arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۰

آیت الله فاضل لنکرانی: القاء مدیریت امام زمان غلط است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مطرح کردن مدیریت امام زمان(عج) در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها غلط است و ریشه دینی و علمی ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مطرح کردن مدیریت امام زمان(عج) در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها غلط است و ریشه دینی و علمی ندارد.

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی شامگاه چهارشنبه در دیدار برخی از اصحاب رسانه استان قم با وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید آسیب‌های نظام اسلامی را تشخیص و از مسئولان بخواهند تا درمان کنند اظهارداشت: یکی از آسیبهای وارده مسئله مهدویت بود که رسانه‌ها درست عمل نکردند و باید بیشتر کار می‌کردند؛ صدا و سیما با اینکه هر جمعه برنامه دارد بسیار دیر لایه‌های پنهان مسئله را برای مردم مطرح کرد و مسئولان هم خیلی دیر وارد این موضوع شدند.

مدعیان ارتباط با امام زمان دروغگو هستند

وی ادامه داد: مراجع و بزرگان حوزه از جمله مرحوم والد ما از سالهای بسیار گذشته با صراحت مدعیان ارتباط با امام زمان را دروغگو می‌دانستند اما رسانه‌ها آن طور که باید نپرداختند تا کار به جایی رسید که بحث مدیریت امام زمان(عج) مطرح شد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به مواضع صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره به رد القای مدیریت امام بر جامعه تأکید و تصریح کرد: اینکه به جامعه القاء کنیم که طرح یارانه‌ها با مدیریت امام زمان(عج) انجام می‌شود غلط است و هیچ ریشه دینی و علمی ندارد البته ما معتقدیم که دست عنایت الهی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نقش دارد اما نمی‌توانیم مستقیما مدیریت جامعه را به امام نسبت دهیم.

القاء مدیریت امام زمان غلط است

وی با بیان اینکه نباید با این القاء جلوی انتقادات را گرفت، اظهار داشت: اگر چنین چیزی درست باشد باید بگوئیم هیچ اشتباهی در این کشور رخ نمی‌دهد و هیچ مسئولی اشتباه نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به انتشار سی دی ظهور گفت: در پی انتشار این سی دی انتقادات بسیار محکمی از سوی حوزه انجام شد اما نباید بگذاریم به این نقطه برسد و رسانه‌ها با حضور قوی‌تر مانع این کار می‌شدند.

وضع حجاب نگران کننده است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی دیگر از مسایلی که امروز جامعه را نگران می‌کند و اساسش فرهنگی است اما مایه سیاسی به خود گرفته حجاب است.

وی افزود: حجاب امروز به وضع نگران کننده ای رسیده است و در قم هم وضع حجاب بد است؛ رسانه ها باید این هشدار را بدهند که اگر این وضع در قم ادامه یابد آینده بسیار ناگواری برای شهر قم رقم خواهد خورد و اگر دشمن در حجاب موفق شود سراغ فتح خاکریزهای دیگر می‌رود.

وی با بیان اینکه برخی از بدحجابی‌ها عمدی و ناشی از دست‌های پشت پرده است بیان داشت: خبرنگاران به عنوان مبارزان صف مقدم فرهنگی می‌توانند نقش مهمی در تحکیم حجاب در جامعه، نزدیک کردن روحانیت به مردم و تصحیح باورهای مهدوی داشته باشند.

هدف سریال موهن اخیر تطهیر معاویه است

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) انتقال اخبار جهان اسلام مانند قحطی در سومالی را از دیگر رسالت های رسانه ها برشمرد و به سریال موهن که در برخی کشورهای اسلامی پخش شده اشاره و تصریح کرد: سریالی این روزها در برخی از کشورها در حال پخش است و هدفشان این است که معاویه را که بدترین ضربه و جنایات را در حق اسلام روا داشت تطهیر کنند و وجود نورانی حسنین(ع) را تشویش و تضعیف کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: معاویه بدترین بدعتها را در اسلام گذاشت و بزرگترین جنایت او انتخاب یزید به فرمانروایی مسلمانان بود و چنین فردی را از این طریق می خواهند تطهیر کنند.

وی همچنین با تبریک روز خبرنگار از مسئولان خواست در راستای رفع مشکلات این قشر تلاش بیشتری داشته باشند.
نظرات بینندگان