arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۰

نرخ های پیشنهادی فروش واحد های مسکونی در تهران

‌این روزها عده‌ای در بازار معاملات ملکی پیشنهاداتی ارائه می‌کنند که باعث تعجب متقاضیان می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دنیای اقتصاد نوشت:

‌این روزها عده‌ای در بازار معاملات ملکی پیشنهاداتی ارائه می‌کنند که باعث تعجب متقاضیان می‌شوند. برای مثال برخی از مالکان در عوض‌اینکه واحدهای فروشی خود را با سند 6 دانگ یا حداقل قولنامه به خریداران تحویل دهند، خبر از «تنظیم صلح نامه» برای ثبت معامله خرید و فروش می‌دهند. یک مالک واحد 130 متری اعلام کرده که واحد خود را با شرایط «صلح‌نامه‌ای» به قیمت متری یک میلیون و 80 هزار تومان به خریدار تحویل می‌دهد ‌این واحد مسکونی واقع در خیابان ولیعصر تقاطع خیابان طالقانی است که علت تنظیم «صلح‌نامه» برای آن فاقد سند بودن ملک است.

همچنین عده‌ای از مشاوران املاک گاهی مواقع برای جذب مشتری برای آگهی‌های خود از عناوینی استفاده می‌کنند که برعکس باعث می‌شود تا هیچ خریداری جرات خرید پیدا نکند. برای مثال یکی از بنگاهداران فعال در خیابان سید خندان برای یک واحد 94 متری به متقاضیان پیشنهاد کرده که ‌این فایل «بهترین خرید آگاهانه در بازار امروز» است، اما مشخصات ‌این آگهی حاکی از ‌این مساله است که عمربنای‌ این واحد مذکور 17 سال است.


گاهی اوقات تاریخ دریافت جواز ساخت با سن بنای ملک فاصله زیادی دارد و مشخص نیست که آیا سازنده بعد از دریافت جواز ساخت در ساخت‌وساز تعلل کرده یا ‌اینکه عمر بنا را کمتر محاسبه کرده است. در همین رابطه در یکی از فرعی‌های خیابان مجیدیه یک واحد 85 متری با قیمت 120 میلیون تومان به بازار عرضه شده است، البته مالک اظهار کرده که سند‌ این ملک 5 ساله است، اما جواز ساخت آن به 17 سال قبل مربوط می‌شود!


در منطقه سعادت آباد هم یک واحد 125 متری سوپر لوکس به بازار فروش عرضه شده است که مالک، کف لمینت، کاغذ دیواری و سنگ آنتیک را به عنوان مشخصات ‌این واحد عنوان کرده است. حالا‌ اینکه سنگ آنتیک در کدام قسمت ‌این واحد مورد نظر بکار رفته مشخص نیست، اما قیمت هر متر مربع‌این واحد 125 متری 2 میلیون و 200 هزار تومان پیشنهاد شده است که ‌این قیمت اعلام شده، نرخی عادلانه است و نشان می‌دهد ارزش سنگ آنتیک تاثیری بر قیمت فروش نداشته است!


برخی از فروشنده‌ها هم واحد فروشی خود را در ماه جاری با عنوان «هدیه‌ماه رمضان» به بازار عرضه کرده‌اند که ‌این عنوان هم جزئی از خلاقیت بنگاهداران است، چرا که اگر هدیه است پس چرا قیمت فروش برای آن تعیین شده، زیرا ‌این واحد 160 متری 10 سال ساخت، متری 2 میلیون و 500 هزار تومان ارزش گذاری شده است.

نظرات بینندگان