arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۰

سوزش چشم ناشي از چيست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پنج دليل عمده سوزش چشم شامل عوامل محيط زيستي، بيماري، عفونت، عوامل شيميايي و اسيدي و جراحت در چشم مي‌باشد.

به گزارش ايسنا - سوزش، سرخ شدن، خارش و اشكي شدن چشم مي‌تواند در صورت عدم درمان منجر به مشكلات جدي در فرد شود.

پنج دليل عمده سوزش چشم عبارت است از: عوامل محيط زيستي، بيماري، عفونت، عوامل شيميايي و اسيدي سوزش آور و جراحت در چشم. عوامل محيط زيستي همچون آلودگي هوا، دود سيگار يا گرد و غبار است كه موجب سوزش و آلرژي مي‌شوند. عوامل سوزش آور چشم مواردي از قبيل مصرف مواد شيميايي، صابون، استفاده از لنز آلوده و يا استفاده دائم از لنز را شامل مي‌شود.

عفونت مانند pinkeye مي‌تواند ويروس، باكتري و يا از نوع قارچي باشد. شما ممكن است به طور تصادفي چشم خود را بخارانيد و موجب سوزش چشم شويد. چشم شما مي‌تواند حتي هنگامي كه بيش از حد در معرض نور خورشيد قرار مي‌گيرد نيز بسوزد، شما ممكن است يك عفونت ويروسي و يا باكتريايي، سرماخوردگي يا آلرژي داشته باشيد كه باعث سوزش چشم شود و خشكي مزمن و ادواري چشم نيز ممكن است منجر به سوزش چشم شود.

هنگامي كه يك سوزش مزمن يا مكرر را تجربه مي‌كنيد و هيچ چيز به التيام آن كمك نمي‌كند، هنگامي كه دچار يك سوختگي با مواد شيميايي مي‌شويد و يا چشم شما قرمز مي‌شود و زماني كه چشم شما ترشحاتي را توليد كرده و يا خوني مي‌شود، بايد به پزشك مراجعه كنيد.

همچنين اگرمتوجه تغييراتي در بينايي و درد غيرقابل تحمل شديد، هنگامي كه شما يك آلرژي سختي را تجربه مي‌كنيد، اگر بيماري‌هايي چشمي همانند آب مرواريد يا آب سياه داريد، اگر سوزش چشم شما همراه با سر درد، تب و يا ميگرن است و يا اگر مبتلا به ديابت هستيد بايد حتما براي معاينه و درمان به چشم پزشك مراجعه كنيد.

تشخيص و درمان:
اگر چشمان شما به طور دوره‌اي يا دائم خشك مي‌شود شما مي‌توانيد با نظر پزشك از قطره و پماد استفاده كنيد.

يك چشم پزشك مي‌تواند به طور دقيق آزمايشاتي را انجام دهد كه مشخص مي‌كند شما در خطر ابتلا به خشكي مزمن چشم هستيد و اين آزمايشات مي‌تواند نوع درمان مناسب با چشم شما را مشخص كنند.

هنگامي كه در معرض نور خورشيد قرار مي‌گيرد از عينك آفتابي استفاده كنيد و يا هنگامي كه در آب كلردار مشغول شنا هستيد حتما از عينك‌هاي مخصوص استفاده كنيد.

در هنگام كار با مواد شيميايي همچون شوينده‌ها و سفيدكننده‌ها بايد از عينك‌هاي ايمني آزمايشگاهي استفاده كرد و نيز در هنگام شستشو مراقب باشيد كه صابون به داخل چشم نرود و از دست زدن و يا ماليدن چشم خودداري كنيد.

عمل گذاشتن لنز درچشم بايد رعايت نكات بهداشتي و با توصيه چشم پزشك صورت گيرد،‌ لنزهاي آلوده مي‌تواند باعث عفونت و سوزش چشم ‌شود.
نظرات بینندگان