arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶

تظاهرات عراقی‌ها در حمایت از بحرینی‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صدها تن از مردم عراق در پایتخت این کشور و نجف اشرف با برگزاری تظاهرات اقدامات نیروهای بحرینی در حمله به تحصن‌کنندگان و معترضان این کشور را محکوم کردند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، صدها تن از هواداران جریان صدر در پاسخ به درخواست مقتدا صدر رهبر این جریان برای اعلام انزجار و اعتراض خود نسبت به اقدامات نیروهای بحرینی در حمله به تظاهرکنندگان این کشور مقابل سفارت بحرین و کنسولگری آن در بغداد و نجف تظاهرات برگزار کردند.
 
معترضان عراقی همچنین پرچم‌های بحرین و عراق را به همراه پلاکاردهایی حاوی شعارهایی علیه دولت بحرین در دست داشتند. آنها از دولت بحرین خواستند تا اقدامات خود علیه شیعیان این کشور را متوقف کند و در غیر این صورت با پاسخ کوبنده مواجه خواهد شد.
 
نیروهای امنیتی عراقی نیز تدابیر شدید امنیتی در اطراف سفارت بحرین در منطقه المنصور اتخاذ کرند.
 
ابراهیم الجابر، مدیر دفتر مقتدا صدر در بغداد عنوان داشت: این نخستین پیام ما به دولت بحرین نیست بلکه سومین آن است. ما در برابر سفارت بحرین در اعتراض به ظلم و جنایت علیه آحاد مردم این کشور می‌ایستیم. مقتدا صدر از سازمان ملل و نهادهای حقوق بشر خواسته تا در قبال جنایات در بحرین ساکت نمانند.
 
مقتدا صدر روز گذشته از طرفداران خود خواست تا برای برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز گسترده برای دو روز پی در پی مقابل سفارت و کنسولگری بحرین تجمع کنند.
 
عمار الحکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق و ائتلاف ملی این کشور عنوان داشت: ما با نگرانی شدید اوضاع وخامت‌بار بحرین را دنبال می‌کنیم و امیدواریم که نیروهای ذیربط در این کشور بتوانند اوضاع را از طریق اتخاذ اقدامات لازم و اعتمادساز در قبال مردم این کشور آرام کنند.
 
سایت‌های عراقی نیز گزارش دادند که صدها تن از روحانیون نجف در اعتراض به حمله نیروهای بحرینی به تحصن‌کنندگان، تظاهرات برگزار کردند.
نظرات بینندگان