arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

واکنش دفتر برنامه محیط زیست سازمان ملل به تصمیم ترامپ/ با تصمیم او چالش بزرگ متوقف نمی‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"اریک سولیم" مدیر اجرایی دفتر برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد روز گذشته (پنجشنبه) در واکنش به تصمیم رییس جمهوری آمریکا برای خروج از توافق پاریس تاکید کرد: تصمیم آمریکا برای خروج از این توافقنامه اقلیمی تلاش‌های جهانی برای مقابله با این چالش مشترک را متوقف نخواهد کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، وی در بیانیه‌ای متذکر شد: پاسخ علم به مساله تغییرات اقلیمی کاملا واضح و روشن است. ما نیاز به تلاش بیشتر داریم نه کمتر. این مساله یک چالش جهانی است و هر ملتی موظف است که برای مقابله با آن اقدام کند و از هم‌اکنون نیز این اقدامات باید صورت گیرد.

سولیم گفت: حدود ۱۹۰ کشور در حال حاضر تصمیم جدی و عزم راسخ خود را برای همکاری با بازیگران اصلی در زمینه مقابله با گرمای جهانی به منظور حفاظت خود و نسل‌های آینده در برابر این چالش مشترک نشان داده‌اند.

در این بیانیه تاکید شده است: در حال حاضر یک حرکت باورنکردنی برای مقابله با پدیده تغییرات اقلیمی از سوی تمامی کشورها، شهرها، بخش خصوصی و حتی شهروندان در سراسر دنیا صورت گرفته و بنابراین تصمیم سیاسی تنها یک کشور، این تلاش بی‌نظیر را از مسیر خود منحرف نخواهد کرد.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه تصمیم خود را درباره توافقنامه آب و هوایی پاریس اعلام کرد و رای به خروج این کشور از این توافق جهانی داد.

به گزارش شینهوا، سولیم در واکنش به این اقدام خاطر نشان کرد که دفتر برنامه محیط زیست سازمان ملل به تمام موافقان و متحدان این ائتلاف تاکید کرده که تلاش‌های خود را دو برابر کنند و یادآور شد: ما با هر کسی که مایل به ایجاد تغییر در این زمینه باشد همکاری می‌کنیم.
نظرات بینندگان