما هستنم واطلاعاتی ندارم.

درباره لیدر اینها اسم مشایی را می​آورند. چون آن آقا حرف​هایی را می زد که درشان او نبود. الان چرا مراجع با آقای احمدی​نژاد لج هستند؟ به خاطر حرف​هایی این آقا است. برادر عزیز من. وقتی رهبری می​گویند تا هستم، اجازه نمی​دهم انقلاب از آرمان​هایش منحرف شود، پس معلوم است یک انحرافی هست. اگر کسی بودجه فرهنگی ریاست جمهوری را خرج ریاست جمهوری آینده خودش بکند والله این انحراف است.

آقای شریعتمداری معتقد است جریان انحرافی از اصلاح​طلبان خطرناک​تر است. نماینده مشهد هم اخیرا در گفت​وگو با خبرآنلاین جریان انحرافی را برانداز دانستند.

برانداز؟ والله بعضی می​گویند اینها (جریان انحرافی) در نفاق هستند و سعی دارند در شهرستان​ها به صورت اصولگرا کاندیدا بشوند و بعد بگویند ما مخالفیم. ولی اینها آن 150 کرسی را هم که به دست بیاورند، نمی​توانند برانداز یا ضد ولایت فقیه باشند. چون ملت ما  ولایت فقیه را قبول کرده است. اینها می​خواهند کجا بروند؟ ملت منتظر این حرف​ها نمی​ماند.

کاربران ما از شما ما سوال کردند درباره پشت پرده آقای مشایی بگوئید چون شما بعد از جدایی آقای امیری​فر از جامعه وعاظ، ایشان را به ارتباط با آقای مشایی متهم کردید.

 ما که از پشت​پرده آقای مشایی خبر نداریم. ما به عنوان دبیر جامعه وعاظ از ایشان دعوت کردیم. حتی از من خواستند از ایشان بپرسم که سنی است یا شیعه؟ از کی تقلید می​کند؟ گفت من از آقای شجونی تقلید می​کنم! فردا بی بی سی و رادیو فردا گفتند شجونی مرجع تقلید شده است!

آقای مشایی می​گفت رئیس جمهور گفته این حرف​ها را بزنم. به ایشان گفتیم که به مدیریت انبیا چه کار دارید؟ به احمدی​نژاد کمک کنید کارها را جلو ببرد. متاسفانه یکی از روحانیون ما را هم جدا کرد و با خود برد و البته او هم بدش نمی​آمد. بعد هم شورای مرکزی ما هم آن آقا را اخراج کرد. بعد هم که انشعاب کردند، رفتند علیه روحانیت صحبت کردند. به آیت​الله بهجت اشکال کردند. به آقای مهدوی​کنی اشکال گرفتند. این حرف​هایی که من می​زنم یکی از اعضای آن مجموعه که بعدا ازآن جمع استعفا داد، می​گفت.

 

وقتی به آن آقایی که از ما انشعاب کرد، گفتیم چرا انشعاب کردی؟ گفت آقای شجونی 6 تا مغازه در فلان جا داشت. اشکال ما به او این بود که چرا انشعاب کردی و زیر بلیط مشایی رفتی و طلبه​های صفر کیلومتر و تازه طلبه را از جامعه وعاظ جدا کردی؟ چون روحانی سابقه​​دار و وارسته که  در جمع آنها نمی​رفت.

 از کجا فهمیدید ایشان با رئیس دفتر رئیس جمهور مرتبط شده است؟

 خودش گفت.

 البته ما زمانی که با ایشان صحبت کردیم این حرف​ها را تکذیب کردند.

 بله، تکذیب کرد. منتها ما مدرک داریم. اول که زیر بار نمی​رفت و گفت که  پشت جریان ما شخصیت​هایی است که نمی​توانم بگویم. اما بعد گفت. شما از آقایانی که  آنجا حضور داشتند بپرسید.

 این جلسه کجا برگزار شد؟

 منزل آقای شجاعی واعظ  بود. آقای بیرجندی بود، آقای فرقانی بود، رضوی​قمی بود، اسدیان بود. اینها همه واعظان تهران هستند. ایشان در آن جلسه گفت که مشایی هفته​ای 5 میلیون تومان به من می​دهد؟

 هفته​ای 5 میلیون؟!

 بله، هفته​ای 5 میلیون. و بعد به هر روحانی که به آنجا ببرم ماهی 100 هزار تومان می​دهد. بعد هم در آن جلسه دست من را بوسید و یک نسخه از سی دی مشایی را به ما داد.

آقا! ما پایمان لب گور است. ما که نمی​رویم دروغ بگوییم. ولی او بعدا رفت این حرف​ها را تکذیب کرد. این آدم دنبال شهرت بود. مثلا می​گفت که چرا آقای باهنر در هیات رئیسه مجلس رای نیاورد؟ خوب باهنر سال قبلش چها رای کم آورد، ولی امسال که دوباره انتخاب شد. یا دنبال این بود که چرا آقای علوی را از ارتش  کنار زدند؟ و... . خوب این جور با آبرو مردم بازی کردن و تهمت زدن​ها باعث می​شود آدم دست آخر یک​جا گیر کند.

من به او گفتم ما  گوشته نشین هستیم، تو مثل یک مشعل سوزان. ولی چون مشعلت، ماده ندارد زود فروکش می​کند و فروکش هم کرد. بعد از دستگیری​اش هم به برخی​ها گفته از من معذرت خواهی کرده است. ولی آن وکیل دادگاه ویژه روحانیت می​گفت ایشان پرونده دارد و باید به اتهماتش رسیدگی و محاکمه شود. حالا هم  که آزادش کردند می​خواهند ببیند با چه کسی ارتباط دارد.

کاربران ما سوال کردند که موضع جامعه روحانیت درباره آقای خاتمی چیست؟ فکر می​کنید امکان برگشت ایشان به عرصه سیاسی کشور هست؟

بنده که سخنگوی جامعه روحانیت نیستم.

یعنی به عنوان عضو جامعه روحانیت تا به حال در این زمینه صحبت نکردید؟ در جامعه روحانیت درباره ایشان بحث نشده است؟

 ببینید. من منبری هستم. یک بار می خواهم بروم شیراز سخنرانی کنم، ولی باید بفهمم کسی مرا برای سخنرانی دعوت کرده است یا نه. بالاخره یکی مرا بخواهد و دعوت کند دیگر. حالا کی آقای خاتمی را می​خواهد؟

 بالاخره بخشی از جامعه ما اصلاح​طلب است و مشی فکری ایشان را بیشتر قبول دارد.

من خیال نمی​کنم. اینها ریزش کردند.

 یعنی معتقدید در مجلس نهم تعداد اصلاح​طلبان کمتر می​شود؟

 ریزش می​کنند. مگر با مکر و حیله داخل مجلس بروند که نمی​توانند. کسی منتظر اصلاح​طلبان  نیست و شما خبرنگارها هم دلتان برای اصلاح طلبان نسوزد! فکر می​کنی الان کسی منتظر آقای خاتمی و کروبی است؟ نشانه​ای هم که گفتم کسی منتظرش نیست این است که با لنگ کفش از او استقبال می​کنند! در مراسم ختم امام جمعه یزد اگر پلیس نبود، خاتمی را کشته بودند. پس عزیز من مردم منتظر اینها نیستند.

پیش بینی شما از ترکیب مجلس بعدی چیست؟

اصولگراها دنبال هم هستند و نمی​خواهند انشقاق کنند.

فکر می​کنید مجلس بعدی ما کیفیت بهتری از مجلس  کنونی خواهد داشت؟

مطمئنا بهتر می​شود.عقیده من این است که ناخالصی​ها از بین می​رود. من خلوص بیشتری در مجلس آینده می​بینم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
0
13
خیلی جالبه رضاخان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پردیس
|
UNITED STATES
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
0
2
ایشون سخنگوی دفتر مقام معظم رهبری نیستند و تا جایی که اطلاع داریم خبرها و نظرات رسمی از دفتر ایشان باید اعلام شود نه از طریق اشخاص. این رویه صحیح نیست حتی اگر نقطه نظر صحیح باشد.
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
0
9
آقاي شجوني. حق نداري درباره شخصيت بزرگوار و فرزانه اي چون خاتمي اينگونه بي ادبانه صحبت كنيد. بلاخره شما در لباس روحانيت هستيد و عضو جامعه روحانيت مبارز. شرم آور است كه ادبيات شما اينقدر سخيف و آزاردهنده است. شما كه اينقدر سخيف و توهين آميز صحبت مي كنيد واي به حال مردم عادي.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
آفرین خوب جوابی بهش دادی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
0
2
.............خاتمی عزیز ملت ایران است.
نظرات بینندگان