arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۰

طرح «سوال از شهردار» به هيات رييسه شوراي شهر رفت

در پي بي‌پاسخ ماندن تذكرات و درخواست اعضاي شوراي شهر تهران درباره فروش تراكم مازاد در شهرداري تهران و طرح سوال از شهردار تهران در اين باره از سوي رييس كميسيون عمران شورا، سخنگوي شوراي شهر تهران گفت: با توجه به نحوه پاسخگويي شهرداري تهران به تذكرات، شورا براي نخستين بار پس از هشت سال اقدام به استفاده از ظرفيت «طرح سوال از شهردار» كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پي بي‌پاسخ ماندن تذكرات و درخواست اعضاي شوراي شهر تهران درباره فروش تراكم مازاد در شهرداري تهران و طرح سوال از شهردار تهران در اين باره از سوي رييس كميسيون عمران شورا، سخنگوي شوراي شهر تهران گفت: با توجه به نحوه پاسخگويي شهرداري تهران به تذكرات، شورا براي نخستين بار پس از هشت سال اقدام به  استفاده از ظرفيت «طرح سوال از شهردار» كرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، خسرو دانشجو با بيان اينكه شوراي شهر تهران،‌ طي هشت سال گذشته تا كنون هرگز اقدام به «طرح سوال» از شهرداران تهران نكرده است، عنوان كرد: در آخرين جلسه علني شورا، حمزه شكيب ـ رييس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران ـ نسبت به طرح سوال از شهردار تهران درباره ميزان فروش تراكم مازاد اقدام كرد.

وي ادامه داد: اطلاعات مربوط به فروش تراكم در شهرداري، از جمله موارديست كه با گذشت بيش از يك سال و طرح تذكرها و درخواست‌هاي متعدد اعضاي شوراي شهر، پاسخي درباره آن دريافت نكرده‌ايم.

دانشجو با اشاره به اينكه شوراي شهر پيش از اين تنها از ظرفيت «طرح تذكر» استفاده كرده بود، يادآور شد: روال اينگونه است كه شهرداري بايد به تذكرات شورا به صورت مكتوب پاسخ دهد؛ اين در حاليست كه در صورت طرح سوال، شهردار بايد در صحن شوراي شهر حاضر شود و به سوال نمايندگان پاسخ دهد.

سخنگوي شوراي شهر تهران در پاسخ به اينكه آيا امكان قانوني «طرح سوال» از شهردار براي هر يك از اعضاي شوراي شهر به تنهايي وجود دارد، به ايسنا گفت: چنين امكاني در آيين‌نامه شوراي شهر پيش‌بيني شده است، اما عضو شوراي شهر كه نسبت به طرح سوال در صحن علني اقدام كرده، بايد پروسه اداري اين موضوع را نيز پس از جلسه شورا طي و سوال خود را به صورت مكتوب به هيات رييسه شورا تسليم كند.

وي افزود: هيات رييسه نيز، نسبت به ابلاغ سوال به شهردار اقدام مي‌كند و شهردار بايد ظرف مدت قانوني، در صحن شورا حاضر شود و به سوال اعضا پاسخ دهد؛ بنابراين اگر حمزه شكيب سوال خود از شهردار را مكتوب كند، شهردار ملزم به پاسخگويي است.

دانشجو در ادامه با بيان اينكه اطلاعات فروش تراكم در اغلب گزارش‌هاي حسابرسي وجود ندارد، به ايسنا گفت: سوال شورا درباره جزييات اطلاعات مربوط به تراكم سيار است، در حالي كه اين اطلاعات در شهرداري‌هاي مناطق وجود ندارد، بلكه در معاونت امور مناطق شهرداري تهران وجود دارد كه حسابرس شورا، در آنجا حضور ندارد و تنها اطلاعات مناطق را بررسي مي‌كند.

وي با بيان اينكه تراكم سيار در تهران وجود دارد، اظهار كرد: اطلاعات مربوط به تراكم سيار مورد مطالبه شهرداري است، در حالي كه در مناطق، تنها تراكم روي پلاك ثبت مي‌شود.

همچنين حمزه شكيب ـ رييس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران ـ نيز كه در جلسه علني هفته گذشته شوراي شهر رسما از شهردار تهران درباره ميزان فروش تراكم سوال كرده بود، در گفت‌وگو با ايسنا، از مكتوب كردن سوال خود و ارائه آن به هيات رئيسه براي طي مراحل اداري خبر داد و گفت: درخواست كتبي را به هيات رييسه تحويل داده و منتظر پاسخ هستيم.
نظرات بینندگان