arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۲۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۰

سايه سنگين معادل بر مدرك دانشگاه پيام‌نور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پي اظهارات اخير رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي كه به داوطلبان مجاز كنكور توصيه كرده بود كه در انتخاب رشته دانشگاه پيام نور دقت كنند چون مدارك اين دانشگاه از امسال "معادل" مي‌شود، معاون آموزشي دانشگاه پيام نور، با تاكيد بر اينكه مدارك دانشگاه معتبر است، گفت: اين موضوع يك اظهارنظر شخصي است و مبنايي ندارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، معتمدي در خصوص امكان معادل شدن مدرك دانشگاه پيام نور، تاكيد كرد: اصلا چنين چيزي صحت ندارد و دانشگاه پيام نور نه تنها زيرنظر وزارت علوم است بلكه مداركش هميشه معتبر است.

وي با اشاره به اينكه جمعيت دانشگاه پيام نور كه حدود 30 درصد دانشجويان كشور را شامل مي‌شود، افزود: نتايج ارزيابي‌هاي مختلف از جمله آنچه سازمان سنجش منتشر كرده، حاكي از كيفيت مناسب علمي دانشجويان و فارغ‌التحصيلان دانشگاه پيام نور است و سهم قبولي فارغ‌التحصيلان پيام نور در آزمون‌هاي سراسري ارشد و حتي دكتري دو برابر دانشگاه‌هاي غيردولتي است.

معاون دانشگاه پيام‌نور با اشاره به مذاكره با چند تن از نمايندگان مجلس و مخالفت آنها با اين، تاكيد كرد: با توجه به فضاي كنوني كه مرحله سرنوشت ساز براي پذيرفته شدگان كنكور سراسري است و همه مسئولان وظيفه دارند با ارائه اطلاعات صحيح به پذيرفته شدگان آنها را در امر انتخاب رشته مناسب راهنمايي كنند، ارائه چنين اظهار نظر شخصي از سوي رئيس كميسيون آموزش عالي كه خود داراي دانشگاه است جاي تامل دارد؟

عباسپور رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در گفت‌وگو با ايسنا در اين باره گفت: در صورتي كه دانشگاه پيام نور در سياست‌هاي خود تجديدنظر نكند، مدرك اين دانشگاه در مجلس بررسي خواهد شد تا مدرك ورودي‌هاي 90 به بعد به عنوان مدرك معادل محسوب شود.

علي عباسپور تهراني‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار داشت: با وضعيتي كه دانشگاه پيام نور دارد مدرك اين دانشگاه در مورد ورودي‌هاي 90 به بعد را بررسي خواهيم كرد. البته اين امر عطف به ماسبق و دانشجوياني كه پيش از اين به اين دانشگاه وارد شده‌اند، نمي‌شود.

وي تاكيد كرد: اگر به اين جمع‌بندي برسيم كه اين دانشگاه همين وضع را ادامه خواهد داد و در سياست‌هاي خود تجديدنظر نخواهد كرد، مدرك اين دانشگاه‌ را به مدرك معادل تبديل مي‌كنيم.

وي افزود: در پذيرش دانشجويان امسال، دانشگاه پيام نور قريب به 70 درصد ظرفيت پذيرش خود را در رشته‌هاي فني و مهندسي افزايش داده است يعني ظرفيت از هشتاد هزار نفر به بيش از 136 هزار نفر رسيده است.

وي اين موضوع را قابل پذيرش ندانست كه دانشگاهي فاقد امكانات، اين‌گونه افزايش ظرفيت داشته باشد و گفت: با توجه به اين‌كه سطح آموزش عالي ايران در جهان، سطح قابل قبولي است و وضع دانشگاه پيام نور مي‌تواند به اين سطح ضربه وارد كند، ما در مجلس مدرك اين دانشگاه را مورد بررسي قرار خواهيم داد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
0
4
من فارغ التحصیل دانشگاه پیام نور از طریق پذیرش کنکور هستم. متاسفانه در چند سال اخیر با سیاسیتهای غلط خود دانشگاه پیام نور و بیشتر از آن تبلیغات منفی که در جامعه علیه آن شده است به فارغ التحصیلان این دانشگاه ظلم زیادی شده است. من با قاطعیت می گویم که لااقل در دوره ای که من از دانشگاه پیام نور تهران فارغ التحصیل شدم کیفیت تحصیل در این دانشگاه به مراتب بالاتر از اکثر واحدهای دانشگاه آزاد و تمام واحد های غیر انتفاعی بود چنانچه از نتایج کنکور ارشد آن سال ها هم کاملا مشهود بود و حتی خود من با وجود قبولی در دانشگاه آزاد، پیام نور را انتخاب کردم اما حالا طوری علیه این دانشگاه هجمه می کنند که گویی مدرکش هیچ ارزشی ندارد و مدیران دانشگاه هم در سال های اخیر با سیاست های خود باعث افزایش این تبلیغات منفی شده اند. فراموش نکنید دانشگاه پیام نور تنها دانشگاه کشور است که امتحانات هماهنگ و سراسری دارد و دانشجویان آن تحت هر شرایطی ملزم به فراگیری تمام سر فصل های درسی (کتب مرجع دروس معمولا پر و پیمان و کامل و در مواردی تا هزار صفحه می رسد) هستند اما حتی در دانشگاه های معتبر دولتی هم دانشجویان صرفا از مباحثی که استاد تدریس کرده و معمولا در غالب یک جزوه 30 40 صفحه ای می گنجد امتحان پس می دهند...
حرف بسیار است در این باب اما مخلص کلام اینکه یک اظهار نظر نسنجیده و البته سیاست های غلط سال های اخیر این دانشگاه بیشتر از هر کسی به فارغ التحصیلان قدیمی و پذیرفته شده کنکوری این دانشگاه لطمه زده است. امیدوارم این روند اصلاح شود...
پاسخ ها
حقیقت گو
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
من هم یکی از دانش اموخته های پیام نور هستم
ستمی که در این دانشگاه به دانشجو می شود شگفت و زیاد و شرم آور هست . نمره آوردن در این دانشگاه بسیار سخت است گاهی یک صفحه از کتاب را هم نخوانی یکی دو نمره را از دست می دهی آن هم صفحه های پایانی چی گفتم ( نیشخند )می خوام بگم اینجور نیست که یک سوم و یک دوم کتاب رو بخونی باید زیر و رو و بالا و پایین و همه ی سطر به سطر کتاب و بخونی که مبادا پاسخ به پرسش بسیار سخت و نتونی درست بدی
... همونجور که ایشون هم اشاره کردن آمار پذیرفته شدگان ارشد رسمی بیشتر از دارندگان کارشناسی پیام نور بوده . از دید من
در کل پیام نوری ها باسوادتر هستن چون نه استاد به کسی نمره می ده و نه بیشتر دانشجو ها استادهاشون و می شناسن خود من در دوره کارشناسی نمی دونستم استاد چی هست اصلا سر کلاس هم نمی رفتم تنها و تنها یه کتاب می خریدیم و یه آزمون ازمون می گرفتن همین و بس اون کلاس هاش هم که بود و نبودش دست کم برای من یکی که یکی بود مگر برای برخی دخترها که بیکار بودن و دلشون می خواست برن سر کلاس و گرنه پسرها خیلی هاشون سر بیشتر کلاس های تئوری نمی رن .در کل مدرکش که معتبر هست با اینهمه حالا که چی ؟؟؟ سر کار می رن ؟ نه دو روز دیگه هم همه اش یا 75 % اونچه خوندن از یادشون می ره پس همه سر و ته یه کرباسن چرا این همه زجر بکشی که آخرش بیکاری و ....؟
هيچ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
0
1
من پيام نور درس نخوندم . اما ميدونم كه نمره ميان ترم رو خيلي زياد ميدن ، بجاش پايان ترم بايد كل كتاب رو بخوني ، خيلي كم جزوه ميدن ، بقيه دانشگاه ها اغلب يه جزوه ميدن و تموم . ولي خيلي بي انصافيه فرق بين مدرك وجود داشته باشه . چون براي نمره بالا در هرجايي بايد زحمت كشيد .
حالا اين سوال پيش مياد كه يكي زحمت كشيده كنكور سراسري قبول شده .
جوابي دارم ... اجرش با خدا .. ولي قبول شدن يك مسئله هست كه چيزاي زيادي درش دخيله .. مثل فكر آزاد ، رفاه زندگي ، كلاسهاي متعدد تقويتي و ...
اما بيچاره اونكه عقلش رو داره اما اين امكانات ذكر شده فراهم نيست و ميره پيام نور يا هرجا جز روزانه سراسري ...
و اونجا ديگه شروع ميكنه به نشون دادن خودش .....
تكليف چيه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
همونطور که نوشتی "هیچ" هستی ، یعنی هیچی نمی دونی! مرد حسابی کدوم میان ترم؟ کدوم نمره؟!!!!!
نظرات بینندگان