arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶

شبکه الجزيره در امارات فيلتر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پي انتشار برخي سخنان منتسب به امير قطر درباره ايران، دولت امارات کانال ماهواره‌اي الجزيره و سايت اين شبکه را فيلتر کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از فارس، «محمد بن زايد آل نهيان» وليعهد ابوظبي در صفحه توييتر خود نوشت که سايت شبکه الجزيره در امارات فيلتر شده و پخش برنامه‌هاي آن قطع شده است.
برخي کاربران اينترنتي نيز تصويري از سايت الجزيره که قابل دسترسي نيست در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر کرده و از فيلتر شدن اين شبکه در امارات خبر دادند.
 
رسانه‌هاي عربي بامداد امروز چهارشنبه اظهاراتي را به نقل از «تميم بن حمد آل ثاني» امير قطر درباره ايران، رژيم صهيونيستي و آمريکا منتشر کردند. با اين وجود خبرگزاري قطر ساعاتي بعد اين اظهارات را تکذيب کرد و اعلام کرد که انتساب آن به امير قطر درست نيست.
اخبار منتشر شده در رسانه‌هاي عربي زبان از جمله «العربيه»، شبکه «اسکاي نيوز عربي»، «روسيا اليوم» و چند مورد ديگر از اين امر حکايت داشت که امير قطر در اظهارات امروز خود تأکيد کرده است: «ايران يک قدرت اسلامي است و هيچ عقلانيتي در دشمني با ايران وجود ندارد».
 
تميم بن حمد آل ثاني همچنين گفته است:‌ «ايران يک قدرت اصلي براي حفظ ثبات در منطقه است».
اما اينکه منشأ اصلي اين اخبار در خبرگزاري هاي عربي زبان که همگي نيز منبع خود را خبرگزاري قطر اعلام کرده بودند، کجاست، هنوز مشخص نيست.
نظرات بینندگان