arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۳ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۰

رئال در حسرت پيروزي مقابل بارسلونا ماند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئال مادريد مقابل بارسلونا در ورزشگاه سانتياگو برنابئو متوقف شد تا قهرمان در نيوكمپ مشخص شود.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، مرحله رفت سوپر جام اسپانيا ميان تيم‌هاي رئال مادريد و بارسلونا در ورزشگاه سانتياگو برنابئو مادريد با قضاوت فرناندو تيچريا ويتينس 30 دقيقه بامداد امروز (دوشنبه) آغاز شد كه اين ديدار با تساوي 2 بر 2 به پايان رسيد.

مسعود اوزيل در دقيقه 13 براي رئال گلزني كرد، اما داويد ويا در دقيقه 36 بازي را به تساوي كشاند و ليونل مسي در دقيقه 45 پيروزي را در نيمه اول براي شاگردان گوارديولا رقم زد. در نيمه دوم آلونسو در دقيقه 54 گلزني كرد تا بازي به تساوي كشيده شود.

قبل از آغاز بازي و زماني كه تركيب دو تيم اعلام شد غيبت ژاوي مغز متفكر ميانه ميدان كاتالان‌ها، پيكه و پويول مدافعان هميشه ثابت بارسا و بوسكتس، از طرفي حضور تمامي ستارگان رئال و مثلث مرگ اين تيم (رونالدو، اوزيل و بن‌زما) تمامي پيش‌بيني‌ها را به‌نفع كهكشاني‌ها رقم زده بود.

*شرح بازي:
در اين ديدار و در نيمه اول شاگردان خوزه مورينيو كه از حمايت تماشاگران رئال و پرچم‌هاي سفيدشان بهره مي‌بردند بازي را باقدرت آغاز كردند و حملات متعدد و خطرناكي را بر روي دروازه بارسا تدارك ديدند.

اولين خطر اين بازي توسط كريم بن‌زما احيا شده انجام گرفت و اين بازيكن فرانسوي با ضربه سر خود تا آستانه فروپاشي دروازه بارسا پيش رفت كه ويكتور والدس با عكس‌العمل تماشايي مانع فروپاشي دروازه كاتالان‌ها شد.

رئال كه همچنان فشار خود را بر روي دروازه بارسا حفظ كرده بود، در دقيقه 13 و روي پاس زيباي بن‌زما به مسعود اوزيل اين بازيكن ملي‌پوش آلماني را در موقعيتي تك به تك با ويكتور والدس قرار داد و اوزيل با تك ضربه‌اي فني دروازه بارسا را گشود تا سانتياگو برنابئو منفجر شود و پرچم‌هاي سفيد رئال توسط هوادران اين تيم برافراشته شود.

پس از اين گل بازي متعادل شد و بيشتر در ميانه ميدان دنبال شد.

اين روند ادامه داشت تا در دقيقه 36، داويد ويا با ضربه‌اي ديدني و فني از پشت محوطه جريمه دروازه ايكر كاسياس را گشود تا سكوت سانتياگو برنابئو را فرا بگيرد و بازي به تساوي كشيده شود.

نتيجه يك بر يك تا اواخر نيمه اول ادامه داشت و همه منتظر شنيدن سوت پايان نيمه اول توسط داور بودند كه ليونل مسي در دقيقه 45 با حركتي انفجاري به قلب دفاع رئال زد و براي بار دوم دروازه كاسياس را گشود تا آب‌سردي بر پيكره مورينيو و شاگردانش ريخته شود و ورزشگاه بيش از پيش به سكوت فرو برود.

در نيمه دوم شاگردان مورينيو كه تحمل شكست را نداشتند و نمي‌خواستند مقابل ديده‌گان تماشاگرانش بار ديگر مقابل بارسا شكست بخورد حملات هجومي بر روي دروازه بارسا تدارك ديدند تا اينكه آلونسو با شوتي زميني در دقيقه 54 بازي را به تساوي كشاند تا آقاي خاص و شاگردانش بار ديگر براي كسب پيروزي اميدوار شوند.

پس از اين گل دو تيم تعويض‌هاي متعددي را انجام دادند. ژاوي به‌جاي تياگو وارد زمين شد و با حضور پيكه و پدرو تا حدودي تركيب بارسا تكميل شد.
از سوي ديگر رئال نيز بيكار نبود و با تعويض خديرا و حضور كونترائو در ميدان نشان داد كه به دنبال برد در اين ديدار است. حضور هيگواين به‌جاي بن‌زما نيز ديگر تعويض رئال بود.
اما در نهايت مورينيو در حسرت پيروزي مقابل بارسا باقي ماند تا چهره قهرمان در نيوكمپ مشخص شود.

اين تساوي باعث شد تا مورينيو در حسرت پيروزي مقابل شاگردان گوارديولا بماند و ركورد شكست‌ناپذيري پپ در برنابئو پابرجا بماند و چهره قهرمان سوپرجام اسپانيا بامداد پنج‌شنبه در نيوكمپ مشخص شود.
نظرات بینندگان