arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶

هشدار ابوالغیط درباره "مناطق کاهش تنش" در سوریه / لاوروف: آن یک "وضعیت موقت" است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دبیرکل اتحادیه عرب و وزیر خارجه روسیه که به قاهره سفر کرده است، بر لزوم اتخاذ اقدامات جدی جهت دستیابی به سازش‌های سیاسی درباره بحران‌های خاورمیانه تاکید کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، حسام زکی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در مصاحبه با الشرق الاوسط اعلام کرد که که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در این دیدار موضع کشورش را در مورد وضعیت در سوریه مطرح کرد و احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز اظهار نگرانی کرد که ادامه وجود مناطق کاهش تنش برای مدت زمان طولانی به تقسیم سوریه بینجامد.

ابوالغیط همچنین در این دیدار با لاوروف گفت که ممکن است ادامه وجود این مناطق برای مدت زمان بی پایان و در سایه عدم دست یابی به راه حل سیاسی، به نتایج معکوس منتهی شود.

زکی گفت که طرف روسی در این دیدار تاکید کرد که مناطق کاهش تنش یک وضعیت موقت و برای مدت زمانی حداکثر شش ماهه است که امکان تمدید آن نیز است.

زکی در پاسخ به سوالی در مورد توافق روسیه و آمریکا در سوریه خاطرنشان کرد، آن طور که لاوروف گفته است، مذاکرات میان مسکو و واشنگتن مثبت بوده و ابوالغیط نیز بر گسترش دامنه توافق‌ها میان آمریکا و روسیه درخصوص سوریه تاکید کرد.

زکی گفت که این وزیر روسی با دبیرکل اتحادیه عرب به صورت مفصل در مورد مذاکرات آستانه به عنوان بخشی از راه حل سیاسی گفتگو کرد چراکه درخواست‌ها برای کاهش تنش‌ها بیش از هر زمان دیگری است.

در همین حال، حسام زکی تصریح کرد که دبیرکل اتحادیه عرب نیز قرار است سفری به مسکو داشته باشد که زمان آن با رایزنی با طرف روس تعیین می‌شود.


نظرات بینندگان