arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۰

خوراکیان: كشور ما به يك "قرارگاه فرهنگي" نياز دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با اشاره به عملكرد نهادهاي فرهنگي و خروجي آن‌ها با توجه به بودجه‌اي كه مجموعا از نظام دريافت مي‌كنند، گفت: وضعيت موجود از نظر اثربخشي مناسب نيست و كشور براي جبران اين مسئله به يك قرارگاه فرهنگي نياز دارد.

به گزارش روابط عمومي اين سازمان، اميرخوراكيان كه درباره ماه مبارك رمضان و ظرفيت‌هاي فرهنگي هنري موجود سخن مي‌گفت با بيان اين مطلب اظهار داشت: سرجمع بودجه‌اي كه نهادهاي فرهنگي صرف مي‌كنند، رقم قابل توجهي است و البته كارهاي موثري هم در اين باره صورت مي‌گيرد اما فاصله با وضع مطلوب به سبب ناهماهنگي اين دستگاه‌هاست چرا كه هدف‌ها معمولا چندين دسته است كه طبيعتا نمي‌توان به همه نيازها پاسخ داد و اگر اين قرارگاه فرهنگي وجود داشته باشد، هدف‌گذاري‌ها منسجم‌تر و اولويت بندي مي‌شود.

خوراكيان خاطرنشان كرد: رهبرمعظم انقلاب در سخنان اخيرشان كه به بررسي نقاط ضعف دستگاه‌هاي اجرايي پرداختند، مسائل فرهنگي را به ويژه در خصوص جوانان مورد تاكيد قرار دادند كه به نظر مي‌رسد اگر هماهنگي دستگاه‌هاي فرهنگي در اين ميان وجود داشته باشد، اين دغدغه‌ها به حداقل مي‌رسد.

وي در خصوص عملكرد فرهنگسراها به ويژه در ماه رمضان خاطرنشان كرد: اجراي برنامه‌هاي متنوع در سطح شهر تا ويژه برنامه‌هاي 23گانه بوستان‌ها و مواردي از اين دست با سه رويكرد رحمت، بركت و مغفرت برنامه‌ريزي و اجرا مي‌شوند تا هم مسئله مبارك بودن اين ماه مورد توجه قرار گيرد و هم فرصت استفاده خانواده‌ها در كنار هم از برنامه‌هاي شاد و در عين حال معنوي فراهم شود.

وي افزود: نبايد خود را محدود به چهارچوب فرهنگسرا كنيم و فضاهاي عمومي به ويژه بوستان‌ها كه مخاطب آنها خانواده‌ها هستند را فراموش كنيم. فرهنگسراها قرار است مسئله آموزش را به ويژه در بحث آموزش شهروندي، جدي‌تر دنبال كنند.
خوراكيان ادامه داد: به دنبال اين هستيم كه فرهنگسراها جمعه‌ها باز باشند چرا كه سابق بر اين با تعطيلي فرهنگسراها در روزهاي جمعه، عملا وقتي مخاطب فرصت دارد تا خدمات فرهنگي دريافت كند، اين امكان وجود نداشته و تجربه تابستان امسال و ماه مبارك رمضان نشان داد كه مي‌توان و بايد در وقت فراغت خانواده‌ها به آن‌ها فرصت استفاده از اماكن فرهنگي را داد.

وي در خصوص بحث آموزش نيز گفت: اقدام بي‌نظيري در سازمان صورت گرفته و آن رسيدن به 800 رشته و زير شاخه آموزشي است كه با مطالعه فراوان و همفكري صاحب نظران دانشگاهي تدارك ديده شده و از مهرماه در مراكز فرهنگي هنري عرضه مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: تاكيد شهردار تهران بر اين است كه شهرداري از سازماني خدماتي به نهادي اجتماعي و فرهنگي تبديل شود و براي انجام امور عمراني و شهري، نياز به اعتلاي فرهنگ شهروندي است كه با توجه به مقوله آموزش، مي‌توان به اين هدف جامه عمل پوشاند.
نظرات بینندگان