arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۸۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۰

توقف شماره‌گذاري دو محصول پرايد ، روآ و فراز

وي با اشاره به اينكه 404 نفر از زمان اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي با كسب 30 نمره منفي گواهينامه‌شان به مدت سه ماه ضبط شد، گفت: در اين مدت اگر اين افراد رانندگي كنند تخلف بوده و در صورت بروز تصادف به هر شكلي مقصرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از توقف شماره‌گذاري پرايد از اول مردادماه خبر داد و گفت: برابر اعلام قبلي اين محصول سايپا تا مردادماه فرصت داشت تا طبق برنامه زمان‌بندي نسبت به نصب كيسه هوا اقدام كند.

سردار اسكندر مومني روز شنبه با اشاره به اينكه در بحث ايمني خودروها فصل‌الخطاب قانون است و گذشت آن زمان كه قانون تصويب شود ولي پليس آنرا اجرا نكند گفت: امسال موضوع نصب كيسه هوا در دستوركار جدي پليس قرار گرفته و اميدواريم تا پايان سال اين امر عبور كنيم.

وي با اشاره به برنامه زمان‌بندي تعيين شده براي نصب كيسه هوا افزود: بر اين اساس شركت سايپا مكلف بود تا تيرماه نصب كيسه هوا را بر روي محصولات خود آغاز كند كه با توجه به عدم تحقق اين امر، پليس راهنمايي و رانندگي نسبت به توقف شماره‌گذاري دو محصول از خودروهاي پرايد اين شركت اقدام كرد.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه شركت توليد كننده اعلام كرده است كه نصب كيسه هوا را بر روي محصولات خود آغاز كرده، تصريح كرد: هم اكنون كارشناسان پليس در حال بررسي اين موضوع هستند كه در صورت صحت اين موضوع شماره‌گذاري اين محصولات دوباره از سر گرفته مي‌شود.

وي در عين حال به ساير خودروسازان هشدار داد كه در صورت عدم اجراي مصوبه نصب كيسه هوا بر روي محصولات توليدي خود شماره‌گذاري آنها نيز بسته خواهد شد.

شماره‌گذاري «فراز» همچنان بسته است

توقف شماره‌گذاري «روآ» از اول مهر

بعيد مي‌دانم مسوولي به قانون دهن كجي كند

رييس پليس راهور ناجا همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص آخرين وضعيت شماره‌گذاري خودرو «فراز» گفت: از نظر پليس خودرو «فراز» همان خودرو «هُوو» است لذا شماره‌گذاري اين خودرو همچنان متوقف است چرا كه معتقديم هنوز اين خودرو مشكلات اساسي دارد و ورود و شماره‌گذاري آن به كشور مي‌تواند منجر به بروز فاجعه شود.

وي همچنين پايان شهريور ماه را آخرين مهلت شماره‌گذاري خودرو «روآ» اعلام كرد و در پاسخ به سوالي در خصوص اظهارات برخي مسوولان اين شركت مبني بر ادامه توليد اين خودرو افزود: بعيد مي‌دانم كه مسوولي مقابل قانون بايستد و اين طور به آن دهن‌كجي كند.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه شركت توليدكننده اعلام كرده است كه هيچ برنامه‌اي براي نصب كيسه هوا بر روي «روآ» ندارد و نمي‌تواند ايمني آن را به حد استاندارد برساند، گفت: بر اين اساس شماره‌گذاري اين خودرو برابر اعلام قبلي از اول مهرماه ممنوع بوده و پليس نسبت به مسدود كردن شماره‌گذاري آن اقدام مي‌كند.

شوراهاي حل اختلاف براي رسيدگي به تخلفات رانندگي به طور كامل در كشور حذف شدند

رسيدگي به اعتراض تخلفات رانندگي دو مرحله‌اي شد

وي در ادامه با اشاره به قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي گفت: بر اين اساس هيات‌هاي رسيدگي به تخلفات رانندگي جايگزين شوراهاي حل اختلاف شدند كه كار اجرايي آن در كل كشور به اتمام رسيده و هم‌اكنون در تمامي استان‌ها اين هيات‌ها مستقر شدند.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه رسيدگي به اعتراضات تخلفات رانندگي در كشور دو مرحله‌اي شده است، گفت: در مرحله اول فرد معترض به مراكز پليس + 10 مراجعه مي‌كند و در صورت اعتراض مجدد موضوع را به هيات‌هاي رسيدگي به تخلفات رانندگي مي‌برد كه راي صادره در اين هيات‌ها قطعي و لازم‌الاجراست.

مالكان خودروها هرچه سريعتر نشاني و تلفن همراه خود را در مراكز پليس +10 اصلاح كنند

وي در ادامه با اشاره به اينكه بر اساس يكي ديگر از مفاد قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي، راهنمايي و رانندگي مكلف است تا جريمه مالكان خودروها را به اطلاع آنها برساند، گفت: بر اين اساس راهور ناجا جريمه مالكان خودروها را به آخرين شماره و آدرسي كه در بانك اطلاعاتي خود وجود دارد ارسال مي‌كند لذا مالكان خودروها هرچه سريعتر بايد جديدترين شماره تلفن همراه و نشاني خود را با مراجعه به مراكز پليس+10 اصلاح كنند تا اين موضوع به اطلاع آنها برسد.

840 هزار وسيله نقليه موتوري امسال شماره‌گذاري شدند

ثبت 210 كيلومتر بر ساعت بالاترين سرعت يك خودرو در سال جاري

محروميت 404 نفر از رانندگان

رييس پليس راهور ناجا همچنين با اشاره به اينكه در چهارماهه نخست سال جاري 465 هزار خودرو و 375 هزار دستگاه موتورسيكلت جديد شماره‌گذاري شدند، گفت: بر اين اساس 840 هزار وسيله نقليه موتوري در سال جاري به چرخه حمل و نقل افزوده شد، از سوي ديگر 504 هزار نفر نيز گواهينامه رانندگي گرفتند.

وي با اشاره به اينكه 404 نفر از زمان اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي با كسب 30 نمره منفي گواهينامه‌شان به مدت سه ماه ضبط شد، گفت: در اين مدت اگر اين افراد رانندگي كنند تخلف بوده و در صورت بروز تصادف به هر شكلي مقصرند.

رييس پليس راهور ناجا تاكيد كرد: همچنين يكهزار و 708 نفر از رانندگان نيز بين 20 تا 30 نمره منفي در بانك اطلاعات ر اهنمايي و رانندگي دارند كه بر اين اساس در آستانه محروميت از رانندگي قرار گرفته‌اند.

وي با اشاره به اينكه تخلفات رانندگي درمحل‌هايي كه سيستم‌هاي كنترل هوشمند در آنها نصب شده است به كمتر از يك درصد رسيده است، گفت: تنها افراد كمي اصرار بر تخلف دارند.

به گزارش ايسنا، رييس پليس راهور ناجا منشاء بسياري از تخلفات و تصادفات رانندگي را سرعت غيرمجاز عنوان كرد و گفت: در عين حال سبقت غيرمجاز، عبور از محل ممنوع و انحراف به چپ بيشترين تخلفاتي بوده كه بيشترين نمره منفي رانندگان را به خود اختصاص دادند.

وي همچنين به بيشترين سرعت ثبت شده در سال جاري اشاره كرد وگفت: بيشترين سرعت ثبت شده در سال جاري متعلق به يك خودرو خارجي با 210 كيلومتر بر ساعت بوده است.

فراخوان گواهينامه‌هاي قديمي جهت هوشمندسازي حداكثر تا پايان سال

كليه كارت‌هاي خودرو در كشور هوشمند مي‌شوند

بزرگترين و پيشرفته‌ترين مركز كنترل ترافيك خاورميانه در كشور راه‌اندازي مي‌شود

رييس پليس راهور ناجا همچنين در ادامه به جريمه‌هاي الكترونيك و به كارگيري سيستم‌هاي هوشمند اشاره كرد و گفت: هم‌اكنون تمامي گواهينامه‌هاي جديدالصدور در كشور هوشمند هستند و طبق يك برنامه زمان‌بندي حداكثر تا پايان سال فراخوان گواهينامه‌هاي قديمي براي هوشمندسازي آغاز مي‌شود.

وي در عين حال از صدور كارت هوشمند خودرو خبر داد و گفت: اجراي اين طرح در سال جاري آغاز مي‌شود كه بر اين اساس كليه اطلاعات خودرو و تخلفات مالك در چيپ كارت وسيله نقليه درج مي‌شود.

رييس پليس راهور ناجا همچنين به نصب سيستم‌هاي كنترل ترافيك هوشمند در مسير تهران ـ مشهد و اصفهان ـ شيراز اشاره كرد و گفت: در عين حال بزرگترين و پيشرفته‌ترين مركز كنترل ترافيك خاورميانه تا پاييز امسال در راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي راه‌اندازي مي‌شود.

كاهش يكهزار كشته، هفت هزار مجروح و 30 هزار تصادف با اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي.

تدارك ويژه پليس براي دور دوم سفرهاي تابستاني

به گزارش ايسنا، وي با اشاره به آمار چهارماهه امسال در خصوص تصادفات رانندگي گفت: از اين مدت سه ماه به اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي اختصاص داشت كه بر اساس آخرين آمارها در چهار ماهه نخست سال جاري شمار كشته‌هاي تصادفات يكهزار نفر، مجروحان 7 هزار نفر و تعداد تصادفات نيز 30 هزار فقره نسبت به سال گذشته عليرغم افزايش يك ميليون و 750 هزار راننده جديد و ورود 5/2 ميليون وسيله نقليه جديد كاهش يافته است.

رييس پليس راهور ناجا در عين حال از تمامي دستگاه‌ها خواست در خصوص افزايش ايمني و اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي به وظايف خود عمل كنند تا روند كاهش كشته‌هاي تصادفات در كشور همچنان ادامه يابد.

وي به دور دوم سفرهاي تابستاني شهروندان اشاره كرد وگفت: دور دوم سفرهاي تابستاني هموطنان پس از پايان ماه مبارك رمضان آغاز مي‌شود كه پليس براي اين دور از سفرها برنامه‌هاي ويژه‌اي را تدارك ديده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
0
2
عمو درستش میکنه فردا! نگران نباش انتخاب عزیز! یه فرصت 10 ساله میگیره فعلا برای بهینه سازی کفی محصولات با یه مجوز افزایش قیمت فعلا تا ببینی میشه یا نه! خودرو سازه بابا شهروند عادی نیستا....
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
0
2
روآ مشتری نداره... پراید اصلا تولید نمیشه بجاش sx ودو مدل دیگه تولید میشه !!! از مسولین انتظامی خواهشمندیم به شعور مردم احترام بگذارند .
0584
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
0
1
پراید , رووآ , فراز ................

این شد دو تا یا سه تا !!!!!

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-.............

صد بار از یک تا صد بنویسم یا مینویسی ؟
بالاخره یا من یاد میگیرم یا شما ..........
نظرات بینندگان