arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۲ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۰

هفته سوم رقابت هاي ليگ برتر؛ خيز استقلال براي صدر

هفته سوم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي ايران با برگزاري 5 مسابقه به پايان رسيد. در حساس ترين ديدارهاي شب دوم هفته سوم رقابت هاي ليگ، استقلال در کرمان دست به کار بزرگي زد و ضمن رقم زدن دومين پيروزي فصلش با 7 امتياز به رده دوم جدول رده بندي صعود کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هفته سوم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي ايران با برگزاري 5 مسابقه به پايان رسيد.
در حساس ترين ديدارهاي شب دوم هفته سوم رقابت هاي ليگ، استقلال در کرمان دست به کار بزرگي زد و ضمن رقم زدن دومين پيروزي فصلش با 7 امتياز به رده دوم جدول رده بندي صعود کرد.
در اين شب و در ساير ديدارهاي مهم صبا با عبدا... ويسي در خانه راه آهن 2 بر صفر به برتري رسيد تا صدرنشين جديد ليگ برتر لقب بگيرد. سپاهان نيز با شکست نفت آبادان به اولين پيروزي فصل خود رسيد.
در شب اول هفته سوم نيز پرسپوليس باز هم شکست خورد تا سرخپوشان به لطف 3 شکست مس سرچشمه تيم آخر جدول لقب نگيرند. در اين شب تراکتورسازي و ذوب آهن نيز مقابل رقبايشان به برتري رسيدند.

ويسي: فوتبال ايران بايد به صبا احترام بگذارد
سرمربي تيم فوتبال صباي قم معتقد است که فوتبال ايران بايد به اين تيم احترام بگذارد و هيچ تيمي با انجام بازي بلند نمي تواند مقابل صبا نتيجه بگيرد. عبدا... ويسي پس از پيروزي 2 بر صفر صبا برابر راه آهن در نشست خبري در مورد اين بازي اظهار کرد: با توجه به اين که 5 بازيکن اصلي تيم مان را در اختيار نداشتيم اما ايمان داشتيم که پيروز مي شويم، چون تمام اعتقادم اين است که يک تيم درست کرده ام. 9 نفر از بازيکنان ما امروز با جان و دل بازي کردند و توانستيم پيروز شويم.
وي در مورد اينکه بعضي ها معتقد بودند صبا ضد فوتبال بازي مي کند، بيان کرد: اين حرف ها قديمي است، هر وقت که ما پيروز مي شويم مي گويند که صبا ضد فوتبال بازي مي کند و بر اساس اتفاق ها پيروز شده است، فوتبال ايران بايد به تيم صبا احترام بگذارد. صبا فوتبال پاک ارائه مي دهد و از اين به بعد بيشتر زحمت مي کشيم و به اين که با فوتبال ناپاک پيروز شويم اعتقادي نداريم.

مظلومي: اسم ها را بازي نمي دهم
پرويز مظلومي پس از پيروزي 2 بر يک تيمش مقابل مس اظهار کرد: بازي 2 نيمه متفاوت داشت، مس در نيمه اول خوب کار کرد و بيشتر از سمت چپ روي دروازه ما حمله مي کرد، با صحبت هاي بين 2 نيمه نقاط ضعف تيم را به بازيکنان گوشزد کرديم و خوشبختانه موفق هم شديم که 2 گل به ثمر برسانيم.
سرمربي استقلال ادامه داد: مي دانستيم که مس در اين بازي فشار زيادي روي دروازه ما خواهد آورد و به همين دليل روي ضد حمله برنامه ريزي کرده بوديم و در نهايت هم روي 2 ضد حمله به گل رسيديم. سرمربي استقلال با بيان اين که از هفته آينده يوسفي، زندي و کرار هم به تيم اضافه خواهند شد، گفت: من در استقلال به دنبال اسم ها نيستم، بلکه بازيکني را در زمين بازي مي دهم که بيشترين کارايي را داشته باشد.

بوناچيچ: تماشاگران حوصله برنامه هاي من را ندارند، مربي ديگري انتخاب کنند
سرمربي سپاهان با انتقاد از برخي بازيکنان قديمي اين تيم، گفت که از پنج، شش بازيکن باتجربه اين تيم ناراضي است. لوکا بوناچيچ پس از پايان بازي در نشست خبري حاضر و در مورد بازي تيمش مقابل صنعت نفت آبادان گفت: مهم ترين مسأله در اين مسابقه اين بود که ما پيروز از زمين خارج شديم. اين بازي به گونه اي بود که در نيمه اول تيم ما با اقتدار توانست با نتيجه 2 بر صفر از حريفش پيش افتد که متأسفانه با اشتباه خودمان و با دريافت گل از حريف در نيمه دوم نتيجه خوب مان را زير سوال برديم، تيم صنعت نفت در اين بازي بسيار خوب ظاهر شد و جا دارد به سرمربي و کادر و بازيکنان اين تيم تبريک بگويم.
وي در ادامه افزود: براي من يک مسأله در اين مسابقه مي ماند و آن اينکه بعضي از بازيکنان تيم من که از بازيکنان قديمي اين تيم محسوب مي شوند غير مسؤولانه رفتار مي کنند، ما بايد جدي بازي کنيم و به همين دليل اميدوارم که در باقي مانده بازي ها بازيکناني که فکر مي کنند سابقه دارند و معروف تر از ديگر بازيکنان تيم هستند بهتر از اين ظاهر شوند و کار را در سپاهان جدي بگيرند. من صريحاً اعلام مي کنم که از 5 يا 6 بازيکن قديمي خود ناراضي ام.
بوناچيچ در پاسخ به پرسش يکي از خبرنگاران مبني بر اينکه هواداران سپاهان با نتايج کسب شده در سال هاي گذشته از تيم سپاهان توقع قهرماني دارند و برنامه وي براي برآورده ساختن اين توقع چيست؟ افزود: اين مشکل آدم هاي کم حوصله است، من فقط براي امروز سپاهان کار نمي کنم، برنامه من براي آينده سپاهان است، من يک مربي حرفه اي هستم و تنها به برنامه خود در اين تيم عمل خواهم کرد. اگر تماشاگران حوصله برنامه هاي من را ندارند مي توانند مربي ديگري را براي اين تيم در نظر بگيرند.

جلالي: بي حرمتي به خبرنگاران کار من نيست
مجيد جلالي در نشست خبري پس از ديدار تيمش برابر نفت تهران که بدون حضور تعدادي از خبرنگاران برگزار شد، گفت: اگر بي حرمتي شده به من شده است. به ما مي گويند کنفرانس پيش از بازي شما ساعت 17/30 دقيقه است و شروع تمرين تيم نيز ساعت 18/30 دقيقه بود.
وي افزود: زماني که براي کنفرانس آمدم 30 دقيقه منتظر ماندم ولي کنفرانس من آغاز نشد و مجبور بودم به تمرين تيمم برسم و اين حرکت را نمي توان بي حرمتي دانست.
سرمربي تيم فولادخوزستان اظهارکرد: در کنفرانس خبري پيش از بازي اول مان نيز در راه رسيدن به کنفرانس بودم که به من اعلام کردند کنفرانس لغو شده است.
جلالي با بيان اينکه بي حرمتي به خبرنگاران يا شخص خاصي کار من نيست، گفت: هر کاري بايد نظم خودش را داشته باشد.

فرکي: فولاد کيفيت سال گذشته اش را نداشت
سرمربي تيم فوتبال نفت تهران پس از شکست 2 بر يک تيمش برابر فولاد گفت: اگرچه براي شرکت در مسابقه ها آماده نبوديم ولي برابر فولاد بازي باکيفيتي ارائه داديم.
حسين فرکي در نشست خبري پس از ديدار تيمش برابر فولادخوزستان اظهارکرد: چيزي که در 2 نيمه بازي اتفاق افتاد نبايد نتيجه آن در پايان بازي به اين شکل تمام مي شد چون تيم ما واقعا مستحق شکست نبود. با اين وجود خوشحاليم که برابر فولاد بازي خوبي ارائه داديم.
وي خاطرنشان کرد: نيمه نخست بازي به طور کامل در اختيار ما بود و فرصت هاي خوبي را در نيمه اول داشتيم که يکي از آنها را تبديل به گل کرديم. بي دقتي بازيکنان، ما را از گل هاي بعدي محروم کرد.
وي عنوان کرد: فولاد با تيم سال گذشته تفاوت زيادي داشت و آنها کيفيت بالاي خود را نسبت به سال پيش نداشتند و شايد آنها هم نيازمند زمان بيشتري هستند.
فرکي خاطرنشان کرد: تنها اعتراضي که داريم اين است که ورزشگاه ها بايد حاشيه امني براي تيم ها باشد اما متأسفانه در چند دقيقه آخر بازي برخي از تماشاگران با ليزر انداختن روي صورت دروازه بان ما، براي او مزاحمت ايجاد کردند که اين حرکت در شأن مردم خوزستان نيست. البته من نمي گويم گلي که خورديم روي اين حرکت تماشاگران بود.

مرفاوي: استقلال با تقلب برد!
صمد مرفاوي شکست مس مقابل استقلال را به تقلب و امدادهاي غيبي استقلالي ها مربوط دانست. سرمربي تيم فوتبال مس کرمان اظهار کرد: ما در اين بازي کيفيت فني خوبي از خود ارائه داديم و بازيکنان دستورهاي ما را در زمين پياده کردند، در واقع بهتر از استقلال بوديم اما خيلي تعجب کردم که در اين بازي به استقلال باختيم.
مرفاوي ادامه داد: نمي دانم چرا اين بازي را باختيم، ما موقعيت هاي خوبي داشتيم، در واقع بازي را ما کرديم اما آن ها بردند. براي خود من عجيب بود که با اين بازي خوبي که انجام داديم چرا بايد به استقلال ببازيم.
وي با مربوط دانستن پيروزي استقلال به امدادهاي غيبي گفت: استقلال تنها 2 موقعيت داشت و هر دوي آن موقعيت ها به گل تبديل شد. آنها در کل بازي از سوي ما تحت فشار بودند، بازي را ما کرديم اما استقلال با تقلب برد. اما هر کسي تقلب مي کند سرانجام دستش رو مي شود.

*نتايج کامل هفته سوم:
ملوان 4 - مس سرچشمه صفر
سايپا صفر - ذوب آهن اصفهان يک
تراکتورسازي يک - شاهين بوشهر صفر
پرسپوليس يک - شهرداري تبريز 2
راه آهن صفر - صباي قم 2
فجرسپاسي صفر - داماش گيلان يک
سپاهان 2 - صنعت نفت آبادان يک
فولاد خوزستان 2 - نفت تهران يک
مس کرمان يک - استقلال 2
*برنامه هفته چهارم:
سه شنبه 90/5/25
شاهين بوشهر- ملوان انزلي
مس سرچشمه- پرسپوليس
نفت آبادان- مس کرمان
داماش- تراکتورسازي
ذوب آهن- فولاد خوزستان
صباي قم- سايپا
نفت تهران - راه آهن
چهارشنبه 90/5/26
استقلال- فجر سپاسي
تمام بازي ها به جز ديدارهاي استقلال و پرسپوليس مقابل حريفانشان رأس ساعت 22 آغاز مي شود. سرخابي ها نيز از ساعت 22/30 به مصاف رقبا مي روند.نام تيم هاي ميزبان ابتدا ذکر گرديده است.
نظرات بینندگان