arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶

اظهارات ضدایرانی وزیر بحرینی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر اطلاع‌رسانی بحرین بار دیگر با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم و مداخله در امور داخلی کشورهای عربی، جامعه جهانی را به مقابله با ایران فراخواند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس،  «علی بن محمد الرمیحی» وزیر اطلاع‌رسانی بحرین که کشورش طی چند روز گذشته در ادامه سرکوب معارضان 5 نفر را شهید و ده‌ها نفر را در منطقه «الدراز» زخمی کرده است، گفت که به مواضع درخشان و برادرانه عربستان و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس در حمایت از بحرین برای اجرای اقدامات قانونی جهت حفظ امنیت و ثبات کشور و سلامت شهروندان افتخار می‌کند.
 
وی در مصاحبه با روزنامه سعودی «الشرق الأوسط» افزود که امنیت بحرین جزء جدایی‌ناپذیر امنیت خلیج‌فارس و امنیت قومی عربی است و این کشور همانند سدی بازدارنده در برابر دخالت‌های ایران باقی خواهد ماند.
 
وزیر اطلاع‌رسانی بحرین همچنین اجلاس اخیر عربی- اسلامی و آمریکایی در ریاض را اقدامی در جهت تشدید فشار‌های بین‌المللی بر ایران برای عدم مداخله در امور دیگران، احترام به اصول حسن همجواری، توقف حمایت از تروریست‌ها و پایبندی به قوانین و معاهدات بین‌المللی خواند و جامعه جهانی را به تشریک مساعی برای بازدارندگی تروریسم ایرانی و خشکاندن منابع مالی و فکری گروه‌های افراطی‌ دعوت کرد.
 
این اظهارات وزیر بحرینی در حالی است که نیروهای امنیتی این کشور هفته گذشته با یورش به منطقه الدراز و منزل آیت‌الله عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور 5 نفر را به شهادت رسانده و علاوه بر بازداشت 286 نفر، ده‌ها نفر دیگر را زخمی کردند.
نظرات بینندگان