arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۶ - ۰۳ تير ۱۳۹۶

سفیر قطر در آلمان: نمی‌توانیم چشمان خود را بر روی ایران ببندیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر قطر در آلمان ضمن گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های آلمان با رد حمایت کشورش از تروریسم تکفیری بر لزوم گفت‌وگو با ایران تاکید کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، «سعود بن  عبدالرحمن الثانی» سفیر قطر در آلمان هر گونه حمایت کشورش از گروه‌های تندروی تکفیری را رد کرد.

وی در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «تاگس اشپیگل» درباره اتهامات تروریستی علیه کشورش، روابط با ایران و تنشی که مدتی است میان این کشور و کشورهای همسایه ایجاد شده است، موضع‌گیری کرد.

وی درباره تحولاتی که در این مدت ایجاد شده است گفت: «فعالیت اقتصادی عادی است و ما  موارد جایگزینی را پیدا کرده‌ایم که به این وسیله می‌توانیم نیازهای شهروندان خود را تامین کنیم.برای بحرانی اینچنینی ما برنامه‌ای اضطراری داریم که اکنون به نتیجه رسیده است. مثلا اروپا و ترکیه و دیگر کشورها برای ما مواد غذایی می‌فرستند و شرکت‌های ما فعالیت خود را آغاز کرده‌اند تا بر دشواری‌های این دوره زمانی غلبه کنند.»

عبدالرحمن الثانی درباره مواضع کشورش درباره ایران و ارتباط با این کشور هم گفت: «ما همیشه به تمامی قطعنامه‌های شورای همکاری خلیج‌فارس پایبند بوده‌ایم. سال گذشته وقتی تصمیم بر این شد که روابط دیپلماتیک با ایران قطع شود، سفیرمان را به سرعت از تهران فراخواندیم. همینطور در زمینه مبارزه با حوثی‌ها هم با ما ائتلاف عربی همکاری کردیم. روابط اقتصادی ما با ایران هم کمرنگ است. با همه اینها نمی‌توانیم چشم‌مان را بر این موضوع ببندیم که ایران همسایه ماست و باید با تهران هماهنگ باشیم و این موضوع فقط با گفت‌وگو محقق می‌شود ما باید به هم احترام بگذاریم.این موضوع از جمله مبانی سیاسی است.»

وی حمایت دوحه از گروه تروریستم تکفیری را رد کرد و گفت که هیچگونه شواهدی در این زمینه ارائه نشده است. این مقام قطری همکاری با گروه اخوان‌المسلمین و گروه حماس هم گفت: «ما با این گروه‌ها فقط در شرایطی همکاری داریم که بخشی از ساختار سیاسی دولت هستند.»
نظرات بینندگان