arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۷۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۹ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۰
العربيه:

حوادث خشونت بار انگليس از زمان جنگ جهاني دوم تاکنون سابقه نداشته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حوادث اخیر انگلیس از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون بدترین حوادث خشونت باری بوده که این کشور شاهد ان بوده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه پس از بروز این حوادث دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و سایر وزرای کابینه این کشور و نمایندگان مجالس انگلیس تعطیلات تابستانه خود را برای تشکیل یک نشست پارلمانی ویژه نیمه کاره گذاشته تا به بحث و بررسی درباره این بحران بپردازند.

به گزارش این شبکه تلویزیونی ایا کشته شدن مک دوگان جوان سیاهپوست تحت تعقیب به ضرب گلوله پلیس علت وقوع اشوب در لندن بوده است؟ یا بروز این حوادث خشونت بار علل دیگری نیز داشته است که باعث شده تا میزان غارت و اشوب و اتش زدن فروشگاه ها را افزایش دهد؟ این سوال ها ذهن تحلیلگران را به خود واداشته است و در پی پاسخ به این سوال ها هستند انچه تحلیلگران بر ان اتفاق نظر دارند وجود مشکلات اجتماعی انباشته شده ای است که در بروز اشوب های خیابانی از سوی جوانانی که از مشکلات اجتماعی رنج می برند سهیم بوده است.

لانس برایس تحلیلگر سیاسی انگلیسی گفت: ادعای دولت درباره اینکه در پس این شورش ها یک عده مجرم قرار داشته اند غیر منطقی است و حتی فقر و بیکاری و کاهش هزینه های عمومی دولت ارتباط مستقیمی با این حوادث ندارند بلکه مشکل پیچیده تر از این مسائل است و ان ترکیب بافت جمعیتی انگلیس و نحوه برخورد با جوامع محلی مان است که این بزرگترین چالش برای ما و سیاستمداران است.

حوادث خشونت بار انگلیس بیشتر در مناطق فقیری رخ داد که ساکنان ان مناطق از بیکاری رنج می بردند و دارای تنوع نژادی بوده اند.

 تاتنهام که اشوب ها از انجا اغاز شد چهارمین منطقه لندن از لحاظ فقر و میزان بیکاری در این منطقه نزدیک به نه درصد است و این میزان بیکاری در این منطقه بسیار بالاتر از میانگین بیکاری در کل انگلیس است.

حزب مخالف دولت سیاست ریاضت اقتصادی دولت کامرون را علت مستقیم بروز این اشوب ها می داند و نبود برابری و لغو برنامه های توسعه ای را از دیگر دلایل این اغتشاشات می داند. اما پلیس لندن کوتاهی در برخورد زود هنگام با این بحران اعتراف کرده است که این مساله باعث شده تا یک سال قبل از میزبانی المپیک چهره بدی از انگلیس به نمایش گذاشته شود.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: موضوع مهم این است که جهان بداند که اوضاع در انگلیس تحت کنترل است، شب گذشته ما شاهد هیچگونه اعمال خرابکارانه خطرناکی نبودیم، ما شش هزار پلیس در خیابان های لندن مستقر کردیم.

بروز اشوب در انگلیس دولت این کشور را واداشته تا افزایش اختیارات پلیس را مورد توجه قرار دهد و از سوی دیگر راه حل هایی برای مشکلات اجتماعی و تاثیر سیاست ریاضت اقتصادی بر مناطق فقیر نشین بیاندیشد.
نظرات بینندگان