arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۰

«استونر» غير قابل مهارتر ازهميشه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رقابت هاي موتوجي پي گرندپري برنو، فرصتي براي انتقام گرفتن موتورسوارهايي نظيرکيسي استونر، دويتزيوزو و سيمونچلي بود. دو راننده ايتاليايي که روزهاي پاياني قراردادشان با تيم هاي کنوني خود را سپري مي کنند وتيم هوندا از طريق ناکاموتو رئيس خود اعلام کرده که رضايت چنداني ازعملکرد آنها ندارد. دويتزيوزو هيچ گاه درهيچ گرندپري قهرمان نمي شود و سيمونچلي مرتب از روي موتور سقوط مي کند.

اما درگرندپري برنو، دويتزيوزو ثابت کرد که يکي از ورزشکاراني است که تاريخ به او بيش از اندازه بي توجهي نشان داده است. او در جدول رده بندي نهايي امسال در مکان سوم قرار گرفته و مثل پيست موجلو به عنوان نايب قهرماني دست يافت و يک بار ديگر بالاتراز رقيبش سيمونچلي ايستاد. دويتزيوزو تقريباً هيچ گاه مرتکب اشتباه نمي شود ولي به ندرت کسي دردنياي موتوجي پي راجع به وي حرف مي زند.

در برنو او که به عنوان راننده هفتم مسابقه را شروع مي کرد، در نهايت روي سکوي دوم ايستاد و يک باردر دور پنجم و بار ديگر در دور دوازدهم از لورنسو قهرمان جهان سبقت گرفت. موتورسوار اسپانيايي با وجود استارت خوب، در دوئل با وي متحمل فشار زيادي شد و در نهايت به رتبه چهارمي اکتفا کرد. لورنسو دراين گرندپري با لاستيک عقب موتورش مشکلات زيادي داشت و حالا در جدول رده بندي 32 امتياز از استونر عقب افتاده که فاصله زيادي را بين دو موتورسوار نشان مي دهد.

سيمونچلي هم بعد از يک فصل پرافت وخيز، براي اولين بار در رقابت هاي موتوجي پي روي سکو رفت. اگرچه انتظار مي رفت که او با نبوغ فراوانش زودتر ازاين به چنين هدفي دست مي يافت. او بعد از گرندپري برنو، پيشنهاد جديد هوندا براي تمديد قرارداد با اين تيم را دريافت کرده و مبلغ پيشنهاد شده نقش زيادي در ادامه همکاري او وهوندا ايفا خواهد کرد.البته احتمال رفتن سيمونچلي به تيم دوکاتي با وجود تمايل زياد نداشتن او هم ممکن است. استونر دربرنو براي ششمين بار در رقابت هاي موتوجي پي اين فصل قهرمان شد.

او در برنو هم سلطه بي چون وچراي خود را به رقبايش تحميل کرد و با فاصله اي عجيب از آنها و نمايشي بي نظير و اعتماد به نفس فوق العاده اش روي سکوي نخست ايستاد. تماشاي موتورسواري کردن او خالي از لطف نيست و همه مي دانند که مهاراستونر در راه پرواز او به سوي قهرماني اين فصل، کار دشواري خواهد بود. بزرگترين چهره شکست خورده برنو، دني پدروسا بود که دردور سوم ازموتور پرت شد. موتورسوار اسپانيايي با اينکه بيش از حد بدشانس است ولي خودش هم دراين بدشانسي ها کم تقصيربه نظر نمي رسد. والنتينو روسي هم يک بار ديگر به مقام ششمي دست يافت. او مسابقه را درجايگاه ششم شروع کرده بود. او تنها 12 ثانيه از نفر اول فاصله داشت واين همان چيزي بود که پيش از شروع مسابقه درموردش ابراز اميدواري کرده بود.

روسي درجدول رده بندي يک بار ديگر به رتبه چهارم بازگشت. او فصلي نااميد کننده را پشت سرگذاشته ولي تقريبا درهمه گرندپري ها امتياز کسب کرده و تنها راننده اي که توانسته ازاين نظر با او برابري کند، دويتزيوزو است. به هرحال سطح موتور دوکاتي همين است و روسي نمي تواند از اين موتور انتظار معجزه داشته باشد.
نظرات بینندگان