arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۰

اوباما در مراسم افطاری چه گفت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس‌جمهور آمريكا در مراسم افطار كاخ سفيد خطاب به مسلمانان آمريكا تصريح كرد كه كشور آمريكا نبايد به سادگي افرادي با عقايد و پيش‌زمينه‌هاي متفاوت را بپذيرد و آمريكا بايد تنها براي مردم خود تلاش كند.

به گزارش انتخاب، فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه نوشت: "باراك اوباما " رئيس جمهوري آمريكا روز گذشته در مراسم افطار كاخ سفيد، از كشته‌شدگان حملات 11 سپتامبر ياد كرد.

وي در اين مراسم به آندسته از مسلمانان آمريكايي كه در حملات 11 سپتامبر كشته شدند نيز اشاره كرد و گفت: در اين ماه، ما دهمين سالگرد آن حملات وحشتناكي كه درد و غم را به قلب‌هاي ما آورد، يادآور مي‌شويم.

وي همچنين يادآور آندسته از مسلمانان آمريكايي شد كه در برجهاي دوقلوي مركز تجارت جهاني نيويورك عبادت مي‌كردند و تصريح كرد: آنها خيلي زود از ما جدا شدند و امروز خانواده‌هاي آنها و مردم آمريكا با عشق به اين افراد زندگي مي‌كنند و آنها را هرگز فراموش نمي‌كنند.

اوباما همچنين از آندسته از آمريكايي‌هاي مسلمان كه پس از حمله 11 سپتامبر به ارتش آمريكا پيوستند، تقدير كرد و گفت: امسال و هرسال ما بايد از خود اين سوال را بپرسيم: چگونه آن ميهن‌پرستان را گرامي مي‌داريم، آنهايي كه كشته شدند و خدمت كردند. در اين جلسه يادبود، پاسخ اين سوال همان پاسخي است كه 10 سال پيش نيز بود. ما بايد كشوري باشيم كه آنها براي آن زندگي كردند، مردند و قرباني شدند. بايد آمريكايي باشيم كه به سادگي مردمي با پيش‌زمينه‌ها و عقايد متفاوت را نمي‌پذيرد بلكه تنها گونه‌هايي متفاوت از داخل خود آمريكا را بپذيريم و با آن غني شويم. اينجا در آمريكا ما جمله "براي آنها " يا "براي ما " نداريم و فقط "براي ما " (براي كشور آمريكا) داريم.

رئيس‌جمهوري آمريكا در حالي مدعي شده است كه تنها گونه‌هاي داخل آمريكا را مي‌پذيرد كه جديدترين نظرسنجي انجام شده در آمريكا نشان مي‌دهد كه دست كم نيمي از مسلمانان در اين كشور از تبعيض نژادي و مذهبي رنج مي‌برند.

بر اساس نتايج اين نظرسنجي حدود 48 درصد از مسلمانان شركت كننده در اين نظرسنجي اعلام كردند كه طي يكسال گذشته در مقايسه با پيروان ديگر اديان در آمريكا از تبعيض نژادي و مذهبي رنج برده‌اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
12
1
....خودتی اوباما.
نظرات بینندگان