arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۰

بهداد سليمي: عجله نکنيد، رکورد دوضرب را هم مي زنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سهيل خمسه

بهداد سليمي دوباره درخشيد. او در اردوي تيم ملي و در روزي که کادر فني از ورزشکاران رکوردگيري کرد، همه نگاه ها را متوجه خود کرد تا نشان دهد آينده وزنه برداري ايران در دستان اوست. سليمي توانست در حرکت يک ضرب دو کيلو بالاتر از رکورد حسين رضازاده را ثبت کند و در يک ضرب هم به رکورد 260 کيلو رسيد. گرچه سليمي هنوز سه کيلو با رکورد دوضرب حسين رضازاده فاصله دارد اما او توانسته رکورد مجموع رضازاده را هم 3 کيلو جابجا کند. بهداد سليمي در گفتگو با قدس در مورد رکوردهايي که زده صحبت مي کند.
*کم کم داري همه رکوردها را مي زني.
خدا را شکر مي کنم. لطف خدا و دعاي مردم است.
*کاري کرده اي که تقريبا رضازاده دارد فراموش مي شود.
آقاي رضازاده اسطوره وزنه برداري دنياست. با رکوردهاي من فراموش نمي شود.
*ولي اگر رکورد دو ضرب او را هم بزني، تو مي شوي اسطوره وزنه برداري دنيا و آن وقت رضازاده فراموش مي شود.
هيچ اسطوره اي فراموش نمي شود. اسطوره ها در ذهن مردم باقي مي مانند. آقاي رضازاده هم با اين چيزها فراموش نمي شود.
*چطور در يک ضرب مي تواني رکورد رضازاده را بزني، اما در دو ضرب نه؟
هر حرکتي يک خصوصيت هايي دارد. هر وزنه برداري هم خصوصيات بدني خاص خودش را دارد. يک نفر در حرکت دو ضرب راحت تر است، يک نفر هم در يک ضرب. من فعلا در يک ضرب راحت تر مي توانم رکورد بزنم. ولي در دوضرب هم مي خواهم بهتر از اين باشم.
*مي تواني؟
در خودم مي بينم که پيشرفت کنم. من سن زيادي ندارم. بايد تلاش کنم تا رکوردم را بالا ببرم.
*مسؤولان فدراسيون مي گذارند رکورد بزني؟
اين چه سوالي است؟ مگر رکورد يک ضرب را نزدم؟ مگر رکورد مجموع را نزدم؟ خب اگر بتوانم رکورد دو ضرب را هم بزنم، کسي چه کار دارد که نگذارد؟
*البته خودت مي داني منظور ما چيست. ماجراي سعيد علي حسيني و اين که مي گويند رضازاده دوست ندارد رکوردش شکسته شود.
فعلا که مي بينيد خلاف اين موضوع ثابت شده است. من رکورد آقاي رضازاده را زده ام و هيچ اتفاقي هم نيفتاده است. من اصلا کاري به سعيد علي حسيني ندارم. به شايعات هم کاري ندارم. کار خودم را مي کنم و هدفم اين است که روزي تمام رکوردها را بزنم. خودتان هم داريد مي بينيد که من تا حالا چند دفعه رکوردها را زده ام و کسي در کارهاي من کارشکني نکرده است. من واقعا نمي دانم اين شايعات از کجا مي آيند.
*خب طبيعي است که حسين رضازاده دوست نداشته باشد به اين زودي رکوردش شکسته شود.
خودتان مي دانيد که با پيشرفت علم ورزش، همه رکوردها روزي شکسته مي شوند. در دو 100 متر، دانشمندان به اين نتيجه رسيده بودند که بدن انسان ديگر توانايي ثبت رکوردي کمتر از رکوردهاي چند سال قبل را ندارد. ولي اوسين بولت آمد و اگر اشتباه نکنم دو بار رکورد جهان را شکست. او ثابت کرد در شکستن رکوردها هيچ محدوديتي وجود ندارد. خب در چنين شرايطي، آقاي رضازاده هم بدش نمي آيد اگر قرار است رکوردش شکسته شود، توسط ورزشکاراني شکسته شود که خودش تربيت کرده است. من که در مرکز اين اتفاق ها هستم به هيچ وجه نمي توانم باور کنم که حسين رضازاده نمي خواهد رکوردهايش شکسته شود.
*بگذريم. در يک ضرب عملکرد خيلي خوبي داري. فکر مي کني باز هم مي تواني در يک ضرب رکورد بزني؟
215 کيلو، وزنه بسيار سنگيني است. فعلا همين رکورد برايم عالي است. البته در شرايط مسابقه اگر ببينم مي توانم بيشتر از اين را بالاي سر ببرم و کادر فني هم صلاح بداند، وزنه سنگين تر را بلند مي کنم. ولي همين 215 کيلو هم عالي است.
*در دو ضرب چطور؟ هنوز روي 260 کيلو هستي، در حالي که رکورد رضازاده 263 است.
شما داريد من را با بهترين وزنه بردار تاريخ اين رشته مقايسه مي کنيد. فکر مي کنيد 260 کيلو خيلي سبک است که مي گوييد روي 260 کيلو مانده ام؟
*نه، منظورمان را متوجه نشدي. مي گوييم هنوز 3 کيلو با رکورد رضازاده فاصله داري و بايد اين فاصله را جبران کني.
من هنوز جوان هستم و جا دارم. برنامه ام اين است که رکورد دوضربم را بالا ببرم. البته ظاهرا شما بيشتر از من عجله داريد! من 260 کيلو را بالاي سر بردم؛ وزنه اي که مدت ها در آرزوي مهار کردن آن بودم.
*به هر حال الان يک قهرمان ملي هستي و حساسيت ها روي تو زياد شده است.
پس عجله نکنيد. اجازه بدهيد ذره ذره جلو برويم. ان شاءا... رکورد دوضرب را هم مي زنم.
*چند روز قبل مي گفتند ممکن است محروميت سعيد علي حسيني بخشيده شود. اگر او برگردد، احساس خطر نمي کني؟
اتفاقا دوست دارم سعيد برگردد و با هم رقابت کنيم. اما غير از سعيد، رقباي خوب ديگري هم دارم. همين بچه هاي سنگين وزن تيم ملي خودشان بزرگ ترين تهديد براي من هستند. ماشاءا...هر روز رکوردهايشان بهتر مي شود و همين روزهاست که خودشان را به من برسانند.
*با اين وزنه هايي که مي زني تنها انتظاري که از تو در مسابقات جهاني پاريس و المپيک لندن وجود دارد، مدال طلاست.
با اين شرايط مي توانم هم در المپيک، هم در مسابقات جهاني پاريس مدال بگيرم؛ ولي به اين شرط که شرايط بدني ام را حفظ کنم. بايد همين طوري آماده بمانم و حتي اگر توانستم، بهتر از اين شوم. اميدوارم در اين يک سالي که تا المپيک باقي مانده مصدوم نشوم تا بتوانم براي ورزش کشور افتخارآفريني کنم.
نظرات بینندگان