arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶

شش ملوان ایرانی نجات یافته از اقیانوس هند به ایران باز می گردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پایگاه خبری 'کپیتال نیوز' کنیا روز یکشنبه اعلام کرد که 6 ماهیگیر ایرانی که 3 ماه در دریا مفقود شده بودند و سرانجام توسط گارد ساحلی کنیا نجات یافتند، عازم ایران شدند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، جرج کینوتی، سخنگوی پلیس کنیا امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ملوانان ایرانی پس از 8 روز استراحت و مراقبت های بهداشتی و درمانی لازم تحت نظارت سفارت ایران در این شهر امروز راهی کشورشان شدند.
 
وی از سلامت آنها خبر داد و گفت که آنها خدمه یک لنج ماهیگیری به نام 'ام وی المحمدو' بودند که بیش از 3 ماه قبل از بندر چابهار در جنوب ایران برای ماهیگیری از دریای عمان گذشته و راهی اقیانوس هند شده بودند، اما به دلیل خرابی قایق شان بطور غیرقانونی وارد حوزه استحفاظی کنیا در این اقیانوس شده و سرگردان بودند.
 
وی یکشنبه هفته گذشته نیز با صدور بیانیه ای گفته بود که گارد دریایی کنیا سرانجام در یک گشت عادی دریایی این 6 ماهیگیر تبعه ایران را در عرشه یک قایق ماهیگیری کوچک در اقیانوس هند شناسایی کرده و نجات داد.
 
وی در آن بیانیه بدون اشاره به اسامی این اتباع ایرانی و موقعیت جغرافیایی محل کشف و نجات آنها، قایق ماهیگیری آنها را فاقد تجهیزات ناوبری اعلام کرده بود.
نظرات بینندگان