arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۸ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۰

چيت‌سازي ري به تاريخ پيوست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تخريب يكي از قديمي‌ترين كارخانه‌هاي چيت‌سازي ايران آغاز شده و با حضور يك شركت خارجي ساخت بزرگترين فروشگاه زنجيره‌اي در جنوب تهران كليد خورد.

به گزارش ايسنا، حدود پنج سال پيش شهردار وقت منطقه 16 تهران از بازخريد كليه كارگران يكي از بزرگترين كارخانه‌هاي چيت‌سازي ايران خبر داد و اعلام كرد: كارخانه چيت‌سازي ري در جنوب تهران به مجتمع فرهنگي تجاري تبديل مي‌شود.

بر اساس اين گزارش اين كارخانه كه 11 هكتار وسعت دارد، قرار بود هفت هكتار آن توسط شهرداري به مجتمع فرهنگي و تفريحي و چهار هكتار ديگر نيز توسط بخش خصوصي به مجتمع تجاري تبديل شود ‌كه به تازگي تخريب اين كارخانه براي ساخت يك فروشگاه زنجيره‌اي آغاز شده است.

در همين زمينه جمشيد بصيري تهراني - عضو هيات مديره انجمن صنايع نساجي ايران، با اشاره به اين‌كه كارخانه چيت‌سازي ري زماني بزرگترين كارخانه كشور در حوزه فعاليت خود بود، گفت: اين كارخانه بعد از پيروزي انقلاب دچار تغييرات مديريتي زياد شده و به مرور زيان‌ده شد و بنياد مستضعفان مديريت آن را بر عهده گرفت كه بعدا كارگران كارخانه نيز بازخريد شدند.

او با بيان اين‌كه اين كارخانه يك بار به دو نفر بنا فروخته شد، اما مجددا بنياد مديريت آن‌را بر عهده گرفت، افزود: چيت‌سازي ري در دهه 1340 شمسي تاسيس شد و توليد آن به روزي 175 هزار متر نيز رسيد. اين كارخانه در حوزه‌هاي ريسندگي، بافندگي، چاپ و رنگرزي فعاليت مي‌كرد.

به گفته بصيري، چيت‌سازي ري زماني شش هزار نفر كارگر داشت، اما امروزه چيزي از آن باقي نمانده و قرار است به جاي كارخانه يك واحد تجاري احداث شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارگر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
0
2
خدا نگذره از اونهای که صنعت ریسندگی این کشور با واردات بی رویه وعدم سرمایه گذری به نابودی کشیدند.
ناشناس
|
AUSTRIA
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
0
0
خدا بیامرزه اموات همه رو ,پدر من سالها تو این شرکت کار میکرد.
نظرات بینندگان