arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۲ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۰

دعوت لاریجانی از دبیر کل اتحادیه عرب برای سفر به ایران

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با دبیر کل اتحادیه عرب در قاهره دیدار و دعوتنامه علی لاریجانی از وی برای سفر به تهران را تسلیم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با دبیر کل اتحادیه عرب در قاهره دیدار و دعوتنامه علی لاریجانی از وی برای سفر به تهران را تسلیم کرد.

به گزارش خانه ملت به نقل از شبکه الجزیره، " علاءالدین بروجردی " رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیروز سه شنبه با " نبیل العربی " دبیر کل اتحادیه عرب در قاهره دیدار کرد.

بروجردی در این دیدار دعوتنامه " علی لاریجانی " رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در پنجمین همایش بین المللی فلسطین در تهران را تقدیم العربی کرد.

وی در این دیدار دیدار از استقبال ایران از جنبش تاریخی ملت مصر سخن گفت و اظهار داشت: آنچه که در مصر روی داد اتفاق بسیار بزرگی است.

بروجردی پس از این دیدار اعلام کرد که موضوع گفتگو با العربی، تحولات منطقه بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که جهان بعد از برگزاری انتخابات آینده پارلمانی و ریاست جمهوری در مصر، شاهد مصر جدیدی باشد.

وی افزود: ایران و مصر دو کشور مهم هستند و باید روابط نزدیکی باهم داشته باشند. این روابط بر منطقه و جهان تاثیر مهمی می گذارد. ایران منتظر مواضع مصر در مورد برقراری روابط میان قاهره و تهران است.

بروجردی درباره ناآرامی های سوریه نیز گفت: آمریکا بعد از اینکه مصر را از دست داد هم اکنون سوریه را مورد هدف قرار داده است.

وی همچنین خواستار حمایت از سوریه در مقابل دخالت های آمریکا شد.

بروجردی اضافه کرد: هدف آمریکا، شکست مقاومت با هدف تحقق اهداف خود و رژیم صهیونیستی است. باید به سوریه کمک کرد تا بتواند به ناآرامی ها در این کشور پایان دهد.

هیات پارلمانی از ایران به ریاست علاء الدین بروجردی برای دیدار با مقامات مصری هم اکنون در قاهره به سر می برند.

این نخستین سفر یک مقام ارشد ایرانی به مصر پس از سقوط حکومت حسنی مبارک در انقلاب اخیر این کشور است.
نظرات بینندگان