arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۰

كوهكن: کاردار انگلیس تعادل روحی ندارد

سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اتفاقات اخير در كشور انگليس گفت: مطالبات انباشته مردم با حضور چند ده هزار نفري پليس مرتفع نخواهد شد و تنها آتش اعتراضات را شعله‌ورتر مي‌كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اتفاقات اخير در كشور انگليس گفت: مطالبات انباشته مردم با حضور چند ده هزار نفري پليس مرتفع نخواهد شد و تنها آتش اعتراضات را شعله‌ورتر مي‌كند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، محسن كوهكن در نطق ميان دستور خود در صحن علني امروز - يكشنبه - مجلس ضمن محكوم نمودن اقدامات غيرانساني دولت انگليس در برخورد با مردم اين كشور گفت: مطالبات انباشته مردم انگليس به دليل اعمال سياست‌هاي يك جانبه گرايانه و تبعيت محض از سياست‌هاي دولت آمريكا بروز پيدا كرده است كه با حضور چند ده هزار نفري پليس و دست به دامن ارتش شدن مرتفع نخواهد شد.

وي با بيان اين‌كه دستپاچگي دولت انگليس در برخورد با مردم، آتش اعتراضات را شعله‌ورتر مي‌كند، خطاب به دولت انگليس و سفير پرمدعاي آنها در ايران اسلامي گفت: با توجه به اين كه مردم ايران با حضور در 9 دي و 22 بهمن سفره آشوب‌هاي جزيي سال 88 را كه شماها حامي آن بوديد، برچيدند، چرا شما كه اتفاقات لندن و چند شهر ديگر را به مشتي قاچاقچي نسبت مي‌دهيد، از مرد‌مانتان نمي‌خواهيد با حضور در خيابان‌ها مشكل‌تان را حل كنند؛ توصيه‌ام به شما اين است كه براي يك بار هم شده، مشروعيت خود را با اين پيشنهاد به آزمايش بگذاريد.

اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به اظهارات كاردار انگليس در ايران گفت: به نظر مي‌رسد حال و هواي يك قرن قبل در ذهن كاردار انگليس با بيان اين اظهارات قليان كرده است؛ اما خانم كاردار،انگليس امروز بريتانياي كبير يك قرن پيش و نظام جمهوري اسلامي، نظام دوره قاجار نيست؛ البته به شما حق مي‌دهم كه به دليل وضعيت فعلي كشورتان از تعادل روحي برخوردار نباشيد.

كوهكن در ادامه دميدن در اتحاد و وحدت در نظام جمهوري اسلامي را ناشي از تبعيت از فرمان‌ الهي، و دامن زدن به تفرقه و نفاق را ماهيتي شيطاني عنوان كرد و حضور پربركت دو فقيه مبارز، عادل و دلسوز، آيات عظام، مهدوي كني و يزدي را در مسير اتحاد و وحدت، نعمتي الهي برشمرد كه بايد قدرشناس آن بود.

اين نماينده اصولگراي مجلس هشتم ضمن آرزوي توفيق و سلامتي براي اعضاي كميته 7+8 ، گفت: از آن جا كه ضرر كندروي، كمتر از تندروي نيست، اگر هر جريان سياسي و فكري، با هر نام و نشان، اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا گرفتار اين دو عارضه شود آسيب مي‌بيند؛ تجربه سه دهه گذشته مهر تاييدي بر اين مدعاست.

وي داشتن تعامل و پوشش‌هاي حداكثري با تعهد و پايبندي به مباني و منشورهاي مرتبط را در مسير فعاليت‌هاي سياسي امري عقلاني برشمرد و گفت: به برادران عزيزي كه با نگاه و تحليل مخصوص خودشان با خارج كردن برخي از مسوولان و برادران از دايره اصولگرايي، آن‌ها را همراه با جريان فتنه معرفي كنند، اين موضوع را گوشزد مي‌كنم كه شما بر سر شاخه نشسته‌ايد و بن مي‌بريد.

كوهكن اضافه كرد: اگر رييس مجلس اصولگرا و رييس فراكسيون اصولگراي مجلس را از فتنه‌گران معرفي كنيد، هويت سياسي مجلس را كه اكثريت قاطع آن اصولگرايند، به مسلخ برده‌ايد.

وي خاطرنشان كرد: نگاهي كه در ارائه عملكرد اصولگرايان به مردم، آن را حاصل جمع عملكرد اصولگرايان در دولت، مجلس، مجمع، شهرداري و ديگر دستگاه‌هاي خدمت‌گذار كشور نداند، به نقصان در فهم سياسي دچار شده است؛خدا كند كه اين افراد ناخودآگاه در زمين دشمن و يا رقيب بازي نكنند.

اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس، اقتضاي اصولگرايي را نداشتن نگاه صفر يا صدي، كوه نساختن از كاه اشتباه ديگران و كم هزينه و پرفايده بودن عنوان و خاطرنشان كرد: به دليل بالابودن هزينه‌هاي بي‌حساب و كتاب حرف زدن و يا نوشتن در جامعه اسلامي، اين روند به بالاترين ثروت مردم يعني زمان خدمت، لطمه وارد مي‌كند.

وي افزود: چرا هر روز با بيان مطلبي، بر تنور بالا بردن هزينه اداره امور مي‌دميد؟ نمونه آن طرح نظرات عجيب و غريب در مورد حجاب به عنوان يك امر قطعي و غيراختلافي بين همه عالمان جهان اسلام است.

كوهكن ادامه داد: چتر اصولگرايي را آن قدر بزرگ مي‌بينيم كه هر فردي با اعتقاد به اسلام، جمهوري اسلامي، خط امام (ره)، ولايت فقيه و مصداق آن در زمان حاضر، در زير اين چتر قرار مي‌گيرد.

كوهكن هم‌چنين تاكيد كرد: حق نداريم تحت هرعنواني فرد يا افرادي را به صرف ارائه نقطه نظري برخلاف نظرات ما از دايره اصولگرايي خارج كرده و تندروي را دراين ميدان به حدي جلو ببريم كه برادري فهيم، زيرك، باهوش و وقت‌گذار براي نظام اسلامي و اصولگرايي مخلص همچون مهندس باهنر نايب رييس مجلس را همراه جريان فتنه معرفي كنيم؛ البته هر فرد مخلص‌تر و متدين‌تر در زير چتر اصولگرايي براي ما عزيزتر است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
0
1
آره.
ولي چيزي كه ما زياد داريم، تعادله.
همه جا آرومه. همه هم خوشبختيم. ...
نظرات بینندگان