arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۹ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۰

هديه گوگل به کاربران قديمي رايانه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهسا رحمانيان: گوگل به روي طرفداران دو آتشه بازي هاي قديمي لبخند مي زند.

نوستالژي و رجوع به گذشته تنها به غم دوري از وطن محدود نمي شود. با وجود حرکت شتابان ديجيتاليسم، بسياري از فناوري ها خيلي زود زير گرد و غبار انبوه همزادهاي تازه وارد گم شده و فراموش مي شوند. شايد در ميان کاربران پا به سن گذاشته رايانه، هيچ چيز به اندازه زنده شدن خاطرات گذشته و چشيدن دوباره طعم شيرين بازي هاي قديمي لذت بخش نباشد.

اگر تجربه بازي هايي را - که بر پايه سيستم عامل به تاريخ پيوسته مايکروسافت يا همان ام اس- داس( MS - DOS ) معروف توليد شده اند- داشته ايد بعيد نيست که هميشه در پي يافتن ترفندي بوده ايد تا لذت بازي با آنها را در محيط سيستم عامل هاي جديد تکرار کنيد.

به نظر مي رسد در ميان انبوه جمعيت موشواره زده اي که با کليک خو گرفته اند اجراي يک بازي با تايپ مستقيم چند فرمان در محيط « Command Propmpt » عجيب جلوه کند. اما نمي توان انکار کرد هنوز کساني پيدا مي شوند که مشتاق هستند اگر زمينه آن مهيا باشد بار ديگر سري به بازي هاي تحت داس بزنند و خاطره هاي گذشته را مرور کنند.

اينک به لطف گوگل مجالي پديد آمده تا از طريق NaClBox که در واقع يک درگاه «داس» به شمار مي آيد، بازي هاي تحت «داس» را در مرورگر کروم اجرا کرد.

درست خوانديد شما به کمک مرورگر اينترنتي گوگل مي توانيد تجربه بازي هايي مانند « Star Wars Tie Fighter » کلاسيک را تکرار کنيد يا اگر تازه وارد هستيد براي نخستين بار آنها را تجربه نماييد.

پيش از هر چيز بايد Chrome Native Client را در مرورگر خود فعال کنيد. براي اين کار در نوار آدرس «کروم» عبارت « » about : flags «» را تايپ کرده، سپس بخشي را با عنوان « » Native Client «» جستجو و پس از کليک بر روي گزينه « » Enable «» مرورگر کروم را ببنديد و بار ديگر اجرا کنيد.
نظرات بینندگان