arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۰

ليگ برتر، پرهزينه ترين ليگ اروپا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نتايج تحقيقي که يک شرکت بولونيايي مطالعه و مشاوره در امر اقتصاد ورزش انجام داده نشان داده که رقابت هاي لاليگا 3/5 ميليارد دلار، ليگ برتر انگليس حدود 4 ميليارد دلار و سري  A حدود 1/7 ميليارد دلار بابت دستمزد به بازيکنان شاغل دراين ليگ ها، فروش بازيکنان، امتياز پخش تلويزيوني، فعاليت هاي تبليغاتي و بليت فروشي در فصل آتي هزينه خواهند کرد.

هواداران اينترنتي

علاوه بر اين آمار، نتايج اين تحقيق در مورد ابزار ارتباطي ليگ هاي اروپايي هم جالب توجه به نظر مي رسند. با نگاهي به شبکه اجتماعي فيس بوک نشان مي دهد که بارسلونا دراين سايت 18 ميليون هوادار در اختيار دارد و منچستريونايتد و رئال مادريد کمي بيشتر از 17 ميليون طرفدار مجازي دراينترنت دارند. اين در حالي است که در بين تيم هاي ايتاليايي تنها ميلان 4960 هزار هوادار در اينترنت دارد و يوونتوس با 2131 هزار هوادار اينترنتي در رتبه دوم قرارگرفته است. بحران ورزشگاه ها در همه ورزشگاه هاي اروپايي به غير از ايتاليا کارت هواداري معتبراست.

اين کارت در واقع کارت اعتباري سابق است. بدين شکل که هواداران تيم ها مي توانند به صورت اينترنتي براي همه بازي هاي ليگ هاي خارج بليت ازطريق اين کارت بليت تهيه کنند و خودشان جاي نشستن در ورزشگاه ها را تعيين کنند. براي خريد اين بليت ها بايد وارد سايت باشگاه هاي اروپايي شد و با ثبت ايميل براي اکانت و اطلاعات شخصي، نقشه کامل ورزشگاه را مشاهده و به راحتي بليت بازي ها را تهيه کرد.

اين شرايط براي همه بازي هاي ليگ برتر، لاليگا و ليگ هلند صدق مي کند ولي در ايتاليا شرايط اين گونه نيست. اگر در ليگ برتر 92 درصد و دربوندس ليگا 84 درصد و درلاليگا 76 درصد ورزشگاه هاي مسابقات فوتبال پرمي شوند، در ايتاليا نصف ورزشگاهها بيشتر پر نمي شوند ولي ورود به ورزشگاه هاي ايتاليايي از همه ورزشگاه هاي ديگراروپا سخت تراست. اين درحالي است که اخيرا وزارت کشور ايتاليا هم کارت ويژه هواداري براي طرفداران تيم هاي مختلف اين کشور در نظر گرفته که دراين شرايط هواداران خارجي از کمترين شانس ممکن براي رزرو اينترنتي بليت هاي بازي هاي فوتبال باشگاهي ايتاليا برخوردار هستند.
نظرات بینندگان