arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۰

حبس ابد كشيشي در تگزاس به دليل داشتن 78 همسر و دفاع از چند همسري

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جف وارن- رهبر كليساي مورمون كه به تبليغ چند همسري مي‌پرداخت- پس از ازدواج با دختري 12 ساله به حبس ابد محكوم شد و باقي عمر خود را در زندان سپري خواهد كرد.

به گزارش شفاف به نقل از وب سايت روزنامه گاردين، جف 55 ساله كه در طول برگزاري دادگاهش به تعدي از قوانين انساني محكوم شد، به دليل تبليغ آيين چند همسري در ايالت تگزاس امريكا به حبس ابد و 2 سال حبس اضافه به دليل تعرض جنسي به دختري 12 ساله محكوم شد.

علاوه بر اين‌ها، محكوميت جف وارن خط پاياني براي كليساي مورمون كه مقر اصلي آن در الدورادو- يكي از شهرهاي ايالت تگزاس امريكا- است محسوب مي‌شود كه از گذشته به تبليغ چند همسري در جامعه امريكا مشغول بوده است.

اين كليسا از سال 1820 فعاليت خود را آغاز كرد، از 1980 به اين سو با محدوديت‌هايي كه دولت فدرال آمريكا براي آن ايجاد كرده بود، فعاليت‌هاي خود را كاهش داده بود. اما اين كليسا زير نظر جف وارن، هرگز زير فشارهاي دولتي به انتقاد از شيوه چند همسري نپرداخت و در حال حاضر نزديك به ده هزار عضو دارد.

رهبر كليساي مورمون 78 همسر دارد كه 12 تن از همسران او در 16 سالگي با او ازدواج كرده‌اند و 15 تن از آن‌ها نيز در سن 15 سالگي به همسري وارن درآمده‌اند.

در مراسم دادگاه وارن بار‌ها نوارهاي سخنراني او كه به تبليغ چند همسري در ميان زنان مي‌پرداخت پخش شد. حتي در يكي از اين نوار‌ها صداي هم آغوشي جف در كليسا با يكي از همسرانش در دادگاه طنين انداز شد.

وكلاي مدافعي فراواني از به عهده گرفتن وكالت او سرباز زدند و سرانجا خود او بود كه در دادگاه به دفاع از حقوقش پرداخت. او خطاب به مردم و دادگاه جملات عيسي مسيح را بر زبان آورد: "من قدرت از دست شما خواهم گرفت. من به قضاوت شما خواهم نشست. من به روشهاي غلط و نادرست شما را بر ديگران افشا خواهم كرد...."

او همچنين در دفاع از چند همسري عنوان كرد "چند همسري روش ناب و طبيعي زندگاني و حيات است. همچنين اين اقدام مورد تاييد خداست".
نظرات بینندگان