arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۹ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

خروج ناو هواپیمابر آمریکا از شبه‌جزیره کره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ناو هسته‌ای "کارل وینسون" آمریکا در حال ترک کردن آب‌های شبه جزیره کره است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناو هواپیمابر "کارل وینسون" آمریکا که  یک ماه پیش برای حضور در رزمایش مشترک این کشور با کره جنوبی وارد آب‌های شبه جزیره کره شده بود، در حال ترک کردن این منطقه است.
 
این ناو هسته‌ای در اطراف آبهای شبه جزیره کره، در بندر گوام پهلو گرفته بود ‌که در محدوده دریای شرقی و اقیانوس آرام واقع شده است. در مدت یک ماه گذشته کره جنوبی و‌ آمریکا رزمایش سالانه "کی ریزالو" و "فول ایگل" را در این منطقه برگزار می‌کردند.
 
مقامات نظامی کره جنوبی اعلام کرده بودند استقرار ناو هسته‌ای آمریکا در آب‌های شبه جزیره کره، اقدامی بازدارنده برای مقابله با تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره شمالی است.
 
البته خروج ناو هواپیمابر "کارل وینسون" از آب‌های شبه جزیره کره به معنی پایان حضور ناوهای آمریکایی در این منطقه نیست زیرا دو ناو "یو اس اس رونالد ریگان" و "یو اس اس نیمیتز" این کشور در حال عزیمت به سمت آب‌های شبه جزیره کره هستند.
 
آزمایشات موشکی کره شمالی موجب تشدید تنش‌ها میان این کشور و آمریکا شده است. کاخ سفید بارها به کره شمالی هشدار داد ادامه یافتن برنامه های نظامی تهدیدکننده از سوی پیونگ‌یانگ موجب واکنش سختی از سوی واشنگتن خواهد شد. اما مقامات کره شمالی همچنان به آزمایش موشک‌های بالستیک و قاره پیمای خود ادامه می‌دهند.

نظرات بینندگان