arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۰

دوئل سينماگران!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
موضع‌گيري‌هاي تند و آتشين سينماگران عليه هم در روزهاي اخير افق تازه‌اي از اختلافات درون گروهي در سينماي ايران را به تصوير مي‌کشد، مسائلي که اگر رسانه‌اي نشود شايد بتوان به حل و رفع آنها اميد بست.

به گزارش مهر، اين روزها اوضاع سينماي ايران چندان روبراه نيست، نامه‌نگاري‌ها و متلک‌گويي‌ها که زماني محدود به محافل خصوصي و شخصي بود حالا رسانه‌اي و عيان شده است.

 منافع فردي و تعلق خاطرهاي سياسي باعث شده است سينماگران مقابل هم بايستند و هر صنف و تشکل تازه که شکل مي‌گيرد دامنه اختلاف‌ها بالاتر مي‌رود و جدي‌تر مي‌شود.

هفته پيش منوچهر محمدي عضو شوراي عالي تهيه‌کنندگان به سيدضياء هاشمي رئيس اتحاديه تهيه‌کنندگان نامه‌اي نوشت و به او يادآوري کرد که به خاطر صحبتي که کرده بايد پاسخگو باشد.

اگرچه بهتر بود محمدي براي تذکر داده به هاشمي از وسيله‌اي ديگر استفاده مي‌کرد و به نامه‌نگاري متوسل نمي‌شد اما در هر حال لحن و ادبيات او شباهتي به آنچه هاشمي پاسخ داد نداشت.

 تهيه‌کننده "زمهرير" آنچنان تند و عجيب به همکار و هم حرفه‌اي خود پاسخ مي‌داد گويا که دشمن ديرينه و بي‌سابقه‌اند.

هاشمي در نامه‌اش نه تنها سوابق کاري محمدي را به باد انتقاد و اعتراض گرفت، بلکه از اظهار نظر درباره خانواده او هم خودداري نکرد.

اين شکل نامه‌نگاري و تسويه حساب به سنتي تازه در جامعه ايراني تبديل شده است. از سويي اهالي ورزش در رسانه‌هاي تصويري و مکتوب از خجالت هم درمي‌آيند و از سويي ديگر سينماگران براي فحاشي و يادآوري اشتباه ها و خطاهاي همکاران خود به رسانه‌ها متوسل مي‌شوند.

تهيه‌کننده "طلا و مس" در بخشي از نامه‌اش نوشته: اي کاش آقاي سيدضياء هاشمي توضيح مي‌دادند در جلسه رسيدگي دادگاه ايشان چه دفاعي و چه دلايلي از اتهاماتي که عليه خانه سينما داشته‌اند به سمع و نظر قاضي رسانده‌اند.

اي کاش آقاي سيدضياء هاشمي اظهارات قاضي پرونده را هم که به ايشان چه نکاتي را گوشزد کرده‌اند ضميمه اظهارات نادمانه خويش مي‌کردند.

سيدضياء هاشمي هم پاسخ داد: درست فهميدي اما نه از ترس قاضي و محکمه که از ترس خدا. خدا مي‌داند همان‌گونه که تلاش بر دعوا مي‌کني، من سر بر مهر مهر نهاده‌ام. اما تو که سال‌هاست در حاشيه مي‌تازي، اکنون به استقبال دعوا رفته‌اي، بي‌آن که سمتي داشته باشي.
نظرات بینندگان