arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۳۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۲ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۰

داستان را در جايي ديگر بيابيد؛ اعتراض به استيلي حمايت از کارنامه دايي نيست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پيام يونسي پور

بي صبري هواداران پرسپوليس را نمي توان هضم کرد و پذيرفت. حميد استيلي قبل از اين که تيمش به رختکن برود، پيش از آن که دروازه تيمش باز شود و حس شکست به سکوها نزديک شود، خودش را زير تيغ فرياد هواداران مي بيند. دليل چنين فريادهايي چيست؟

به نظر مي رسد صبري براي حميد استيلي وجود ندارد. صبري که به محض به پايان رسيدنش و آغاز محکوميت استيلي و بازيکنانش روي سکوها، تمرکز و آرامش تيمي پرسپوليس هم از هم مي پاشد. به گذشته اي نه چندان دور برگرديم. روزگاري که علي دايي (همين مردي که روي سکوها فريادش مي زنند) در 2 داربي رفت و برگشت به استقلال باخت، رفت و برگشت مقابل ملوان شکست خورد، رفت و برگشت در شکست دادن پيکان سقوط کرده ناکام ماند و در کارنامه اش شکست سنگين 4 بر يک مقابل شاهين در بوشهر يا سپاهان در تهران را هم مي ديد.

علي دايي اما وقتي تيمش دروازه خود را باز شده مي ديد، از سوي هواداران تشويق مي شد. ليدرها برمي خواستند، نامش را صدا مي زدند و جمعيت را همراه خود مي ساختند. جمعيت هوادار خاص دايي روي سکوها ،همواره به بهترين نحو او را محبوب و مورد اعتماد نگه مي داشت. کسي توانايي اعتراض به همان جمعيت محدود اما پراکنده در دل جمعيت را نداشت. واي به آن لحظه اي که پرسپوليس به گل مي رسيد... نام او از دهان ورزشگاه نمي افتاد!

تفاوت ها در کجاست؟ علي دايي گل مي خورد و تشويق مي شد، امروز حميد استيلي که هم سابقه اي بيشتر از دايي در پرسپوليس دارد، هم بيشتر و پيشتر از او به نيمکت اين تيم نزديک بوده در هر 3 هفته ليگ مورد غضب هواداران قرار گرفته تا جايي که يک مربي صد در صد شکست خورده مانند دايي (که رکورد 2 باخت پياپي در داربي را به نام خود ثبت کرده است) را بالاي سر او قرار مي دهند.

حميد استيلي روزگاري نه چندان دور، هواداراني را روي سکوها مي ديد که برايش ايستاده کف مي زدند و امروز همان جماعت تحمل چند دقيقه تحملش را ندارند. چرايي تشويق علي دايي در روزهاي شکست پرسپوليس (چه زماني که خودش سرمربي پرسپوليس بود و چه امروز که او را روي نيمکت اين تيم نمي بينيم) را نمي توان تنها در خط و مشي ليدرهاي منتسب به او جست و جو کرد. دايي شايد توانسته باشد بخشي از احساسات سکوها را به سوي خود جذب کند اما از اين شانس هم برخوردار بوده که در دعوا با حبيب کاشاني و مديريتي که از ديدگاه هواداران پرسپوليس يک مديريت کاملا غير ورزشي و سياسي است، در يک سوي ديگرش قرار بگيرد. علي دايي با همان تمايلات خودخواهانه اش و فقط به واسطه خاص انديشي هاي دايمي که داشت رو در روي کاشاني قرار گرفت. هرچند که چهره اي پيروز نداشت، اما بسياري از همين جمعيت هواداري، او را در قامت مردي ديد که مي تواند مقابل تفکر مديريت سياسي حاکم بر پرسپوليس بايستد !

سوي ديگر اين دعوا حميد استيلي است. شايد او به همان اندازه براي نشستن روي نيمکت پرسپوليس بي کفايت باشد که رقيب و آلترناتيوش يعني دايي براي به دست آوردن اين عنوان فاقد صلاحيت است. اما حميد استيلي به واسطه سال ها دوستي صميمانه و رسيدن به نيمکت پرسپوليس از طريق ارتباط بسيار دوستانه اي که با کاشاني داشت، زير فشار هواداران قرار گيرد. در حقيقت دايي اهرمي است براي اعتراض به مديريت و استيلي دستمايه اي شده براي نشان دادن نارضايتي هواداران از جو موجود! دايي پيشترها شکست هايي خفت بار را در کارنامه پرسپوليس ثبت کرده است. او در يک سال رفت و برگشت به استقلال باخته و در همان فصل بيشترين شکست تاريخ پرسپوليس در ليگ را در کارنامه اين تيم جاي داده! با اين اوصاف هواداران فريادش مي زنند. اين قابل باور نيست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
1
2
1-دایی صد در صد شکست خورده !؟!؟!؟!؟
2-استیلی سالها نیست که داعیه سرمربیگری رادارند؟
3-ما را فاقد حافطه فرض نکنید لطفا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
0
4
1-دایی در اولین دربی پیروز شد
2- در دو جام حذفی قهرمان شد
3-خدایی بازیکن هم نداشت

حالا اگر کاشانی با دایی مشکل داشت و به قول شما دایی نیز مربی کاربلدی نبود
کاشانی مربی را می آورد که یک سرو گردن از دایی بالاتر باشد نه استیلی را که حرفی برای گفتن ندارد

امروز یک طرفدار 5 ساله نیز میداند استیلی به خاطر رفاقت با کاشانی سرمربی شده و این نیمکت برای این آقا خیلی سنگین هست
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
2
2
من استقلالیم ولی اینو میگم تا وقتی امثال پروین به پیروزی بر نگردند وضع همینه چون تیم بزرگتر نداره نمونش تو منچستر اسکولز و گیگز در زمین و بابی چارتون در بیرون از زمین رهبری جو تیم رو بر عهده دارن........در ضمن بازیکنا بازی نمیکن چه ربطی به مربی داره وقتی از دقیقه 1بازی میزنن زیر توپ تا بره رو دروازه یکی هم تو 18 حالا بیاد یه ضربه ای به توپ بزنه........مسلما استیلی این کارا رو از بازیکناش نخواسته !!!!!!!!!!
فقط اهای پرسپولیسیا هر توهینی به استیلی خواستین بکنین ولی بش بی غیرت نگین که با غیرت تر از استیلی پرسپولیس نداره !!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
کاسه داع تر از آش که می گن همینه دیگه...
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
کاسه دغ تر از آش نیست........ایرانیه!!!!!!
نظرات بینندگان