arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۰

قلعه‌نويي: در خط حمله مشکل داريم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هرچند تيم تراکتورسازي تبريز با سرمربي‌گري امير قلعه‌نويي ليگ را با شکست خانگي مقابل تيم صباي قم آغاز کرد، اما اين تيم در ادامه با کسب دو پيروزي برابر تيم‌هاي ذوب‌آهن اصفهان و شاهين‌بوشهر خود را به‌عنوان يک مدعي جام قهرماني مطرح کرد.

سرخ‌پوشان تبريزي در ادامه مسابقه‌هاي ليگ برتر بايد به مصاف تيم داماش گيلان بروند و در رشت مقابل اين تيم 4 امتيازي قرار بگيرند.

در آستانه اين ديدار کادرفني تيم تراکتورسازي دغدغه‌ها و نگراني‌هاي خاصي دارند که ترديد در محل برگزاري بازي و فرصت‌سوزي مهاجمان تراکتورسازي از مهم‌ترين آن‌هاست.

طبق اعلام قبلي سازمان ليگ و بيانيه باشگاه داماش گيلان بازي‌هاي خانگي اين تيم در فصل جاري در ورزشگاه قديمي شهيد‌عضدي رشت برگزار مي‌شود، اما شايعه شده مسئولان داماش و هيئت فوتبال استان گيلان بنا به دلايل نامشخصي تصميم دارند بازي با تراکتورسازي را در ورزشگاه تازه تأسيس سردار جنگل برگزار کنند.

شايد در نگاه اول برگزاري بازي در ورزشگاه عضدي يا سردار جنگل چندان تفاوتي به حال ميهمان نداشته باشد و حتي به دليل دوري ورزشگاه 15 هزار نفري سردار جنگل از رشت و سختي رفت و آمد براي تماشاگران شمالي بازي در اين ورزشگاه به نفع تراکتورسازي هم باشد، اما مسئله مهم و اصلي تفاوت زمين چمن اين دو ورزشگاه رشت است.

چمن ورزشگاه عضدي مصنوعي است و چمن ورزشگاه سردار‌جنگل طبيعي. بازي کردن روي اين دو زمين شرايط متفاوتي دارد و براي بازي روي چمن مصنوعي بايد تمرين و آمادگي خاصي داشت. تمرين‌هاي تيم تراکتورسازي در ورزشگاه فجر عاشورا روي چمن طبيعي پي‌گيري مي‌شود اما کادر فني اين تيم براي آمادگي بازيکنانشان جهت بازي با داماش گيلان روي چمن مصنوعي ورزشگاه عضدي تمرين تيم‌شان را به زمين چمن مصنوعي همان مجموعه منتقل کرده‌اند. اکنون که گفته مي‌شود داماشي‌ها مي‌خواهند محل بازي با تراکتورسازي را تغيير دهند و در سردار‌جنگل به مصاف حريف تبريزي بروند، کادر فني تراکتورسازي از مسئولان باشگاه خواسته‌اند اين مسئله را از طريق سازمان ليگ پي‌گيري کنند تا در صورت تأييد سازمان ليگ تمرين تيم مجددا در زمين چمن طبيعي برگزار شود.

علاوه بر اين موضوع قلعه‌نويي از بابت خط حمله تيمش هم نگران است. با اين‌که‌‌ مهاجمان تراکتورسازي در سه بازي گذشته 4 گل به ثمر رسانده‌اند اما سرمربي تيم معتقد است اشپيتيم آرفي و محمد‌حسن ابراهيمي و حتي سياوش اکبرپور عملکرد مطلوبي نداشته‌اند و موقعيت‌هاي گل زيادي را در بازي‌هاي گذشته از دست داده‌اند. امير قلعه‌نويي در اين باره مي‌گويد: «من از عملکرد کلي تيم راضي هستم اما هنوز به نقطه ايده‌آل نرسيده‌ايم و بايد بيشتر کار کنيم. البته من نگران خط حمله هستم و فکر مي‌کنم در‌50 متر جلوي تيم مشکل داريم که بايد هر‌چه زودتر آن‌را حل کنيم.» سرمربي تراکتورسازي به تشريح مشکل خط حمله مي‌پردازد و مي‌گويد: «‌آرفي و ابراهيمي و ديگر مهاجمان ما در سه بازي گذشته به خصوص بازي‌ با شاهين بوشهر موقعيت‌هاي زيادي را از دست داده‌اند که اين اصلا براي يک تيم مدعي خوب نيست. شما ببينيد در بازي مس کرمان و استقلال مهاجمان استقلال با فرصت‌طلبي و حرفه‌اي‌گري از معدود موقعيت‌هايشان استفاده کردند و دو گل زدند اما ما در بازي با شاهين شايد بيشتر از‌10 موقعيت مسلم گلزني داشتيم اما فقط يک گل آن هم از روي نقطه پنالتي زديم. البته ابتدا فکر مي‌کردم هافبک‌هاي ما در بازي با شاهين خوب بازي‌سازي نکردند و مهاجمان خوب تغذيه نشدند اما وقتي فيلم بازي را بازبيني کردم متوجه شدم تيم ما موقعيت‌هاي گل زيادي داشت که مهاجمان نتوانستند از آن‌ها استفاده کنند. فوتبال بازي فرصت‌ها و اشتباه‌‌هاست. هر تيمي که بتواند از کمترين فرصت ها بهترين استفاده را کند و کمتر اشتباه داشته باشد پيروز است.»

در آستانه بازي با تيم داماش گيلان، هواداران تيم تراکتورسازي به‌طور خود‌جوش در تدارک سفر به رشت براي تماشاي بازي تيم‌شان هستند. گفته مي‌شود حدود 4 هزارنفر از هواداران تيم تراکتورسازي که به دليل محروميت تيم‌شان از بازي در حضور تماشاگر تاکنون موفق نشده‌اند بازي تيم محبوبشان را در ليگ يازدهم تماشا کنند، تصميم گرفته‌اند با هماهنگي کانون هواداران به رشت بروند و از نزديک بازي تراکتورسازي و داماش را ببينند. البته با توجه به قانون‌10درصد اختصاصي گنجايش ورزشگاه ميزبان به تماشاگران تيم ميهمان بايد ديد اين عده از هواداران تيم تراکتورسازي مي‌توانند وارد ورزشگاه رشت شونديا نه.

نظرات بینندگان