arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۷ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۰

ناگفته های عسگری از هاشمی، احمدی نژاد، خاتمی و ...

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام علی عسگری نماینده مردم مشهد در مجلس هفتم و مشاور و رابط پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال، گفت: اتفاق بدی که در این سالها پیش آمد، این بود که آقای احمدی نژاد به نام ارزش مداری و عدالت خواهی، روحانیت و مرجعیت را تضعیف کرد.


عسگری ادامه داد: احمدی نژاد مجلس یعنی نهاد قانون گذاری را با نوع موضع گیری خود که "مجلس در راس امور نیست" و موارد مشهود دیگر تضعیف کرد؛ مجمع تشخیص مصلحت نظام را تضعیف کرد، حضور در مجمع طبق قانون و حکم مقام معظم رهبری وظیفه ایشان است ولی حضور به هم نمی رساند و تازه طلب کارانه در برابر مصوبات آن موضع می گیرد.


وی گفت: روحیات آقای احمدی نژاد را از زمان استانداری اردبیل می شناسم، ایشان به عنوان رابط اردبیلی های مجمع، خود در جلسات آقای ناطق نوری شرکت می کردند و بنده از خراسان. آقای احمدی نژاد یک نحو خودشیفتگی در انجام کارها دارند؛ بلند پرواز است و در تصیم گیری عجول است، به نحوی که کارهای شتاب زده اش زبانزد واقع شده است؛ عزل وزرا نمونه اینگونه اقدامات وی است.


مشاور مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ایشان استاندار آقای هاشمی رفسنجانی در اردبیل بود؛ در جلسات آقای ناطق به جد پای کار ریاست جمهوری آقای ناطق بود؛ که بعد ها آقای ناطق ایشان را وارد بازی های سیاسی کرد و به تهران آورد؛ احمدی نژاد با تمهیدات آقای ناطق شهردار شد و افرادی مثل آقای باهنر، ناطق و لاریجانی از وی حمایت کردند تا ایشان بتواند شهردار تهران شود.


عسگری ادامه داد: بعد از شهردار شدن آقای احمدی نژاد، آقای ناطق در پایان مراحل تصمیم گیری وحدت اصولگرایان برای ریاست جمهوری تلفنی به ایشان گفت که شما بهترین جای خدمتان در شهرداری است و اینجا بمانید که ایشان مخالفت کرد و گفت شما چه کاره اید برای من تعیین تکلیف می کنید!


رابط پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در مجلس هفتم ما در مجموعه اصولگرایان در تلاش بودیم جریان اصولگرا با آقای هاشمی دچار اصطکاک نشود. حدود ۱۶۰نماینده اصولگرا همگرایی نشان دادیم و به دیدار شان رفتیم و جلسه ای قبل از انتخابات ریاست جمهوری گذاشتیم. آقای ولایتی، جلسه انتخابات ریاست جمهوری با نمایندگان مجلس هفتم را در خانه من برگذار کرد، آنجا من گفتم: آقای هاشمی اگر بیاید احترام بزرگتر را داریم و اگر بیاید از آقای هاشمی حمایت می کنیم، که ولایتی نیز گفت من هم اگر هاشمی بیایید نخواهم ماند و بعدا کناره گیری هم کردند.


عسگری تصریح کرد: آقای هاشمی به آقای باهنر در شورای هماهنگی نیروهای انقلاب پیام داد و گفتند که اگر با آقای ولایتی اتفاق کنند من کنار می روم و تبلیغ هم می کنم و با لاریجانی هم اگر اتفاق کنند، حمایت می کنم ولی شاید برای ایشان تبلیغ نکنم، اما می دانم لاریجانی شاکله اش برای ریاست جمهوری مناسب است و تدبیر و آینده نگریش با چنین مقامی تناسب دارد اما اگر بخواهند کسی مثل احمدی نژاد بماند، می مانم و موضع گیری می کنم، زیرا احمدی نژاد از دید آقای هاشمی در شرایط ریاست جمهوری نبود؛ مبنای تفکر عالمانه هاشمی این بود که اگر احمدی نژاد رییس جمهور شود، همین وضع پیش می آید، که ْآمد. باید دید مشکل از ناحیه احمدی نژاد است یا هاشمی، ایشان بعد از مناظره انتخاباتی به احمدی نژاد گفتند که به ما تهمت زدی یا اثبات کنید یا بنده پی جویی می کنم.


وی افزود: آقای هاشمی بر عکس چیزی که دولتی ها فضا سازی می کنند به عنوان یکی از افراد موثر و پیشگام در شکل گیری نظام اسلامی هستند و یکی از چهره ها و شاخص هایی هستند که هم در زمان امام (ره) و هم در زمان کنونی اثرگذاری خود را در پیشبرد انقلاب به اثبات رساندند و هیچگاه هم در صدد دفاع از خود بر نیامدند؛ با این فضای شانتاژ و تهمتی که بر علیه ایشان بود در همان آخرین نماز جمعه هم از خود دفاع نکردند و تنها راهکاری بنا به تفکر سیاسی خودشان ارائه دادند.


عسگری گفت: در انتخابات پیش رو آنچه که مسلم است، حامیان دولت بزرگترین دغدغه شان از فعال شدن آقای هاشمی است، دیداری که ایشان با موتلفه داشت و عکس العمل هایی که ابراز شد حاکی از این مساله است، اما آقای هاشمی کسی نیست که تسلیم فضای شانتاژ شود و به وظیفه و تکلیفش عمل نکند و تا اینجا هم همین روند را در هر مقطعی نشان داده است.


مشاور و رابط پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: برای موضوع انتخابات هم آنچه هاشمی مطرح کرده دور از دسترس نیست. ایشان چهره های معتدل اعم از اصلاح طلب، مستقل، اصولگرا را برای شرکت در انتخابات فراخوان خواهند داد و تحریم و قهر را ایشان هیچ وقت بر نتابیده است.


وی تاکید کرد: با توجه به خطاهای متعددی که دولت انجام داد از جمله عزل وزیر اطلاعات و خانه نشینی احمدی نژاد ، بحث شتاب زده ادغام ها و نوع موضع گیری های آقای احمدی نژاد که انجام می دهد از جمله هزار متر زمین برای هر خانواده؛ این مسائل چون ایجاد توقع و یاس در مردم می کند، آقای هاشمی سعی خواهد کرد معتدل در برابر این رفتارها موضعگیری کند.


نماینده مجلس هفتم افزود: هر سال دولت بودجه مجمع تشخیص مصلحت را کم و زیاد می کند و هر سال ما به مجلس می رویم تا بودجه را به شرایط خودش برگردانیم ،گاهی یک حامی دولت در مجلس داد می زد که کاهنان معبد دیگر بودجه ندارند و من می گفتم اینگونه نگویید، مجمع تشخیص مصلحت نظام نهاد برخواسته از اندیشه های امام و رهبری و با ابلاغ رهبریست، چرا جفا کارانه و سیاست کارانه رفتار می کنید.


نماینده اصولگرای مردم مشهد در مجلس هفتم در ادامه با اشاره به مباحث پیرامون وحدت اصولگرایان و جریان انحرافی گفت: موضع گیری آقای هاشمی در برابر جریان انحرافی در سایتش موجود است. خود من به عنوان فردی که سعی کردم در حمایت از آقای هاشمی افراط پیشه نکنم و تفریط گر هم نباشم، برداشتم این است که برخی در جریان اصولگرا به همان دامی افتادند که برخی افراطیون اصلاحات رفتند و سرشان به سنگ خورد، جریان انحرافی هم قطعا سرش به سنگ خواهد خورد. البته جریان انحرافی را نباید بیش از حد بزرگ کرد؛ قوه قضاییه به موقع خودش به پرونده آنها جدی رسیدگی می کند.


اصولگرایی مقید به اصول بودن است؛ نمی شود موج سواری کنیم و اصولگرایی را ابزاری برای جریانهای مختلف قرار داد. اصولگرایی منهای اصلاح طلبی تحجر است و اصلاح طلبی منهای اصولگرایی ولنگاری است، راه درست اصولگرایی اصلاح طلبانه است. آنچه که امام و رهبری روی آن تاکید دارند اصل مهم اعتدال است و بی شک جریان های افراطی برای نظام مضرند.


مشاور مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای خاتمی با جریان ارزشی و اصولگرا جدال داشت؛ سخنرانی روشنفکرانه می کرد، اما هرگز نخواست از دستور رهبری تخطی کند؛ من این را در تایید موضع خاتمی نمی گویم و کلی هم نقد به وی کرده ام؛ انصاف و آینده نگری خاتمی بد نیست؛ و الان می تواند جریان اصلاحات را به کمک افرادی چون عارف تجدید حیات دهد.


باید اشاره کرد که اصلاحات قابل حذف نیست، زیرا یک جریان فکری سیاسی است؛ به جز نیروهای افراطی، در داخل آدمهای اصلاح طلب، افراد ارزشی ای می شناسم که می توانند در پیش برد نظام و انقلاب نقش داشته باشند.


عسگری در خاتمه گفت: کافی است بگوییم ما اشتباه کردیم، شما هم اشتباه کردید، حالا بیاییم در پیشبرد نظام با هم باشیم، این راهی بود که ناطق نوری پیشه کرد ولی افراط گرایان نگذاشتند کار آقای ناطق منجر به نتیجه شود. باید کمک کنیم تا همه به اعتدال برسیم.
نظرات بینندگان