arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۸ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶

کرجی ها چشم انتظار تحقق وعده های لیست امید هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در انتخابات شوراي شهر كرج، ‌ليست اميد، برنده بلامنازع اين انتخابات شد و انتظار مي رود به وعده هاي داده شده جامه عمل بپوشانند.

دكتر محمد رضا انواري استاد دانشگاه و پژوهشگر مسايل اجتماعي با بيان اين مطلب گفت: ، سر دادن شعارهای عوام پسند، پیش از شروع انتخابات شوراها به امری طبیعی و عادی مبدل شده است کاندیداها برنامه هایی را به عنوان اهداف خویش مدون نموده و برای همراه نمودن مردم و جلب نظر آنان، وعده هایی می دهند که در صورت ورود به پست مورد نظر، آن ها را پیگیری نمایند.

وي گفت : در این بین مسئله ای که مهم است، اجرای برنامه ها و قول هایی است که داده شده و هواداران یا مردمی که دل به آینده ای روشن دارند در انتظار انجام آنها هستند، زیرا مردم بیش از این که به کاندیدا رای دهند به اهداف وی برای راهگشایی از مشکلات و عبور از موانع رای می دهند.

وی با اشاره به مشکلات شهر کرج ادامه داد: از جمله مشکلات شهر کرج می توان به ارتقاي سيتم جامع حمل و نقل شهري  ، گشايش گره كور ترافيكي ، افزايش سرانه  فرهنگي و ورزشي ، ساماندهي دستفروشان ، توجه به مديريت هزينه و كمك به مناطق محروم ، توجه به بافت هاي فرسوده  و.... اشاره کرد.

اين مدرس علوم ارتباطات اجتماعي تاكيد كرد ،در بيش تر شعار هاي داده شده ،‌چربش عوام‌ پسندی بر واقعیت کارشناسی، در شعارهای بعضی از كانديداهاي شوراي شهر كرج ديده شده است و كمتر به تعامل بين اعضا و سازمان مرتبط استاني و فرا استاني پرداخته شده است .

وي  خاطر نشان ساخت : ابهام اصلی درباره این وعده‌ ها آن است که منبع تامین اعتبار لازم برای اجرای چنین طرح ‌هایی کجاست؟ مگر نه این است که شورای شهر بودجه ای معین و محدود برای اجرای طرح های مشخص، مدون و دارای طرح توجیهی برخوردار است ؟

دكتر انواري گفت: من به عنوان يك شهروند ، شوراي چهارم  شهر كرج را به این سبب که خیلی کارشناسی نبود، نمی‌پسندیدم اميدارم شوراي پنجم شهر کرج نظارت بيش تري برروي امور داشته باشد.