arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۹ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶

معاون دادستان مشهد خبر داد: محاسبه سود مؤسسه کاسپین به صورت علی‌الحساب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون دادستان مشهد با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص حل مشکلات مؤسسه کاسپین عنوان کرد: قرار شده با ارسال نامه‌ای از سوی ستاد تدبیر استان به بانک مرکزی افزایش تعداد شعب و محاسبه سود مؤسسه کاسپین به صورت علی‌الحساب پیگیری شود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، قاضی حیدری با اشاره به جلسه ستاد تدبیر استان در خصوص تعیین تکلیف مؤسسه کاسپین اظهار کرد: در این جلسه هیأت‌های تسویه هشت‌گانه مؤسسه کاسپین خصوصا تعاونی‌های فرشتگان، بدر توس و پیوند به همراه نماینده بانک مرکزی در استان حضور داشتند. در این جلسه بنا شد تمام  جز کاسپین فعال باشد و چیزی از آن کم نشود.

وی ادامه داد: قرار شد بانک مرکزی جدولی برای محاسبه سودها به ما ارائه دهد و فعالیت تعداد شعب به عنوان مؤسسه کاسپین را مشخص کند. در خصوص کاسپین دو مشکل وجود داشت. نخست اینکه 19 شعبه تحت عنوان فرشتگان در مشهد فعالیت می‌کرد که این تعداد به 3 شعبه تقلیل یافت. شعب برخی شهرهای بزرگ نیز تعطیل شده بود که مورد اعتراض ما بود.

حیدری با بیان اینکه مساله دیگر مورد اعتراض ما محاسبه سودها بود، گفت: قرار بود پرداخت پول به طلبکاران و سپرده‌گذاران مؤسسه کاسپین به صورت علی‌الحساب باشد. تحلیل ما این بود که شاید در آینده دارایی‌هایی از این مؤسسه را شناسایی کنیم که این دارایی هم به سپرده‌گذاران تعلق دارد.

معاون دادستان مشهد اضافه کرد: مقرر شد نامه‌ای در این خصوص تهیه شود و به بانک مرکزی در تهران ارسال شود تا موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.
نظرات بینندگان