arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۰

نگرانی در مورد ساخت فیلم "بن لادن"

فيلمي‌درباره‌قتل اسامه بن‌لادن، از مهم‌ترين پروژه‌هايي است كه در هاليوود در دست تهيه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تهران امروز نوشت: فيلمي‌درباره‌قتل اسامه بن‌لادن، از مهم‌ترين پروژه‌هايي است كه در هاليوود در دست تهيه است.
 
بن لادن كه از زمان فرار از افغانستان در سال ۲۰۰۱ حدود 10 سال به صورت مخفيانه زندگي مي‌كرد، سرانجام روز دوم مي‌سال جاري ميلادي در شهر ابيت آباد در پاكستان به قتل رسيد.
 
پس از اعلام قتل بن لادن توسط ايالات‌متحده، مقامات نظامي گفتند كه نمي‌توانند اطلاعات زيادي درباره جزئيات اين عمليات منتشر كنند زيرا نمي‌خواهند با اطلاعات بيشتر، عمليات مشابهي در آينده را به خطر بيندازند.
 
قتل بن لادن از موفقيت‌هاي دوران رياست‌جمهوري باراك اوباما ارزيابي مي‌شود. به خاطر اهميت قتل بن لادن و بازتاب گسترده آن در رسانه‌هاي جمعي، شركت سينمايي سوني تصميم به توليد فيلمي درباره اين ماجرا گرفت و كارگرداني آن را به كاترين بيگلو واگذار كرد. گفته مي‌شود كه هم‌اكنون كاترين بيگلو به اتفاق همكارش مارك بول، سرگرم نگارش فيلمنامه هستند اما يكي از نمايندگان مجلس نمايندگان ايالات متحده از اينكه سازندگان فيلم درباره قتل اسامه بن لادن به «اطلاعات مخفيانه» دست يابند، ابراز نگراني كرده است. 

پيتر كينگ، نماينده حزب جمهوريخواه از نيويورك كه رياست «كميسيون امنيت داخلي در مجلس نمايندگان» را به عهده دارد، از پنتاگون و سازمان اطلاعات مركزي سيا خواسته است كه درباره ميزان همكاري كاخ سفيد با سينماگران هاليوود تحقيق كنند.

نويسندگان سناريوي فيلم، بيگلو و بول، در اظهاريه‌اي مشترك ادعاهاي نماينده مجلس نمايندگان را رد كرده‌اند. آنها مي‌گويند: «ما از چند سال پيش درباره عمليات تعقيب و قتل اسامه بن لادن تحقيق مي‌كنيم و در اين راه از پشتيباني سه دولت برخوردار بوده‌ايم: بوش، كلينتون و اوباما.»

در واكنشي ديگر، سخنگوي كاخ سفيد اتهامات كينگ را رد كرد و آن را «مضحك» خواند. او گفت كه كاخ سفيد وظيفه دارد درباره فعاليت‌هاي رياست‌جمهوري اطلاعات دقيق و معتبري در اختيار علاقه‌مندان قرار دهد اما بديهي است كه هيچ‌گونه «اطلاعات مخفيانه» در اختيار سينماگران قرار نمي‌گيرد. پيتر كينگ از نمايندگان محافظه‌كار مجلس نمايندگان است كه ديدگاه‌هاي دست راستي او معروفيت دارد. او در سال ۲۰۰۴ بيشتر پيروان اسلام را در آمريكا طرفدار بنيادگرايان و گروه‌هاي افراطي دانسته بود.
نظرات بینندگان