arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۶

برنامه ترامپ برای تبدیل آمریکا به صادرکننده بزرگ سوخت‌های فسیلی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت جدید آمریکا سیاست تبدیل این کشور به یک صادرکننده مهم انرژی های فسیلی را در پیش گرفته است و تلاش خواهد کرد تا سیاست دولت اوباما برای مهار تولید و مصرف این انرژی ها در آمریکا را معکوس کند.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان مجموعه ای از سخنرانی هایی که در طی یک هفته آینده برای نشان دادن افزایش حضور و نفوذ آمریکا در بازار انرژی پیش بینی شده، تلاش خواهد کرد برای صادرات نفت و گاز این کشور مشتری یابی کند.

ترامپ همچنین قصد دارد بر این نکته تاکید کند که آمریکا بعد از دهه ها اتکا بر منابع خارجی برای تامین انرژی، در آستانه تبدیل شدن به یک صادر کننده نفت، گاز، زغال سنگ و دیگر منابع انرژی قرار دارد.

قرار است در «هفته انرژی» ترامپ در اولین سخنرانی مهم سیاستگذاری خود بر روی طرح هایش در زمینه آزادسازی تولید انرژی در آمریکا تمرکز نماید. این موضوع یکی از مسائل مهم مورد تمرکز در 5 ماه نخست ریاست جمهوری دونالد ترامپ بوده و وی تلاش کرده تا مجموعه ای از اقدامات دولت اوباما برای منصرف کردن فعالان صنعت انرژی از تولید و مصرف سوخت های فسیلی را خنثی نماید.

برنامه های ترامپ برای این هفته از سوی یک مقام ارشد کاخ سفید افشا شده که نخواسته نامش فاش شود.

ترامپ قرار است روز پنجشنبه در وزارت انرژی آمریکا سخنرانی ای انجام دهد که تقریبا تمام آن متمرکز بر صادرات انرژی خواهد بود. وی در این سخنرانی توضیح خواهد داد که چگونه صادرات گاز طبیعی، نفت و زغال سنگ آمریکا به تقویت نفوذ این کشور در سطح جهانی، تقویت اتحاد های بین المللی و تثبیت بازارهای جهانی کمک می کند. ریک پری، وزیر انرژی آمریکا نیز ممکن است در نشست روز سه شنبه خود با تحلیلگران و مدیران صنعت انرژی در محل اداره اطلاعات انرژی آمریکا مضامین مشابهی را مطرح نماید.

دیو بنکس، دستیار ویژه ترامپ در امور بین المللی انرژی گفت: «واقعیت این است که ما دیگر در دوران امنیت انرژی قرار نداریم بلکه در دوران فراوانی انرژی هستیم و این آمریکا را در جایگاه کاملا متفاوتی قرار می دهد... این به ما امکان دسترسی به انرژی ارزان و قابل اتکا در آمریکا را می دهد و به آمریکا یک مزیت مهم رقابتی اعطا می کند.»
نظرات بینندگان