arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶

هشدار درباره افزایش حملات سایبری علیه آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس فرماندهی سایبری آمریکا درباره سرعت فزاینده حملات سایبری علیه ارتش این کشور هشدار داد.

به گزارش انتخاب به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا در تحلیلی به قلم چریل پلرین، نوشت: دریاسالار مایکل اس. راجرز خطاب به هیاتی از مجلس نمایندگان آمریکا گفت که سرعت فزاینده منازعات بین المللی و رویدادهای سایبری برای ارتش و مردم آمریکا پیامدهای خطیری در برخواهد داشت.

راجرز که ریاست آژانس امنیت ملی آمریکا را نیز به عهده دارد، در جلسه درخواست بودجه سالانه وزارت دفاع آمریکا برای قرارگاه سایبری این کشور موسوم به «سایبرکام» حضور پیدا کرد و در برابر کمیته ویژه «تهدیدات نوظهور و توانمندی های نیروهای مسلح» در مجلس نمایندگان ادای سوگند کرد و گزارش خود را ارائه کرد.

وی در گزارش خود اذعان کرد که حملات ویران و مختل کننده سایبری اکنون قادر هستند که بر مالکیت، حقوق و زندگی روزمره شهروندان آمریکایی تاثیر بگذارند. راجرز گفت: «ما به ویژه نگران آن هستیم که دشمنان ما سامانه‌هایی را بیابند و بکار گیرند که از سوی دولت، دستگاه های مجری قانون، ارتش، دستگاه های اطلاعاتی و یا زیرساخت های حیاتی دیگر در آمریکا و در خارج از آن استفاده می شوند. ما شاهد آن بوده ایم که حکومت ها به دنبال شکل دادن به سیاست ها و طرزنگرش های مردم دموکرات بوده اند و ما مجاب شده ایم که چنین رفتاری تا مادامی ادامه خواهد داشت که رژیم های خودکامه باور دارند می توانند با به چالش کشیدن دشمنانشان در فضای سایبری بیشتر نفع ببرند تا ضرر!»

راجرز در ادامه، درخواست کرد برای سایبرکام 647 میلیون دلار در سال مالی 2018 درنظر گرفته شود که در مقایسه با سال 2017، رشدی 16 درصدی را نشان می دهد. این افزایش بودجه برای ارتقای سایبرکام است تا دیگر زیر شاخه «فرماندهی راهبردی آمریکا» نباشد بلکه چنانچه در «لایحه اختیارات دفاع ملی آمریکا» برای سال 2017 نیز آمده است، مستقل و به یک فرماندهی جداگانه و یکپارچه تبدیل شود. راجرز تاکید کرد که از این سازمان جدید برای هماهنگ‌سازی عملیات در فضای سایبری علیه داعش استفاده خواهد شد.

نظرات بینندگان