arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۰

عاشقان هالیوودی ایران: از آنجلینا جولی و جرج کلونی تا دیوید فینچر ودیوید لینچ

هفته گذشته بود که آنجلينا جولي، بازيگر سرشناس آمريکايي در مصاحبه با روزنامه فايننشيال‌تايمز انگليس گفت که من عاشق سفر كردن به ايرانم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پارس توریسم نوشت: هفته گذشته بود که آنجلينا جولي، بازيگر سرشناس آمريکايي  در مصاحبه با روزنامه فايننشيال‌تايمز انگليس گفت که من عاشق سفر كردن به ايرانم.

آنجلینا جولی تنها بازیگر مشهور سینمای هالیوود نیست که نسبت به سفر به ایران اظهار تمایل کرده است .پیش از این تعدادی از سینماگران هالیوودی از علاقه خود به ایران ،تماشاگران ایرانی و سفر به ایران خبر داده اند

 /ماجرای سفر جرج کلونی به ایران/


اواخر سال گذشته بود که  نشریه زندگی ایده‌آل از طریق یکی از روزنامه‌نگاران ایرانی مقیم ایتالیا سوالاتی اختصاصی از جرج کلونی درباره ایران پرسیده بود  .جرج کلونی در پاسخ به سوالی که گویا قرار بوده به ایران سفر کنید ؟ گفته بود  :بله 2 بار تصمیم به این سفر گرفته شد و یک بار حتی برای آن برنامه ریزی نیز کردیم . به من در مورد ساختن فیلمهایی که داستان آنها در خاورمیانه اتفاق می افتد شده است تا کنون 2 پیشنهاد شده است.به گفته جرج کلونی در آن زمان :یکی از آنها یک پروژه عظیم است وچون تاریخ آن مربوط به ۳۰سال قبل است احتیاج به وسائل زیادی دارد . فعلا این پروژه ها متوقف شده است  اما قطعا در آینده به آنها به صورت جدی فکر خواهم کرد .


کلونی در پاسخ دیگر به سوالی که پس شاهد حضور شما درایران خواهیم بود ؟گفته بود : امیدوارم.


 /اظهار نظر جرج کلونی درباره سینمای ایران /


  اما بد نیست بدانید جرج کلونی چند سال پیش در اظهار نظری درباره سینمای ایران گفته بود  به سینمای ایران احترام بسیاری می‌گذارد و ادامه داده بود  این بزرگترین هنر ایرانیها است که با رعایت قوانین شرعی و عرفی خود فیلم می‌سازند و ما که در فرهنگی دیگر زندگی می‌کنیم از فیلمهایشان خوشمان می‌آید و برایمان باورپذیر و لذت هم دارد.


 /استقبال از اظهارات جرج کلونی/


 این اظهارات جرج کلونی با استقبال رسانه هایی چون رجا نیوز،بولتن نیوز  و....شد آنها در تحلیل این اظهارت نوشتند :در حالی که برخی هنرپیشه های ایرانی برای کشف حجاب در هالیوود با یکدیگر رقابت می کنند، جورج کلونی هنرپیشه مطرح هالیوود طی گفت و گویی از رعایت قوانین شرعی در سینمای ایران استقبال کرده و آن را بزرگترین هنر ایرانیان نامیده است.


 


/جرج کلونی تهیه کننده فیلمی درباره تسخیر لانه جاسوسی/


اما چندی پیش بود که خبری منتشر شد که بن افلک ک کارگردانی فیلمی درباره تسخیر لانه جاسوسی در تهران را برعهده گرفته بود،وقرار است در آن فیلم بازی کند .


بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، بن افلک در این فیلم سینمایی که "سفینه"  نام دارد نقش شخصی به نام "تونی مندز" را بازی می کند."تونی مندز" نام یک مامور سازمان جاسوسی ایالات متحده آمریکا  است که با تشکیل یک تیم فیلمبرداری هالیوودی تقلبی و به بهانه ساخت یک فیلم سینمایی در ایران سعی می کند 6 گروگان آمریکایی که در تهران هستند را آزاد کند.


 جورج کلونی به همراه گران هسلوف و دیوید کلاوانز تهیه کننده این درام سیاسی را برعهده دارند.


 


 /تسخیر لانه جاسوسی،تحقیر استکبار جهانی/


اما خبر گزاری سینمای ایران سایت نزدیک به معاونت سینمایی در تحلیلی درباره این خبر نوشت :دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) در تاریخ 13 آبان 1358 طی یک حرکت انقلابی و با ورود به لانه جاسوسی (سفارت ایالات متحده آمریکا) توانستند 6 دیپلمات این کشور را گروگان بگیرند تا به جهانیان بفهمانند که می توان با توکل به خدا و تکیه بر قدرت دین و ایمان در برابر هر قدرت زورگویی ایستاد.از آنجایی که تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان مسلمان نشانه تحقیر استکبار جهانی از جمله آمریکا است، مسئولان این کشور سعی می کنند با ساخت چنین فیلم هایی واقعیت تاریخ که همیشه حق در آن پیروز است را به نوع دیگری نشان دهند.

/چرا دیوید لینچ به ایران نیامد؟/


 دیوید لینچ کار گردان مطرح سینمای جهان از سینماگرانی است که قرار بوده به ایران سفر کند .خود دیوید لینچ به تازگی در مصاحبه ای با نشریه تجربه گفته :من فیلمهای ایرانی زیادی دیده ام چند سال پیش که قرار بود به ایران بیایم هفت فیلم ایرانی را تماشا کردم .اما به دلایلی که به نظر من مربوط به روابط دوکشور می شود برنامه سفر من به ایران به هم خورد ومن از این بابت متاسف شدم .


 


  /فینچر : استقبال تماشاگران ایرانی از فیلمهایم خیلی جالب است/


در اوایل سال جاری نیز ديويد فينچر كار گردان مطرح سينماي هاليوود در گفت وگويي با نشريه مهرنامه از اينكه ايرانيان از علاقه مندان سينماي او هستند ابراز خوشحالي كرده بود .


 فینچر در پاسخ به سوالي كه خبر داشتيد كه سينما دوستان ايراني فيلمهاي شمارا خيلي دوست دارند؟ گفته است :نه ،واقعا؟چه جالب . فكر نمي كردم كه ايرانيها فيلمهايم را ديده باشند


 فينچر درادامه سوالاتي را درباره اكران عمومي فيلمهايش و ميزان استقبال از آنها كرده وخبر نگار مهرنامه نيز در جواب گفته كه شما از كار گردانهايي هستيد كه هم سينما دوستان ايراني شما را دوستتان دارند و هم منتقدان.فينچر هم در پاسخ گفته :برايم جالب است كه اين چيزهارا مي شنوم . خيلي جالب است .


 فينچر درادامه  از خبرنگار مهرنامه پرسيده كه ايرانيها كدام يك از فيلمهايم را بيشتر دوست دارند واين پاسخ را شنيده كه فكر مي كنم فيلم هفت هنوز محبوب ترين فيلمتان درميان ايرانيها باشد .


 اين كار گردان مشهور سينماي دنيا درپايان اين مصاحبه اظهار اميدواري كرده كه ايرانيها فيلم شبكه اجتماعي او را هم دوست داشته باشند و درادامه گفته :حس خوبي است كه آدم بداند آن سوي دنيا هم تماشاگراني دارد كه فيلمهايش را دوست دارند.

نظرات بینندگان