arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۰

آیت الله سید هاشم آقامیری به لقاء حق پیوست

بولتن نیوز نوشت: آیت الله حاج سید هاشم آقامیری خوانساری امام جمعه موقت شهرستان خوانسار و از روحانیون برجسته حوزه علمیه قم عصر دیروز پنج شنبه به لقا الله پیوست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 بولتن نیوز نوشت: آیت الله حاج سید هاشم آقامیری خوانساری امام جمعه موقت شهرستان خوانسار و از روحانیون برجسته حوزه علمیه قم عصر دیروز پنج شنبه به لقا الله پیوست.

آیت الله حاج سید هاشم آقامیری خوانساری از علمای منطقه خوانسار گلپایگان بوده که امروز پس از طی سال ها رنج بیماری در یکی از بیمارستان های تهران دار فانی را وداع گفت .

وی از علمای حوزه علمیه قم بوده که سال ها نزد حضرات آیات عظام گلپایگانی، خوانساری و مرعشی نجفی کسب علم نموده و سال ها از وقت خود را در راه آموزش دروس علمی به طلاب حوزه های علمیه صرف نمود . وی در سال های قبل از انقلاب اسلامی از جمله شاگردان شهید آیت الله سعیدی بوده که پس از دستگیری و شهادت آن عالم شهید مدت ها در زندان های طاغوت به سر می برده است و به دلیل مواضع انقلابی و اعتقادی خود همیشه تحت فشارهای ساواک بوده است .

پس از پیروزی انقلاب اسلامی وی که زحمات زیادی برای انقلاب کشیده بود ترجیح داد در راه اعتلای حوزه و حوزویان بکوشد و به همین دلیل خدمات زیادی را در مباحث دینی و اعتقادی به جمهوری اسلامی ارائه کرد . آیت الله آقامیری در طول سال های اخیر مسئولیت های مختلفی را در زمینه حوزی داشته است که از آن جمله می توان به ریاست حوزه علمیه اراک، مدیریت یکی از مدارس حوزه علمیه قم ، نماینده طلاب حوزه های علمیه خوانسار و گلپایگان در حوزه علمیه قم و امامت جمعه شهرستان خوانسار اشاره کرد .

این عالم جلیل القدر همچنین در طول عمر شریف و بابرکت خود فرزندان بزرگواری را تربیت کرد که در مسئولیت های مهم کشور به خدمت مشغول هستند . فرزند ارشد ایشان جناب آقای دکتر آقامیری معاون سابق بازرسی ویژه رئیس جمهور و ریاست فعلی سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران است .

گفتنی است مراسم تشییع پیکر این عالم فرزانه و این مجاهد خستگی ناپذیر راه دین ، فردا از ساعت 17 در شهر مقدس قم از مقابل مسجد مهدیه واقع در خیابان آذر کوچه آیت الله مرعشی نجفی به سمت حرم مطهر حضرت علی بن جعفر برگزار خواهد شد.شرکت علمای اعلام و سلسله جبال روحانیت و مردم قدردان باعث شادی روح آن عارف روحانی خواهد شد .

نظرات بینندگان