arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۰

ثروت‌هاي ميلياردي شبكه ترانزيت شيشه به تايلند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حساب‌هاي بانكي گردانندگان باند بين‌المللي ترانزيت شيشه از ايران به تايلند گردش 3ميلياردي داشت.

به گزارش انتخاب،  10 مرد افيوني كه ثروت بادآورده‌اي داشتند خودروهاي مدل بالاي خود را شبانه از گاراژها خارج مي‌كردند و به پرسه‌زني شبانه مي‌پرداختند.

سردار حمید رضا حسین آبادی اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اواخر خردادماه موفق شدند یک باند بین‌المللی ترانزیت ماده مخدر شیشه به مالزی را کشف و منهدم کنند. البته سرشبکه اصلی این باند که برای فروش 80 کیلوگرم ماده مخدر شیشه به تایلند رفته بود توانسته بود متواری شود.

وی ادامه داد: ماموران با انجام تحقیقات ویژه و کنترل این باند 18 مرداد موفق شدند محل لابراتوار این باند را شناسایی و همه اعضای آن را تحت کنترل بگیرند.

حسین‌آبادی تصریح کرد: سرانجام سرشبکه این باند روز هجدهم مرداد از تایلند به ایران بازگشت و ماموران موفق شدند پس از کنترل محل اقامت وی، او را هنگامی که در لابراتوار با سایر همدستانش قرار گذاشته بود شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اعلام دستگیری 10 تن از اعضای این باند تصریح کرد: 3 خانه مورد استفاده این باند از جمله خانه تیمی آنها در شمال شهر شناسایی و پلمب شد. ماموران در بازرسی از خانه متهمان موفق شدند یک دفترچه حساب بانکی به نام مادر سرشبکه کشف کنند. در بررسی‌های بیشتر مشخص شد این حساب متعلق به سرشبکه بوده و موجودی آن یک میلیارد و 80 میلیون تومان است.

وی تاکید کرد: همچنین از متهمان 16 كارت عابربانک که برای جابه جایی پول‌ها استفاده می‌کردند، کشف شد. این در حالی است که در حساب برادر سرشبکه که اقدام به پولشویی می‌کرد یک میلیارد تومان پول وجود داشت که با حکم قضایی توقیف شد.

سردار حسین‌آبادی با بیان کشف 8 خودرو از متهمان، ارزش این اموال را یک میلیارد تومان اعلام و تاکید کرد: اعضای باند خودروهای آخرین مدل خود را شب‌ها از انباری در اطراف تهران بیرون آورده و اقدام به مانور در خیابان‌های شمال شهر می‌کردند و سپس با خودروهای 405 و پژو 206 به محل زندگی خود باز‌می‌گشتند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از کشف 70 کیلوگرم مواد مخدر شیشه از این باند خبر داد و افزود: همچنین از متهمان مقادیری مشروبات الکلی و 2 قبضه سلاح کمری کشف شد. همه اعضای این باند پس از انجام 2 ‌ماه کار اطلاعاتی شامل سرشبکه، آشپزها و پولشوها دستگیر و خانه‌های آنها نیز توقیف شد.
نظرات بینندگان