arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶

حافظی: 4200 نفر بدون آزمون و مصاحبه در شرکت مترو استخدام شده اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با بیان اینکه 4200 نفر در شرکت مترو بدون برگزاری آزمون و مصاحبه استخدام شده اند، گفت: از تیرماه سال 92 تغییرات وسیعی در حوزه معاونین و مدیران شرکت بهره برداری مترو ایجاد شده به نحوی که در برخی موارد افراد غیرمتخصص و دارای مدرک تحصیلی غیرمرتبط جایگزین افراد متخصص و با تجربه شده اند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه قبلا به معاونان شهردار اعلام کردم بهتر است سکوت کنند زیرا توضیحاتشان مشکلات آنان را بیشتر می کند، اعلام کرد: در بند 2 گزارش یکی از نهادهای نظارتی در خرداد سال 93 آمده است که تعداد 4200 نفر بدون برگزاری هرگونه آزمون استخدامی و مصاحبه علمی و رعایت مفاد آیین نامه استخدامی شرکت بهره برداری مترو جذب شده اند.
 
وی با بیان اینکه شرکت مترو دارای آیین نامه استخدامی است و باید بر اساس آیین نامه اقدام می شد، تاکید کرد: از تیرماه سال 92 تغییرات وسیعی در حوزه معاونین و مدیران شرکت بهره برداری مترو ایجاد شده به نحوی که در برخی موارد افراد غیرمتخصص و دارای مدرک تحصیلی غیرمرتبط جایگزین افراد متخصص و با تجربه شده اند، این موضوعی نیست که بتوانیم درباره آن به تفاهم برسیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: در طبقه بندی مشاغل این شرکت، سه گروه اضافه به برخی افراد داده شد که توضیح و محمل قانونی ندارد، شما که مدعی تفاهم با سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه هستید، لطفا صورت جلسه مربوطه را به شورای شهر ارائه کنید.

حافظی درباره کمیته نظارت بر واگذاری شرکت شهروند و شهرآفتاب نیز گفت: در جلسه صحن شورا که برای تشکیل این کمیته تصمیم گیری شد، تعداد اعضای آن 5 نفر اعلام شد و عضو پنجم آن نیز نماینده کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری معرفی شد، اما آقای رئیس، شما برخلاف نظر اعضای شورای شهر، نماینده این کمیسیون را حذف و یکی از اعضاء هیات رئیسه را جایگزین کردید. حال اگر کمیته ای وجود دارد نظر شورا این بوده که نماینده کمیسیون سلامت نیز عضو کمیته باشد و اگر می گوئید که رای گیری نشده است پس این کمیته که معرفی کرده اید چه محمل قانونی دارد؟ این انحراف و تخلف است که شما باید پاسخگو باشید.

بنابراعلام روابط عمومی شورای شهر، همچنین در این جلسه طرح صیانت و حفاظت از باغات و اراضی مزروعی شهر تهران مطرح و موادی از آن بررسی و تصویب شد و بررسی سایر بندها به جلسه آتی موکول شد.
نظرات بینندگان