arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۳۸۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶

دو پيشنهاد براي آقاي رئيس جمهور

يكي ديگر از كانديداها كه علیرغم میل باطنی و دلایل قابل احترامش به نفع جنابعالي هم كنار نرفت اما به شما رأي داد و مردم را تشويق به انتخاب شما کرد، الگويي از مديريت اخلاقي و يك روش كارشناسانه و مردم پسند را ارائه داد. ایشان سوابق درخشاني در امر صنعت و معدن و اقتصاد و ورزش و سطوح مسئوليتي خود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آقاي رئيس جمهور انتخاب جنابعالي از سوي ملت هوشيار و آگاه ايران به عنوان يك اقدام مهم ملي در تاريخ معاصر ايران ثبت خواهد شد.

سخنان شما در اولين برنامه تلويزيوني پس از انتخابات نشانگر درايت و فضيلت هاي اخلاقي جنابعالي و صحه گذاشتن بر انتخاب سنجيده مردم بود. در بخشي از اين بيانات به احترام به مخالفين و رقبا و طرفداران آنان و لزوم بهره مندي از ديدگاه ها و نظرات آنها اشاره داشتید. در همين راستا دو پيشنهاد براي جنابعالي تقديم مي گردد:

١- جنابعالي در رقابت هاي انتخاباتي رقيباني داشتيد كه شعارهاي جالبی داشتند، يكي از كانديداها مدعي بود 5 ميليون شغل براي جوانان ايراني می تواند ايجاد كند از او بخواهيد برنامه اجرايي خود را ارائه دهد و گروهي از كارشناسان امين را بگماريد طرح او و امكان اجرايي شدنش را بررسي كنند، اگر او قادر به تحقق وعده خود باشد او را با اختيارات تام به وزارت كار و تعاون بگماريد و از او تعهد بگيريد فقط كارآفريني كند و برنامه زمان بندي خود را هر ماه بر تابلوهاي شهري نشان دهد. اين كار دو امتياز دارد، اگر اين هنر را داشت مشكل عمده كشور را حل كند بخشی از افتخارش به دولت جنابعالي مي ماند و ادعاي وي اثبات مي شود و چنانچه نتوانست تفاوت ديدگاه هاي كارشناسي با شعارهاي غيركارشناسي مشخص خواهد شد كه البته اميدواريم فرض اول با توجه به علايق و سوابق ايشان اتفاق بيفتد و روش خوبي در همدلي افكارعمومي شكل بگيرد. از طرفی يك مدير ماندگار در افكارعمومي براي كشور تربيت خواهد شد. اگر هنر جذب و تربيت اين گونه مديران را داشته باشيد ضمن اقدامی تاریخی، بي ترديد به حفظ ثروت هاي ملي و منابع انساني كمك كرده ايد. اينها با آزمون و خطاهاي فراوان به چنين ادعاهايي رسيده اند و چقدر نيكوست اين فرصت را براي مخالفين خود كه صدالبته از مواضع غرض آلود دوري خواهند جٌست و به حكم اخلاق تمكين و استعدادهاي خود را صرف خدمت به ميهن خواهند كرد، باز گذاريد.

اين امر نشان خواهد داد شما به كساني كه عشق خدمت به اين ملت را دارند ميدان مي دهيد و حل مشكلات كشور بالاتر از جسارت ها و توهين هايي است كه بر شما رفته است.

٢- يكي ديگر از كانديداها كه علیرغم میل باطنی  و دلایل قابل احترامش به نفع جنابعالي هم كنار نرفت اما به شما رأي داد و مردم را تشويق به انتخاب شما کرد، الگويي از مديريت اخلاقي و يك روش كارشناسانه و مردم پسند را ارائه داد. ایشان سوابق درخشاني در امر صنعت و معدن و اقتصاد و ورزش و سطوح مسئوليتي خود دارد. براي اين كه تفكر كارشناسي و منصفانه را در كشور رواج دهيد او را به منصبي شايسته و درخور بگماريد تا در بخشي از دولت مدير تربيت كند، ايشان از توانايي ها و ويژگي هاي خوبي برخوردار است و افكارعمومي جامعه هم خاطره خوبي از ايام رقابت هاي انتخاباتي از او به يادگار دارد كه مي تواند سرمايه مؤثر اجتماعي براي عملي شدن ايده هاي كارشناسانه او قرار گيرد.

مشي اعتدال را با مصلحت و عقلانيت و پرهيز از رودربايستي درآميزيد هر مديري را كه در ارزيابي از كار او ناموفق و ضعيف ديده ايد تغيير دهيد و شايسته تر از آنها را بگماريد. مردم به شما براي حفظ و صيانت از نظام جمهوري اسلامي و آرامش و امنيت اقتصادي، اجتماعي و سياسي و...دل بسته اند و رأي داده اند. با مردم همچنان مهربان باشيد و با لبخند حكيمانه از پشت تمام فشارهايي كه مردان بزرگ را هم آزار مي دهد، كشور را به شايستگي اداره كنيد.

سيدشهاب الدين چاوشي- عضو هيأت علمي دانشگاه
نظرات بینندگان