arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۷۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۰

رئیس بانک مرکزی: کره جنوبی و چین بدهی نفتی به ایران ندارند

رئیس‌ کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی در هیچ کشوری از دنیا تحریم‌شدنی نیست و مستقل از دولتها عمل می‌کند، گفت: کره جنوبی و چین بدهی نفتی به ایران ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس‌ کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی در هیچ کشوری از دنیا تحریم‌شدنی نیست و مستقل از دولتها عمل می‌کند، گفت: کره جنوبی و چین بدهی نفتی به ایران ندارند.

به گزارش مهر، محمود بهمنی در حاشیه هشتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه به توافقاتی در مورد بدهی هند به ایران رسیده‌ایم که بر این اساس، دو سوم مطالبات که رقمی بالغ بر 5 هزار میلیارد دلار است، را وصول کرده‌ایم.

رئیس کل بانک مرکزی هرگونه مشکل در وصول مطالبات ایران از کره جنوبی و چین را رد کرد و افزود: در این مورد مشکل خاصی وجود ندارد.

وی همچنین در مورد دریافت طلا به جای ارز از هند به جای مطالبات ایران تصریح کرد: در مقطعی از زمان این موضوع مطرح شد، اما اگر نیاز باشد، این کار را نیز در دستور کار قرار می‌دهیم؛ اما اگر طلا می‌گرفتیم هم اکنون با شرایط جاری طلا و شرایط خاصی که بحران‌های اقتصادی دنیا به وجود آورده‌‎اند، چندان به صلاح نبود.

بهمنی گفت: البته ما از سال‌های قبل این پیش‌بینی را کرده بودیم که مقداری طلا خریداری و ذخیره‌سازی شود که خوشبختانه رقم قابل توجهی به ذخایر کشور اضافه شده و این حرکت خوبی بوده است.

وی در مورد اینکه آیا تحریم بانک مرکزی امکان پذیر است؟ گفت: برخی غربی‌ها بحث سیاسی به راه می‌اندازند و استقلال بانک مرکزی را نادیده می‌گیرند، در حالی که بانک مرکزی مستقل است و در تمام دنیا نیز بانکهای مرکزی وابسته به دولتها نیستند، بنابراین تحریم بانک مرکزی غیر اصولی و غیرمنطقی است.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: ملتها را هیچ وقت نباید تحریم کرد. اگر این کار انجام شود، مغرضانه است و بحث غیراستاندارد و غیراصولی به شمار می‌رود که دنیا آن را مورد شماتت قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت: فکر نمی‌کنیم این اتفاق رخ دهد، البته یک یا دو بار در برخی از کشورها، تحریم بانک مرکزی اتفاق افتاده است؛ ولی عملا این کار، کار غیر اصولی است و اگر یک کشوری چنین کاری را انجام دهد، دنیا به او خواهد خندید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ميرزا قلمدون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
0
1
مطمئني آقاي رئيس؟ ممكنه خواهش كنم يكبار ديگه دفتر دستكاتونو نگاهي بيندازين ، شايد نظرتون عوض شد!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
0
0
آقای رئیس چه توفیری به حال مردم داره شما بدهکاری یا طلبکار
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
0
0
یعنی همه بدهیهای چین بابت صادرات اجناس بنجل و .... قراردادهای بدون مناقصه پروژه ها و ... تسویه شده ؟؟؟؟

آنوقت تنها چیزی که برای ملت میماند فقط تاسف است وافسوس برای دارائیهای مملکت که از دست رفته بدون هیچ سرمایه گذاری برای آیندگان .......

البته عده ای هم این وسط خــــــوب خورده اندهااااااااااا
ناشناس
|
CANADA
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
0
0
خدایا دریغ از یک ایرانی‌ وطن پرست.
نظرات بینندگان