arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

لاریجانی: امام دریچه جدیدی به روی دنیای سیاست گشود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس گفت: امام ریشه انحراف مسلمان را در عدم توجه به حقیقت قرآن و عترت می دانست و فرمود خودخواهان و طاغوتیان قرآن را وسیله خود کردند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاين، علي لاريجاني رئيس مجلس در جلسه علني امروز، در نطق پيش از دستور خود به سالگرد رحلت امام خمينی اشاره كرد و گفت: سالروز رحلت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام را به ملت عزيزو نمايندگان محترم تسليت عرض ميكنم.يكي از نعمت هاي بزرگ عصر حاضر براي ملت ما زندگي در زمانه اي است كه با رهبري استثنايي بزرگ مردي همراه شد كه جهان را به شگفتي واداشت،‌عالمي وارسته و پاكباخته، مجاهدي نستوه كه در احياي تفكر اسلامي بي نظير انديشيد و عمل نمود.
 
او ادامه داد: به خلاف جريان متعارف سياست ورزي زمانه كه با قدرت طلبي و سلطه گرايي همراه است،‌ اين آزاد مرد دريچه جديدي به روي دنياي سياست گشود كه آزادي واقعي انسان ها درتحول روحي و اعتلاي نفساني تحقق ميابد. لذا در اكثر سخنان ايشان فهم حقيقت توحيدي و توجه به مبدأ هستي، موج مي زند،‌به نحوي كه در پيام تاريخي ايشان به گورباچف در شرايطي كه جهان دو قطبي به حاي ادبيات متعارف سياسي،‌ثقل مطالب خويش را به روشنگري راه نو در مسير بشريت اختصاص داد تا جهان غفلت زده سياست را به سوي مباني نوراني توحيد سوق دهد.
 
لاريجاني معتقد است:«بي شك مكتبي كه امام بنا نهاد از آراستگي خاصي برخوردار است و عجيب نيست كه در زمانه خود اذهان سياستمداران گنجايش درك مفاهيم اين مكتب را نداشته باشند. نكاتي چند در اين زمينه قابل توجه است،يك؛ ‌امام ريشه انحراف مسلمان را در عدم توجه به حقيقت قرآن و عترت مي دانست و فرمود خودخواهان و  طاغوتيان قرآن را وسيله اي كردند براي حكومت هاي ضد قرآني و مفسران حقيقي قرآن و آشنايان به حقايق را كه سراسر قرآن را از پيامبر دريافت كرده بودند،‌با بهانه هاي مختلف و توطئه هاي از پيش تعيين شده عقب زدند و هر چه اين بناي كج به جلو امد كجي ها و انحرافات افزون شد.»
 
رئيس مجلس تأكيد كرد: در اين بيان نوراني، امام  مبدا سوء استفاده دشمنان را در عدم توجه به عهدي ميدانست كه نداي پيامبر در مورد ثقلين اعلام نمود. لذا مبدأ هر اصلاحي را توحيد كلمه حول ثقلين مي دانست كه البته در روايت همه فرق اسلامي بر آن تاكيد شده است.
 
او در بيان نكته دوم، گفت: امام،‌انقلاب را پديده اي نو با ماهيتي روحاني و اسلامي ميدانست، و فرمود شك نبايد كرد كه انقلاب اسلامي ايران از همه انقلاب ها جداست،‌هم در پيدايش و هم در كيفيت مبارزه و هم در انگيزه انقلاب و قيام و ترديد نيست كه اين يك تحفه الهي و هديه غيبي بود كه از جانب خداوند به اين ملت مظلوم و غارت زده هديه شده است،‌ امام به همين دليل نكته اي را به نسل هاي آينده گوشزده مي كنند و به صراحت بيان داشتند كه بي ترديد رمز بقاي انقلاب اسلامي همان رمز پيروزي آن است و رمز پيروزي را ملت ميدانستند، دو ركن اصلي آن عبارت است يك انگيزه الهي و مقصد عالي حكومت اسلامي و دومين مورد اجتماع ملت در سراسر كشور با وحدت كلمه براي همان انگيزه و مقصد.
 
لاریجانی ادامه داد: ویژگی روحی انقلاب ما چیزی نیست که از چشم صاحب‌نظران غربی پنهان بوده باشد. فوکو فیلسوف معاصر گفت انقلاب ایران متفاوت از سایر انقلاب‌ها است و بر مبنای حرکتی روحی استوار است. امام (ره) نیز تداوم حرکت انقلاب را بر میزان پایبندی به علت محدثه آن که گرایش معنوی اسلام است منوط کردند. امام (ره) شاخصه اسلامیت را همان اسلام جواهری فقهای عظام می‌دانست و نه گرایش‌هایی که از مبدأ اصلی اسلام برداشت‌های نارس دارند. به همین جهت به ملت توجه می‌دادند که هیچ‌گاه از مشی مرجعیت و روحانیت اصیل جدا نشوید.
نظرات بینندگان