arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

واکنش ترکیه به تسلیح کردها توسط آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه ترکیه رسیدن اولین محموله سلاح‌های آمریکایی به نیروهای کرد حاضر در سوریه را خطرناک توصیف کرد

به گزارش انتخاب به نقل از ایلنا، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به ارسال تسلیحات از سوی آمریکا به یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه تصریح کرد: تسلیحاتی که به یک گروه تروریستی داده می‌شود، می‌تواند توسط این گروه نه تنها علیه ترکیه بلکه علیه بشریت مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: کشورهای اروپایی نیز همین نگرانی را دارند. ما می‌دانیم اکنون یگان‌های مدافع خلق تمام کسانی که مخالف ایدئولوژی خود هستند را می‌کشد. 

وی ضمن ابراز امیدواری از تغییر موضع واشنگتن علیه یگان مدافع خلق خاطرنشان کرد: بازگشتن آمریکا از این اقدام برای حفظ تمامیت ارضی سوریه بسیار مهم است.

چاووش اوغلو که در یک کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه اسلوونی سخن می‌گفت تاکید کرد: هر بار که با دوستان اروپایی و آمریکایی ملاقات می‌کنیم، می‌گویند به دلیل توجه نکردن به حرف‌های ترکیه در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ پشیمان هستند. نمی‌خواهیم چند سال دیگر در این باره همین سخنان را بشنویم.

وزیر خارجه ترکیه اضافه کرد: ما قصد داریم براساس روند مذاکرات آستانه،‌ مناطق بدون درگیری را ایجاد کرده و بر دستیابی به راه حل سیاسی متمرکز شویم. اگر راه حل سیاسی برقرار نشود، ‌امکان توقف تروریسم وجود ندارد.
نظرات بینندگان