arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۶

افت اعتماد روس‌ها به اخبار تلویزیون

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : اگرچه اکثر شهروندان روسیه همچنان خبرهای روز را از تلویزیون دریافت می‌کنند، اما آمارها از افت اعتماد مردم این کشور به اخبار تلویزیون حکایت دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا از ریانووستی، مرکز افکارسنجی عمومی روسیه (لودا) اعلام کرد، شبکه‌های تلویزیونی همچنان همانند گذشته منبع اصلی دریافت اخبار و اطلاعات در میان شهروندان روسیه به شمار می‌رود.

با این حال بر اساس این گزارش، در چند سال اخیر اعتماد شهروندان روسیه به تلویزیون این کشور افت کرده و از ۶۲ درصد در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۵۲ درصد در سال ۲۰۱۷ میلادی رسیده است.

همچنین در دو سال گذشته تعداد کسانی که اخبار را از تلویزیون می‌بینند تا ۱۰ درصد کاهش یافته است.
در مقابل میزان محبوبیت اینترنت در میان مردم رشد داشته و همکنون ۳۲ درصد مردم روسیه از اینترنت برای دسترسی به جدیدترین اخبار و تحولات کشور استفاده می کنند.
در این نظرسنجی رادیو و روزنامه کمترین استفاده خبری را در میان مردم روسیه دارد؛ بطوری که تنها ۳ درصد از سوال شوندگان از رادیو و ۴ درصد  از روزنامه برای دسترسی به اخبار استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر ۶۵ درصد از پرسش شوندگان این نظرسنجی بین ۱۸ تا ۲۴ سال و ۵۰ درصد بین ۲۵ تا ۳۴ سال، اینترنت را منبع اصلی اخبار نامیدند و معتقدند که به اخبار واقع بینانه درمورد بلایای طبیعی، فعالیتهای رئیس جمهور و وضعیت کشور در عرصه بین المللی که در اینترنت منتشر می شود اعتماد دارند.
نظرات بینندگان