arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۶

آماده باش ۱۷ هزار نیروی اورژانس در تعطیلات عید فطر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرپرست سازمان اورژانس کشور، گفت: حدود ۱۷ هزار نفر از نیروهای اورژانس، ارائه خدمات فوریت های پزشکی به هموطنان در ایام عید فطر را عهده دار هستند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، دکتر پیرحسین کولیوند در خصوص برنامه های اورژانس در ایام عید فطر، افزود: در ایام عید فطر، تیم های فوریت پزشکی در حالت آماده باش هستند و علاوه بر فعالیت هایی که به صورت روتین انجام می دهند، آمبولانس ها، اتوبوس آمبولانس ها و موتور آمبولانس ها در محل های اقامه نماز عید فطر، استقرار خواهند داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایام عید، تعطیل است و مردم به سفر می روند، پوشش جاده ای اورژانس نسبت به روزهای عادی بیشتر است.

کولیوند گفت: در هر شهری براساس شرایط همان شهر، تعداد مشخصی تیم اورژانس درنظر گرفته شده و این تیم ها جانمایی شده اند و در مجموع حدود ۱۷ هزار نفر از نیروهای اورژانس، خدمات فوریت های پزشکی این ایام را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه درمجموع حدود ۴۵۰۰ دستگاه آمبولانس و ۲۲۰۰ پایگاه ثابت مستقر خواهند بود، تصریح کرد: در سطح شهر تهران نیز، ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۶ دستگاه آمبولانس و ۵ دستگاه موتور آمبولانس تدارک دیده شده است و همچنین خودروهای فرماندهی در محل حضور دارند.

کولیوند با اشاره به اینکه به جز محل های اقامه نماز عید فطر، در میادین و معابر نیز تمهیدات اورژانس وجود خواهد داشت، اضافه کرد: علاوه بر پایگاه های ثابت که با آغاز طرح تابستانی ایجاد شده اند، تعدادی پایگاه دیگر در جاده ها تدارک دیده شده است که خدمات امدادی به مسافران ارائه می دهند.

سرپرست اورژانس کشور از آماده باش ۳۲ پایگاه اورژانس هوایی خبر داد و گفت: همکاران ما در اورژانس هوایی، مصدومانی را که آسیب های جدی تری دیده اندرا ضمن ارایه خدمات درمانی اولیه به بیمارستان منتقل می کنند.

کولیوند در پایان با تاکید بر اینکه حضور اورژانس در نجات جان بیماران و مصدومان نقش زیادی دارد، گفت: از ابتدای از طرح تحول سلامت تا کنون، حدود ۱۶ هزار نفر مصدوم از طریق اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل شده اند.

نظرات بینندگان