arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۶

آخرین آمار تلفات شب پرآشوب لندن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گزارش‌های منابع بریتانیایی از کشته شدن دست‌کم ۹ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۰ تن بر اثر زیر گرفتن عابران با خودرو در «پل لندن» (لاندن بریج ) و حمله با چاقو در نزدیکی این پل حکایت دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از «رویترز»، شنبه‌شب شب پرآشوبی در لندن بود. ابتدا یک خودرو چندین عابر را روی پل لندن زیر گرفته، و افرادی که سوار بر آن بودند با چاقو به مردم حمله کردند. پلیس بریتانیا خشونت‌ها در «لاندن بریج» و «بارو مارکت» را «تروریستی» نامیده ‌است.

 پلیس لندن در گزارش اولیه‌ای پس از وقوع حملات، که حملات لندن به ‌دست «3 مهاجم» انجام شده ‌است. بنا بر این گزارش، هر سه مهاجم توسط نیروهای امنیتی کشته ‌شده‌اند.

پلیس لندن اعلام کرده، علاوه بر 3 مهاجم، 6 تن از شهروندان نیز جان خود را در این خشونت‌ها از دست داده‌اند. خدمات امدادرسانی لندن گفته بیش از 30 زخمی را به بیمارستان‌ها انتقال داده ‌است.

 «پیتر رودز» یک مقام ارشد «خدمات اضطراری لندن» گفته است زخمی‌ها به 5 بیمارستان در سراسر شهر انتقال داده شده‌اند و به شماری از مجروحان واقعه نیز در محل، به‌صورت سرپایی خدماتی ارائه شده‌است.

پلیس لندن ساعاتی پس از وقوع حملات گفت عاملان، چیزی شبیه جلیقه انفجاری بر تن داشتند که واقعی نبود. در یکی از تصاویر منتشرشده از رخدادها نیز، یکی از مظنونان دیده می‌شود که بر زمین افتاده و جلیقه‌ای بر تن دارد که چیزهایی شبیه قوطی به آن وصل است.

نیروهای ضدتروریسم در حال تحقیق در مورد این رخدادها هستند؛ بنا بر اطلاعات فعلی، حملات به این صورت انجام شده که مهاجمان سوار بر یک خودرو، با سرعت به شهروندان در حال گذر از پل لندن (لاندن بریج)، حمله کرده و شماری را زیر گرفته‌اند. سپس به مردمی که در شب تعطیل در بارها و رستوران‌های اطراف در محله «بارو مارکت» جمع شده بودند، با چاقو حمله کرده‌اند.

شماری از شاهدان می‌گویند مهاجمان، به مردم در خیابان‌، رستوران‌ها و بارهای محله «بارو مارکت» با چاقو حمله کرده‌اند.

پلیس می‌گوید نیروهای امنیتی دقایقی بعد از حملات، به محل اعزام شدند. پس از اعزام نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی، درگیری‌هایی رخ داده و صدای گلوله نیز شنیده شده‌است. پلیس می‌گوید نیروهای امنیتی مسلح اقدام به شلیک کرده‌اند.

 پلیس پس از نیمه‌شب، واقعه را «تروریستی» عنوان کرد. «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا نیز گفته است «طبق اطلاعات به‌روزشده از طرف پلیس و نیروهای امنیتی، تائید می‌کند که واقعه وحشتناک لندن، به‌عنوان یک رخداد بالقوه تروریستی در نظر گرفته می‌شود.»

 این حملات 4 روز مانده به انتخابات سراسری بریتانیا رخ داده‌اند و کم‌تر از دو هفته پس از آن‌که یک مهاجم افراطی، 22 نفر را در حمله‌ای انتحاری در منچستر کشت.

 رهبران احزاب کارگر و لیبرال بریتانیا، که در انتخابات هشتم ژوئن به رقابت با حزب محافظه‌کار حاکم می‌پردازند، حملات لندن را محکوم کرده‌اند.

 «صادق خان» شهردار لندن، نیز این حملات را محکوم کرده و آن‌ها را «وحشیانه» توصیف کرده‌ است
نظرات بینندگان