arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۰

سفر محرمانه فرستاده قذافی به دو کشور

منابع آگاه در در نواکشوت پایتخت موریتانی از سفر محرمانه یکی از مقامات نزدیک به قذافی به کشورهای مالی و موریتانی خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع آگاه در در نواکشوت پایتخت موریتانی از سفر محرمانه یکی از مقامات نزدیک به قذافی به کشورهای مالی و موریتانی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع آگاه دیپلماتیک در نواکشوت با اعلام خبر این سفر محرمانه از دیدار فرستاده ویژه قذافی با "محمد ولد عبدالعزیز" رئیس جمهوری موریتانی پرده برداشت.

وی افزود: "بشیر صلاح بشیر" رئیس دفتر قذافی با یک پرواز ویژه ابتدا وارد مالی شد و سپس به موریتانی سفر کرد. گفته می شود رئیس جمهوری موریتانی در فرودگاه نواکشوت به استقبال این مقام لیبیایی رفته  که وی را نزدیک ترین شخص به قذافی می دانند.

البته تاکنون به دلایل دیدار و مسائل مطرح شده در دیدارهای صلاح بشیر با مقامات مختلف مالی و موریتانی اشاره نشده است، اما تحلیلگران سیاسی این دیدارها را در راستای توافق بر راه حل مطرح شده از سوی اتحادیه آفریقا می دانند که بر مبنای آن باید ابتدا آتش بس حکمفرما شده و سپس انتخابات برگزار شود.

رئیس جمهوری موریتانی که ریاست کمیته اتحادیه آفریقا درباره حل بحران لیبی را برعهده دارد تاکنون شورای ملی انتقالی لیبی را به رسمست نشناخته است. وی تاکید دارد قذافی هم اکنون با مشکلاتی در حکومت لیبی روبروست و بر راه حل سیاسی (برگزاری انتخابات) برای پایان دادن به بحران در این کشور تاکید دارد.

محمد ولد عبدالعزیز اخیرا در اظهاراتی تاکید کرد: ما برای کمک به مردم لیبی از طریق برگزاری انتخابات که سرنوشت کشور را تعیین کند، آمادگی داریم تا طی یک راه حل سیاسی مذاکرات میان شورای ملی انتقالی و دولت لیبی آغاز شود.

نظرات بینندگان